Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Annars tycker jag att kickbacks och dips tar ordentligt i triceps iallafall. Tricepsarmhävningar och vanliga också kanske? Vanliga bicepscurls är inte så svårt heller, sedan har du ju den här med repet i kabelmaskinen, när du drar repändarna ner mot höften och på så sätt tränar triceps... Om du är med på hur jag menar?

//Mvh vet inte hur man tränar armarna i maskinerna bortsett från kabelmaskinen. ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Gud så roligt!! :D Jag är lite avis, när en dröm om Umeå efter att ha pluggat distanskurser där under flera år. :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Annars tycker jag att kickbacks och dips tar ordentligt i triceps iallafall. Tricepsarmhävningar och vanliga också kanske? Vanliga bicepscurls är inte så svårt heller, sedan har du ju den här med repet i kabelmaskinen, när du drar repändarna ner mot höften och på så sätt tränar triceps... Om du är med på hur jag menar?

//Mvh vet inte hur man tränar armarna i maskinerna bortsett från kabelmaskinen. ;)

Det där måste jag googla för att förstå :angel:
Men först: bygga ihop expedithylla, ställa bänkugnen på den och laga min jäkla omelett till kvällsmat. Får ha träningsnomenklaturlära (kolla vilket tjusigt ord jag hittade på) som morot
 
Sv: Beach 2013 del XI

Sprang denna fruktansvärda runda, vilken enl. endomondo är 11,5

image_zpsa6eff41d.jpg


Total acsent och descent - är det höjdmeter eller antalet meter som över huvud taget lutar? Och är den där rundan backig eller är det bara jag som inbillar mig :D? Jag är helt körd nu trots att jag i genomsnitt sprang på 6:30 typ per minut. Gluteusmusklerna och hamstings vill gå hädan
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Ridit idag. Vilket gick...skit, haha. WÄääh. Så tråkigt.

Började dock dagen med en powerwalk i regnet. Klockan ringer 6.30 och jag gjorde det - jag tog mig banne mig ut!
Ljudbok i örat och det blev genast roligare, även om jag plaskade runt i regnställ och blöta promenadskor :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag brukar köra 10 reps, 4 set. Och så tar jag minst "två varv" så varje maskin blir ju totalt 8 set i slutändan.
Försöker att inte vila för länge emellan seten, utan köra på i ett vettigt tempo. Väljer en vikt som är så pass hög att det är jobbigt att köra klart alla tio reps (men gör det på mycket vilja och jävlar anamma)

Jag kör ju maskiner, så det är mestadels vertical row, chest press och shoulder press. Ibland när det inte är för mycket folk i resten av gymmet så kompletterar jag med de maskiner som finns där.
Funderar på att leta upp några bra hantelövningar som jag kan köra inne i tjejgymmet, men har lite dålig koll på sånna

Ett par saker du kan tänka på: Ingen av dom övningarna du radar tar mestadels på armarna, så är det där du vill ha träningsvärk så kör mer isolerade övningar för biceps och triceps (du kan hitta en uppsjö på bodybuilding.com). Allt som heter "brukar" kan du stryka. Kör två veckor med högreps (15+), två veckor med mellanreps (8-12) och två veckor med lågreps (4-6) och börja sedan om. Variera mellan superset (tex stångcurls + dips på bänk utan vila emellan), dropset (du sänker vikten minst 3 ggr per set, när du inte orkar mer på aktuell vikt) och vanliga set. Rekommenderar verkligen att köra mer skivstång eller åtminstone i kabelmaskinerna, då får du med mer stabiliserande småmuskler och det tar bättre än i fasta maskiner.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Nu har jag redan skrivit in en hel del och de nya finns inte i gamla listan. Så jag fortsätter nog såhär:D

Men ett bra tips för nästa utmaning!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Då ska jag testa kabelmaskinen imorgon! Vill inte ge mig på de fria vikterna utan att ha någon som kan kolla att jag har rätt teknik. Funderar på en PT-timme för att få hjälp med det
 
Sv: Beach 2013 del XI

+ LV: Tack för svaret :)

KL
Jag blev helt plötsligt efter lunch täppt i näsan och fick ont i halsen, jag har inte tid med förkylning nu!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Släng gärna in dom på fb-sidan sen :D Och här i tråden förstås!

Och mina tights ska nog gå i tryck idag, jag har slutgodkänt det hela nu i alla fall :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det tycker jag! Dock tycker jag absolut att du kan testa övningar som stångcurls och dips på bänk utan hjälp, skaderisken där är inte högre än i maskin. Men en PT-timme kan nog vara en bra investering för att få lite nya tankar och idéer!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Nu har jag googlat, och det där borde inte vara några problem att få till!
Tusen tack för hjälpen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp