Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Kul! :D

Jag körde också ben igår på gymmet, har haft sådan träningsvärk att jag stapplat omkring hemma hela dagen. :D Så jag bestämde mig för att jogga en liten runda ikväll, det brukar ju släppa så fort man vörmt upp... inte idag, var helstum passet igenom. Nästan 8min/km, men det får vara så ibland. :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Förresten, skönt att man som kvinna kan ge sig ut på en joggingtur en vanlig söndagskväll utan att riskera att bli utsatt för sexuella trakasserier, i Sverige 2013!



....höhö, skojaba! :grin:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Snabb du är! Och kul med nya grejer, hoppas de funkar bra :)

Bältet var aaaaawesome!!! Skorna ska jag skicka tillbaks imorgon, redan beställt annat par. Handledslindorna får jag testa imorgon när jag kör bänk, ska bli kul! :)

Och ja sjukt jävla snabb, tror det är för bra för att vara sant, skeptisk till appens distansmätning :cautious:

Förresten, skönt att man som kvinna kan ge sig ut på en joggingtur en vanlig söndagskväll utan att riskera att bli utsatt för sexuella trakasserier, i Sverige 2013!



....höhö, skojaba! :grin:

Oavsett så verkar kvinnor vara hänvisade till att hålla sig inomhus när det är mörkt. Kul när det är höst och snart vinter. Blir förbannad på hur folk kan se på saken, låta sig begränsas? Jag blir ofta kallad dum när jag säger att jag skiter i att det finns folk därute, de ska inte begränsa mitt liv. Poliserna får väl patrullera i riskområden mer, dvs i skogen. Eller nåt. :rage:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Inget allvarligt så, ett gäng ungdomar som fällde någon kommentar bara. Det är bara själva grejen som stör mig, plus att jag märker att jag reagerar på det. När jag började närma mig samma ställe på vägen tillbaka kom jag på mig själv med att fundera över om de var kvar där eller inte, sedan blev jag sur på mig själv för att jag lät dem påverka mig, och sur på hela grejen. Alltså jag är hyfsat förskonad så, men ändå så blir varje liten kommentar en del i något större, det är som att varje sexuell trackasseri och ofredande jag varit utsatt för liksom studsar tillbaka till mitt medvetande. Plus att jag blir så arg när jag tänker på hur många det är som utsätts för betydligt värre sexuella övergrepp än simpla kommentarer och att varje kommentar är en del i samma mönster.

Muppia, men eller hur! Och dessutom är den största risken att umgås eller framförallt bo tillsammans med en man, men det varnar ingen för?
 
Sv: Beach 2013 del XI

+ er andra

Tack, börjar inse att jag är lite galen ibland :D

Men det var så sjukt skönt att bara kunna rulla på, lyssna på musiken och känna att man är oövervinnerlig (typ :p)

KL

Idag köpte jag nya skor! Både ett par löparskor, som ska ersätta mina nu utslitna pjucks, samt ett par jag tänkte använda inomhus. Nöjd! :banana:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha, ja helt jävligt dagen efter ett benpass. Känns kul när man vet att det kommer vara ännu värre imorn. :P
Grymt ändå att du tog dig ut och sprang.. :D
Jag kände att det fick räcka när jag hade varit ute och galopperat på min häst. Dog bendöden efter det.. :P
 
Sv: Beach 2013 del XI

Grymt att köra ett galoppass bara det! :D innan kvällens joggingtur har jag gjort exakt inget idag. ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Skojeliskoj!!

Jag var otroligt segstartad imorse och kom ut till medryttarhästen först på eftermiddagen, och sen hade jag rep med min kör/gleeclub :D! Hann gå typ 6-7 km iaf, la in delar av detta detta i utmaningen men allt är inte med på endomondo. Käkade usel mat, gjorde chokladbollssmet till frukost och tog dessutom en hamburgare på vägen hem!

Imorgon ska det bli fint väder och jag ska springa långpass på typ 12 km backar!

Mål för september får bli:

- köpa en cykel (samt cykla till skolan)
- förbättra kondition
- gå ned iaf något kg i vikt
- skaffa matvåg
- käka mer protein (i form av typ ägg, keso och vegetariskt kött)

Jag är rätt dålig på att hålla kosthållning i allmänhet men jag struntar till stora delar i det, för jag har ett rätt optimalt BMI rent fysiologiskt och vill egentligen bara slanka till mig för syns skull :angel:. Tror dock att det kommer bli lättare att käka nyttigt nu när rutinerna varit på plats i två veckor.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Meeen, idioter! :mad:

Jag som numera är en van nattlöpare (:D) brukar springa med hörlurar med vrålhög musik på. Så jag hör aldrig när folk pratar med mig. Och det känns rätt bra. Befinner mig i min egen lilla värld, så jag har aldrig hört en enda kommentar. Och det skulle inte förvåna mig om några av alla de flockar med ungdomar har vrålat ut något efter mig. Du kanske ska pröva att stänga ute omvärlden med musik? :p ...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Och jag behöver inte ens musik för att utestänga världen. :D Jag uppfattas visst som nonchalant och otrevlig ibland. Ooops! :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

:rofl:

Jag är också rätt duktig på det - särskilt när jag tecknar. "Du hör det du vill höra" har min mor ofta sagt till mig under min uppväxt :angel: Jag menar väl mest att jag har selektiv hörsel :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag förstår dig, skulle också tyckt det var obehagligt... Dessutom sjukt att man ska behöva oroa sig, men uppenbarligen händer det ju saker runt om i landet. Jag läste på ett annat forum om en tjej som varit ute och sprungit i motionsspåret då någon helt plötsligt kom upp bakifrån och smällde till henne i rumpan..! :rage::banghead::cry:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Idag börjar mina nya kurser, wiiiiiee! :D Känns kul och dessutom skönt att få komma in i lite rutiner igen, bättre för min mathållning ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Idag börjar mina nya kurser, wiiiiiee! :D Känns kul och dessutom skönt att få komma in i lite rutiner igen, bättre för min mathållning ;)

Whoop! Jag har upprop idag :D

KL

Håller mig borta från tråden för jag är rätt obeachig just nu. Äter dock inte bara skräp men tränar ingenting. Har dessutom åkt på en härlig förkylning såhär precis i början av skolan (tack kroppen!!).

Ska försöka promenera mycket i veckan dock så jag lär mig hitta i nya staden. Igårkväll vimsade jag runt hungrig och hittade inte ens till ICA :angel, så det fick bli nudlar.

I'll be back!
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Ny vecka och ny månad och slut på nollningen, ska bli riktigt roligt att köra igång ordentligt igen! Gymkort är införskaffat och jag tänkte börja veckan med ett benpass ikväll. Nu kör vi :d
 
Sv: Beach 2013 del XI

:rofl:

Jag är också rätt duktig på det - särskilt när jag tecknar. "Du hör det du vill höra" har min mor ofta sagt till mig under min uppväxt :angel: Jag menar väl mest att jag har selektiv hörsel :p

Haha, Muppia har väl iofs giltiga skäl... ;)

Men här är också en som har selektiv hörsel. Mamma kallar det för "glaskupan". :p

Idag ska jag testa Casall HIT så håller tummarna för uppehåll i em/kväll...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp