Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Wääääähhh jag är TRÖTT efter första dagen på terminen... Föreläsningar i statistik idag, sådär lagom spännande. Så ikväll blir det lugnt. Hela veckan ska jag nog ta det rätt piano med tanke på loppet på lördag, vill INTE bli sjuk!!

Låter ungefär lika spännande som ekonomisk rätt. Årsredovisning, kassaflöden, bokföringslagen... Det är så att håren ställer sig upp! :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha ja herregud vad spännande grejer vi håller på med! :D Binomialfördelning, varians och täthetsfunktion låter inte heller så spännande :laugh:

Skönt att förkylningen verkar vara på väg bort! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Låter ungefär lika spännande som ekonomisk rätt. Årsredovisning, kassaflöden, bokföringslagen... Det är så att håren ställer sig upp! :D

Eller som retsmedicin... :cautious: Det hade tyvärr inte blivit mer spännande över sommerlovet! Har seriöst bara suttit av tiden. Hur mycket jag än försökte att fokusera så slutade jag lyssna efter ca 5 min... Imponerad över er juriststudenter Tassen!! ;)

Borde träna något idag, men får se hur det blir efter kvällsmat, tvätt och plugg inför imorgon.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hur många set och reps kör du? Jag hade samma sak förut men ändrade efter råd från LLaika här i tråden och får oftare träningsvärk nu. Jag kör färre reps och fler set, så istället för typ 3 set med 10 reps i varje kjör jag nu 5-8 set med 4-7 reps i varje set. Kan köra med högre vikter och har oftare trämningsvärk nu. Sedan märker jag också att jag måste vila musklerna emellan, hur lång vila kör du mellan varje gång du kör armar? :) Hur många och vilka övningar kör du? :)

Jag brukar köra 10 reps, 4 set. Och så tar jag minst "två varv" så varje maskin blir ju totalt 8 set i slutändan.
Försöker att inte vila för länge emellan seten, utan köra på i ett vettigt tempo. Väljer en vikt som är så pass hög att det är jobbigt att köra klart alla tio reps (men gör det på mycket vilja och jävlar anamma)

Jag kör ju maskiner, så det är mestadels vertical row, chest press och shoulder press. Ibland när det inte är för mycket folk i resten av gymmet så kompletterar jag med de maskiner som finns där.
Funderar på att leta upp några bra hantelövningar som jag kan köra inne i tjejgymmet, men har lite dålig koll på sånna
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag ska också springa tjejmilen!

KL

Bra träningsvecka förra veckan, 2 ridpass och 3 löppass (1 var 7,5 km kuperat, knäet kändes kanon!) Maten var dock katastrof, väldigt mycket fika :p

Denna veckan blir lugnare, ridning imorgon och tänkte springa ett kort pass på onsdag, sen är det tjejmilen på lördag!
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Nu är jag också med i utmaningen

(Antenn - MP)

Slutet på förra veckan blev en promenad fredag och sen tre timmars höghöjdsbana på lördagen (superkul överaskningskalas för en kompis) :D Maten blev sådär på helgen men ändå bättre än förra. Idag har jag inte tränat men planerar att springa och/eller gymma imorgon iaf. Men har överlag mycket annat inplanerat (jobb och nya kurser) så träningen kanske får bli bortprioriterad om jag ska hinna sova också...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Toppen! :)

Usch jag är så galet oaktiv här känner jag, nu är det så mycket jag missat i tråden också så orkar inte läsa ikapp :p
Men hoppas ni mår bra allihop alla fall, att träningarna går bra och allt sådant :):P

Själv går jag fortfarande med ömmande benhinnor så har inte sprungit något på ett tag, mer än med sonen som lär sig cykla. På asfalt det med ju, känns efteråt i benen. Får väl masa mig iväg till vc om det inte ger sig.

Men håller vikten alla fall, fick förfrågan om jobb idag också.
Chefen på sambons jobb frågade om jag ville vikariera för personen som städar när hon har semester :) Yay!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Skönt att vikten är stabil! :)

Tråkigt med benhinnorna :( Du får helt enkelt ta det lugnare när du startar upp och undvika asfalt!

KL

Dagens motion; promenad ungefär 3 km tur och retur till apoteket och ICA och nu är jag HELT slut. Blir tidig kväll för imorgon måste jag upp kl 7 och tvätta (en parfymflaska sprack i väskan så nästan alla mina kläder stinker av parfym :meh: ).
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl
Dum fråga: hur registrerar man sina kilometer till utmaningen? :o trodde det gick automatiskt men mina kilometrar idag verkar inte ha blivit registrerade.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Finns det inte bra spår i Örebro då? :)

Du kanske kan tipsa mig om några bra spår i närheten av sjukhuset? Bor i närheten nämligen :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det brukar ta ett tag innan de registreras. Annars rekommenderar jag dig att kolla så du använt rätt motionskategori, för vissa sållas bort eftersom de inte är med i utmaningen - t.ex cykling :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det går automatiskt men ibland är det mer än lovligt segt. Oftast tar det någon timme, men upp till ganska många timmar har jag varit med om.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det finns en del bra, men det är så otroligt platt här! Umeå är ju också platt, men inte lika platt som Örebro. :p

Gammliaspåren är bra, de ligger någon kilometer från sjukhuset.

Röbäckspåren är en bit längre bort, men himla fina.

Många gillar att springa runt Nydalasjön.

Finast är dock att ta cykeln till Teg (far över gamla bron). Ställ cykeln vid staketet framför det gula huset på hörnet, det är min gamla kåk och alla där är supersnälla. :D Sen går du ner till mot Bölesholmarna och uppströms längs älven tills vägen tar slut, uppför backen och bort genom skogen. Efter ett tag kommer du till en asfaltväg som du korsar och går in på vägen där Umåkers travtränare kör sina hästar. Den finfina grusvägen går runt ett litet berg och är absolut toppenfin! Den går hela vägen runt så du kommer tillbaka där du startade, sen är det skog och älv hela vägen hem igen.

Åååååh...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag brukar köra 10 reps, 4 set. Och så tar jag minst "två varv" så varje maskin blir ju totalt 8 set i slutändan.
Försöker att inte vila för länge emellan seten, utan köra på i ett vettigt tempo. Väljer en vikt som är så pass hög att det är jobbigt att köra klart alla tio reps (men gör det på mycket vilja och jävlar anamma)

Jag kör ju maskiner, så det är mestadels vertical row, chest press och shoulder press. Ibland när det inte är för mycket folk i resten av gymmet så kompletterar jag med de maskiner som finns där.
Funderar på att leta upp några bra hantelövningar som jag kan köra inne i tjejgymmet, men har lite dålig koll på sånna

Jag tycker du ska testa att köra lite hantelövningar, ni är ju ett gäng som kör ihop kan ingen i tråden tipsa dig om några? Annars tycker jag att det brukar funka ganska bra om man kollar upp en övning, kollar på en video några gånger och sedan fokuserar på att det är just den muskel som ska jobba som jobbar under övningen. :)

Men testa att öka vikten och minska antalet repetitioner en gång och se om det gör någon skillnad? :) Om du bara "ska" orka typ 5-6 kommer du ju kunna öka vikten mycket, det kanske ger träningsvärken du vill ha? :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag får testa det där med färre reps och mer vikt först och främst! Det blir armpass igen imorgon, då jäklar!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag kan gå hjälpligt nu, om jag värmt upp lite. ;) Imorgon tänkte jag köra Shape på fm, Grit på eftermiddagen och gå på bio på kvällen. Najs schema va? Vad är ert?

Emth: Är det inte smidigare att bara kopiera över den gamla listan från den gamla utmaningen, och lägga till de som är nya? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp