Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Hur många set och reps kör du? Jag hade samma sak förut men ändrade efter råd från LLaika här i tråden och får oftare träningsvärk nu. Jag kör färre reps och fler set, så istället för typ 3 set med 10 reps i varje kjör jag nu 5-8 set med 4-7 reps i varje set. Kan köra med högre vikter och har oftare trämningsvärk nu. Sedan märker jag också att jag måste vila musklerna emellan, hur lång vila kör du mellan varje gång du kör armar? :) Hur många och vilka övningar kör du? :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag åt för mycket frukost. När jag ätit lite mer än halva kände jag att jag var mätt - ändå åt jag upp hela omeletten. Sedan var jag svullen, däst, illamående och seeeeg. Hade noll och ingen lust att åka till gymmet - men jag tvingade iväg mig ändå. Kändes ok där, och nu känns det asbra. Körde axlar och armar (liiite bröst), blev inte direkt svettig men det tog ändå tyckte jag. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Oavsett så verkar kvinnor vara hänvisade till att hålla sig inomhus när det är mörkt. Kul när det är höst och snart vinter. Blir förbannad på hur folk kan se på saken, låta sig begränsas? Jag blir ofta kallad dum när jag säger att jag skiter i att det finns folk därute, de ska inte begränsa mitt liv. Poliserna får väl patrullera i riskområden mer, dvs i skogen. Eller nåt. :rage:

Jag HATAR verkligen att ett fåtal sjuka idioter kan begränsa så många (ffa) kvinnors vardagsliv. Som nu för några veckor sedan här i Halmstad när någon knäppgök gör typ 3-4 våldtäktsförsök på kort tid på olika ställen i runtom och i stan, bland annat där jag brukar springa. Jag önskar verkligen att jag helt kunde strunta i det, för jag menar, risken är väl inte överhängande att det skulle drabba en själv. Men jag blir ändå försiktigare/oroligare och drar mig för att springa på de lite mer ensliga motionsspåren när det blivit mörkt. :mad:

kl

Var ju på ett step-pass förra veckan men det tänker jag inte göra om! Haha, det var alldeles för svår koreografi tyckte jag och gick för fort fram så jag hängde ju inte alls med. Det var en plåga och jag lyckades inte få upp nåt direkt flås heller... Slutet av förra veckan gick ju ungefär som hela sommaren har gjort, jag har hittat på massa roligheter, men träning var inte en av dem;) Sen lyckades jag dessutom i fredags bränna mig på skuldran i en hemmabyggd badtunna med oskyddad skorsten så nu har jag ett ganska stort vätskande brännsår på vänster skuldra, lätta att lägga om - NOT!
Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med träningen nu när min pv börjat jobba, för om jag tränar måste jag ju duscha, och om jag duschar måste jag lägga om såret (personalen på apoteket rekommenderade ej vattentäta förband på vätskande sår) och jag kan ju inte lägga om såret själv så som det sitter:meh: Jaja, blir kanske BodyBalance ikv, då är ju min pojkvän hemma:p
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Jag inledde dagen med drygt 2 km promenad på stubbåkern med hästen på släp. Han knatade på riktigt bra! Tills vi kom till delen där det vara mera grönt som växte i stubben, då blev han en ponny :D Men härlig sol hade vi så jag tog till och med en selfie! :p
1231083_10151911190425712_2087239665_n.jpg


I eftermiddag är det dags för första mötet på xtravaganza. Det är skräckblandad förtjusning här nu. Idag när jag och cili åt lunch på Ikea hade jag nästan ångest över allt jag inte "hunnit" äta innan. Löjligt va? :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Träningsvääärk. Körde rygg igår och ökade vikten på marklyft med 5kg, det lilla kändes mer än jag trodde. Och jag har fått förhårdnader i händerna :meh: Kanske får skaffa handskar eller nåt.

Idag blir en lugn dag, faste-dag så kommer inte äta något speciellt, bara dricka kaffe,te och en shake :d Tänkte ge mig på 5:2 metoden nu.
Ska dock försöka släpa mig ut på en promenad i skogen lite senare och träna mage efter det.
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Eftersom jag är så himla dålig på namn tycker jag att vi skriver in i endomondo-utmaningen vilka initialer som hör ihop med vilken bukefalist, fyll gärna på listan här så lägger jag in den sen:
Emtherlia - EA
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag hittade inte riktigt takten eller längden med stavarna så därför la jag ner det.Var ett par år sedan.Var min mammas stavar så undra om hon kan ha kvar dom :crazy:.Ska försöka mig ta ut på en promenad sen.Har suttit med körkortsteoriboken i 2,5 timme nu.Går framåt kan jag säga.Nästa år lär jag ha körkortet i min hand.
Sen sitter jag väl och hoppas på att folk hoppar av på sina utbildningar med för jag vill verkligen plugga ett program.Har ju bara kommit in på en kurs.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Eftersom jag är så himla dålig på namn tycker jag att vi skriver in i endomondo-utmaningen vilka initialer som hör ihop med vilken bukefalist, fyll gärna på listan här så lägger jag in den sen:

Emtherlia - EA
zassoo - SA
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tack tjejer! Vissa vet jag så jag lägger in dem direkt men fortsätt skriv om ni inte finns med i listan på endo:)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Emtherlia - EA
zassoo - SA
Zarro - S.Z.E
Linisen - LL
Tulpanen - ML
Ninnurur - NÖ


Zarro - Jag har valt att ha stavarna kortare än vad man "ska" för jag får en bättre pendling i armarna då. Så jag trycker ifrån med dem mer än bara sätter i (vilket syns på stavarnas "fötter" nu :D). Och takten är lite som att lära sig cykla tycker jag. I början får man traggla och starta om, men tillslut sitter det och då går det av bara farten! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Wääääähhh jag är TRÖTT efter första dagen på terminen... Föreläsningar i statistik idag, sådär lagom spännande. Så ikväll blir det lugnt. Hela veckan ska jag nog ta det rätt piano med tanke på loppet på lördag, vill INTE bli sjuk!!
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Idag blir det extra vardagsmotion för min del, hissen strular och jag bor på åttonde våningen :p Bra träning för rumpan iaf ;)

Planen är att dra ut på en joggingrunda om ett tag, har hittat ett mil-program på 10 veckor som jag hade tänkt börja följa :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Första dagen på höstterminen avklarad! Det är fascinerande vad en bra föreläsare kan göra, det är ju nästan så jag begriper ett och annat. :D

Det känns som att förkylningen är på väg bort. Har cyklat totalt ca två mil idag (till och från skolan två gånger) och att det inte kändes jobbigt tar jag som ett gott tecken. Hoppas på att kunna träna imorgon!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp