Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Men du hade väl gåt ner typ 2-3 kg på den här tiden eller är jag ute och cyklar?
Det är ju enormt bra på så kort tid?
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Nu har jag inte vart här på några dagar så har inte hängt med. Och inte har jag kunnat träna heller.. Var iväg till läkare idag med mina skavsår och det var visst lite allvarligare än jag trodde. Han misstänkte rosfeber så har nu påbörjat en pencillinkur :( Han sa dock att jag kan motionera men när jag söker på det på nätet så rekommenderas det att man avstår från fysisk ansträngning. Så vet inte hur jag ska göra, börjar få lite abstinens och funderar iaf på att ta en cykeltur eller promenad, det borde väl gå? :o
 
Sv: Beach 2013 del XI

Väg dig bara en gång i veckan istället, att väga dig varje dag medför ingenting. Jag är viktstabil men pendlar +/-1 kg från vecka till vecka. Jag väger mig 1-3 ggr i veckan men det är av andra anledningar än att kolla vad jag väger. Psykisk stress/rädsla som behöver motverkas genom att få det svart på vitt. Det händer också att jag låter bli att väga mig för att träna på att lita på att jag inte gått upp.

Den sista tiden har jag bara vägt mig inför mina maxpass för att se hur mycket jag lyft den dagen i förhållande till min kroppsvikt. Som igår t.ex 2 gånger min kroppsvikt. Hade jag vägt ett kilo mer hade det varit 1,9 gånger min kroppsvikt. Vad det nu skulle vara relevant för men det är kul för mig.

Var snäll mot dig själv, det tar tid för kroppen att ändras!
 
Sv: Beach 2013 del XI

3kg.
Ja men nu är jag rädd att de kommer vända eftersom de stod på plus idag.
Förra gången (2år sedan) hände exakt samma dag, efter 1 vecka var jag tillbaka på startvikten trots träning och bra mat och sen stod det still i 3 veckor och då gav jag upp.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Varför jag väger mig varje dag är för att bli peppad att fortsätta när man ser vågen gå neråt.
Jag vill liksom se att det händer något.
Också därför jag är ett dokumentationsfreak som skriver ner övningar, vikter, repetitioner, när jag äter, vad jag äter osv. För att se förändringen. Men just vikter och repetitioner vet jag att jag först kommer se resultat om tre veckor.
Men tycker kroppen borde reagera fortare eftersom jag haft sånt sockermissbruk förut och nu är nere på noll och inget förutom det jag får i mig i mat/shakes.
 
Sv: Beach 2013 del XI

*KL*

Sitter här på mitt kontor och smaskar choklad som jag köpte när jag var iväg och handlade panodil på lunchen. Intalar mig själv att jag behöver det för att orka jobba trots denna jäävla förkylning. Hade på gränsen till feber i morse, men med panodil orkar jag jobba iaf.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hur mycket har du gått ner sedan du började? Sedan förra tisdagen? PERSPEKTIV!

"Alla" säger så himla mycket, de flesta vet väldigt lite. Enligt min erfarenhet finns det bara en sak som får en att rasa i vikt; äta vansinnigt lite. Du äter inte vansinnigt lite, vilket är bra, och då får du en mer normal viktminskning. Jag snittade 0,4 kg i veckan när jag gick ner i vikt, då ingick allt från fyra kilo på en vecka till två kilo plus på en vecka.

Att du tränar är så oerhört bra, men du bör vara medveten om att just träningen inte gör särskilt mycket för vikten, speciellt inte i början när man precis kommit igång med träningen. Träning, nästan oavsett sort, bränner rätt lite, tyvärr. Jag cyklade intensivt i tre timmar igår, det förbrände ca 1200 kcal. Att äta 1200 kcal är skitenkelt, det är bara att käka en pizza och lite choklad. Så försök att se träningen som något annat än ett medel för viktminskning, för det räntar helt enkelt ganska dåligt i det avseendet. I det långa loppet kommer det dock ge mer och mer effekt, när du kan träna längre och hårdare.
 
Sv: Beach 2013 del XI

3kg.
Ja men nu är jag rädd att de kommer vända eftersom de stod på plus idag.
Förra gången (2år sedan) hände exakt samma dag, efter 1 vecka var jag tillbaka på startvikten trots träning och bra mat och sen stod det still i 3 veckor och då gav jag upp.

Det där är väldigt vanligt.

Första veckorna töms kroppen på en del tarminnehåll, vätskebalansen skiftar och en del annat vilket gör att man rasar några kilon.

Sedan hittar kroppen balansen, kanske kör man lite träning som binder vätska (typ spinning) och vips så är man uppe på samma vikt som innan.

Tydligen är det precis så din kropp fungerar, du har till och med sett det förut: acceptera faktum och arbeta dig igenom det. Om du vet att det kommer bli tungt i tre veckor då vågen står still så får du göra upp en plan för det. Kanske köra på och inte väga dig förrän om fyra veckor? Hitta andra mått att mäta framgång med; välmående, mått runt midjan, lugn i själen eller vad som helst.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hur mycket har du gått ner sedan du började? Sedan förra tisdagen? PERSPEKTIV!

"Alla" säger så himla mycket, de flesta vet väldigt lite. Enligt min erfarenhet finns det bara en sak som får en att rasa i vikt; äta vansinnigt lite. Du äter inte vansinnigt lite, vilket är bra, och då får du en mer normal viktminskning. Jag snittade 0,4 kg i veckan när jag gick ner i vikt, då ingick allt från fyra kilo på en vecka till två kilo plus på en vecka.

Att du tränar är så oerhört bra, men du bör vara medveten om att just träningen inte gör särskilt mycket för vikten, speciellt inte i början när man precis kommit igång med träningen. Träning, nästan oavsett sort, bränner rätt lite, tyvärr. Jag cyklade intensivt i tre timmar igår, det förbrände ca 1200 kcal. Att äta 1200 kcal är skitenkelt, det är bara att käka en pizza och lite choklad. Så försök att se träningen som något annat än ett medel för viktminskning, för det räntar helt enkelt ganska dåligt i det avseendet. I det långa loppet kommer det dock ge mer och mer effekt, när du kan träna längre och hårdare.

3kg sedan förra fredagen.
Nej jag äter normalt.
frukost runt 10
En shake/lunch vid 13 (beroende på, börjat med 5:2)
Middag vid 16-17
Och ev. proteinshake på kvällen om jag tränat. Annars nötter/vindruvor som kvällsfika

Förut åt jag godis direkt på morgonen för jag hade förmodligen lågt blodsocker och sen fortsatte jag med godis fram till middagen vid 17 och sen godis/chips/cola på kvällen
Det är ju viktminskning jag är ute efter samt bli mer fit i kroppen. Men folk säger ju att man måste röra på sig för att gå ner i vikt så. Vet inte riktigt hur jag ska göra.

Och dessutom äter jag äppelcidervinägerkapslar och ketonekapslar som ska hjälpa viktnedgången
 
Sv: Beach 2013 del XI

Att du tränar är så oerhört bra, men du bör vara medveten om att just träningen inte gör särskilt mycket för vikten, speciellt inte i början när man precis kommit igång med träningen. Träning, nästan oavsett sort, bränner rätt lite, tyvärr. Jag cyklade intensivt i tre timmar igår, det förbrände ca 1200 kcal. Att äta 1200 kcal är skitenkelt, det är bara att käka en pizza och lite choklad. Så försök att se träningen som något annat än ett medel för viktminskning, för det räntar helt enkelt ganska dåligt i det avseendet. I det långa loppet kommer det dock ge mer och mer effekt, när du kan träna längre och hårdare.

Själv tycker jag träningen gör allt för vikten :o Dels är det för mig lättare att hålla en sund mathållning när jag tränar men sen tycker jag kroppen drar igång förbränningen på allvar vid träning! Tidigare har jag nästan fått svälta mig ner i vikt men när jag tränar tycker jag att jag äter hur mycket som helst hela tiden och jag går ändå ner. Beror väl i och för sig på vad man äter också..
 
Sv: Beach 2013 del XI

Om du satsar på viktminskning och att bli fit så försök tänk långsiktigt, tänk att det här är något du ska fortsätta med hela ditt liv, att leva hälsosamt och träna. Kortsiktiga delmål kan ju vara något att ha för att hålla motivationen uppe men inte bara några få veckor efter start. Jag själv gjorde en helomställning från att konstant äta och inte röra på mig alls till strikt diet plus en massa träning, trodde självklart att jag skulle se resultat efter bara några veckor. Men nej, sådana resultat jag var ute efter först har jag inte nått och jag har istället lagt om mina prioriteringar.
Jag vill bli stark och uthållig, kunna både springa långt och kunna lyfta någorlunda tungt, att bli fit är därmed en bonus som jag vet kommer med tiden. För tillfället så tänker jag "om ett år kommer jag nog ha kommit rätt långt", veckor existerar inte och känns alldeles för kort och rent ut sagt orimligt :p
Försök tänka långsiktigt så du inte ger upp om du inte får enligt dig rätt resultat inom en viss tid. Det underlättar extremt.
Kan säga att jag har gått upp i vikt, men har samtidigt gått ner i mått. Fick nästan panik först när jag såg siffrorna på vågen men har bestämt mig för att skita i vikten totalt just nu, för om jag stirrar mig blind på vågen så vet jag att det kommer inte ta lång tid innan jag ger upp och det vill jag inte!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Själv tycker jag träningen gör allt för vikten :o Dels är det för mig lättare att hålla en sund mathållning när jag tränar men sen tycker jag kroppen drar igång förbränningen på allvar vid träning! Tidigare har jag nästan fått svälta mig ner i vikt men när jag tränar tycker jag att jag äter hur mycket som helst hela tiden och jag går ändå ner. Beror väl i och för sig på vad man äter också..

Du har goda poänger där. :)

Det jag menade var främst den rena matematiken, kalori in - kalori ut, där gör träningen ganska lite.

Jag delar din upplevelse att det är lättare att äta rätt när jag tränar bra, men det var inte så i början. Då gjorde träningen, även om det bara var tjugo minuter promenad, att jag blev vrålhungrig. Då var träningen något som dels var jobbigt att genomföra, det gav jättelite extra att äta och jag blev mycket mer hungrig. Jag vet att fler med mig upplever det så, men av någon anledning är det något man sällan pratar om.
 
Sv: Beach 2013 del XI

3kg sedan förra fredagen.
Nej jag äter normalt.
frukost runt 10
En shake/lunch vid 13 (beroende på, börjat med 5:2)
Middag vid 16-17
Och ev. proteinshake på kvällen om jag tränat. Annars nötter/vindruvor som kvällsfika

Förut åt jag godis direkt på morgonen för jag hade förmodligen lågt blodsocker och sen fortsatte jag med godis fram till middagen vid 17 och sen godis/chips/cola på kvällen
Det är ju viktminskning jag är ute efter samt bli mer fit i kroppen. Men folk säger ju att man måste röra på sig för att gå ner i vikt så. Vet inte riktigt hur jag ska göra.

Och dessutom äter jag äppelcidervinägerkapslar och ketonekapslar som ska hjälpa viktnedgången

Jag kan ha missat det, men väger och räknar du på det du äter? Jag skulle LÄTT kunna äta för mycket på frukost, shake, middag och proteinshake eller vindruvor/nötter.

Man måste inte röra sig för att gå ner i vikt, däremot är jag fast övertygad om att man måste röra sig för att må bra, hålla sig frisk, sova bra och faktiskt för att äta bra. En kropp som aktiveras blir generellt sett inte nöjd om den bara får godis, den kräver bra mat.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Du är så klok!:)

När jag började träna/röra på mig så blev jag hungrig direkt. Så i början, när jag började träna åt jag för mycket vilket gjorde att jag inte såg resultat direkt. (och därmed slutat träna för det hjälper ju ändå inte typ)

Nu när jag kommit in i det (rör på mig nästan varje dag) så kan jag äta det mesta utan att gå upp i vikt.

Men jag blir fortfarande lite besviken över hur lite kcal jag gör av med på olika träningspass:p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Är det okej att fläska varje dag? :angel::D

Jag har ätit glass nästan varje dag och igår på passet åt jag godis :D

Allt är ok i lagom mängd. Bjuds det på tårta på mitt jobb på eftermiddagsfikat så äter jag en liten bit om jag är sugen.

Jag har ingenting som förbjuds. Jag äter vita kolhydrater, undviker dock socker så gott jag kan. Men räds inte vitt bröd eller dylikt. Brukar ge bra pump på träningarna.

PS. jag går inte ner i vikt och har ingen avsikt med det. Är viktstabil som sagt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Varför jag väger mig varje dag är för att bli peppad att fortsätta när man ser vågen gå neråt.
Jag vill liksom se att det händer något.
Också därför jag är ett dokumentationsfreak som skriver ner övningar, vikter, repetitioner, när jag äter, vad jag äter osv. För att se förändringen. Men just vikter och repetitioner vet jag att jag först kommer se resultat om tre veckor.
Men tycker kroppen borde reagera fortare eftersom jag haft sånt sockermissbruk förut och nu är nere på noll och inget förutom det jag får i mig i mat/shakes.

Dokumentera allt men skit i den där jävla vågen, det är väl fan skitsamma om du går upp 2 hekto en morgon? Det är totala nedgången som räknas.

Jag för journal på all min träning (den finns uppe på nätet också för dem som vill se) men inte väger jag mig varje dag för det, inte ser jag att ett sämre pass gör att min träning kommer gå åt helvete.

Allvarligt. Fråga dig själv, gör ett dåligt pass så att du är kass för all framtid? Samma sak här, går vågen upp betyder inte att du är på väg upp.

Kör man styrketräning bygger man muskler, muskler binder vätska och det medför att man går upp. Men muskler väger också mer men har mindre volym. Mät dig istället!

Jag har stått still i vågen sedan jag lärde mig äta igen efter min bulimitid och gick upp 6 kg. Av alla kilon gick jag ETT enda kilo om man tittar på vågen idag. Jag var till och med nästan uppe i 7 kg viktnedgång. Men jag mäter minus 5 cm i midjan och har klädstorlek 34/36 igen efter att ha varit uppe på 38.

Allvarligt. Det tar tid. Det går upp och ner. Men det är mest ner. Och vågen gör inte ett jävla skit egentligen. Ta bilder och dokumentera din kropp istället för att titta på vågen.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jo jo. Men det som är så sjukt är att det är 110kg/171cm
Skulle jag skriva ut det i ridning så skulle det vara hemskt och jag är för överviktig för att rida. Men 110kg muskler/171cm ska då vara okej?

Jag tycker att 110kg/171cm är alldeles för mycket oavsett det är fett lr muskler. Alltså måste jag ner. Min kropp håller inte för den här tyngden.
Nej självklart är jag inte kass för ett dåligt pass men jag måste ju få vara besviken?
Först att gå upp och sen inte palla av träningen jag hade tänkt. Och tillråga på allt vara för fet för kläder jag kom i för ett halvår sedan.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag kan ha missat det, men väger och räknar du på det du äter? Jag skulle LÄTT kunna äta för mycket på frukost, shake, middag och proteinshake eller vindruvor/nötter.

Man måste inte röra sig för att gå ner i vikt, däremot är jag fast övertygad om att man måste röra sig för att må bra, hålla sig frisk, sova bra och faktiskt för att äta bra. En kropp som aktiveras blir generellt sett inte nöjd om den bara får godis, den kräver bra mat.

Frukost är ca (nu tar jag från huvudet bara) 2dl havregrynsgröt med en halv banan.
Lunch brukar bli en sånhär http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70247499/ med mat / en shake gjord på rekomenderad mängd pulver/mjölk. Dvs typ 3dl mjölk och 1 skopa pulver
Middag samma, en sån skål med mat
Kväll: Blir väl kanske.. 2dl vindruvor och/eller 2dl nötter

När jag äter så är det pasta, fullkorn, potatis och oftast kött till. Köttfärssås med kidneybönor/majs
Panerad torsk (2st)
Fläskkotletter (2st)
Lasagne
Köttfärsfrestelse

Vanlig husmanskost
 
Sv: Beach 2013 del XI

Om du satsar på viktminskning och att bli fit så försök tänk långsiktigt, tänk att det här är något du ska fortsätta med hela ditt liv, att leva hälsosamt och träna. Kortsiktiga delmål kan ju vara något att ha för att hålla motivationen uppe men inte bara några få veckor efter start. Jag själv gjorde en helomställning från att konstant äta och inte röra på mig alls till strikt diet plus en massa träning, trodde självklart att jag skulle se resultat efter bara några veckor. Men nej, sådana resultat jag var ute efter först har jag inte nått och jag har istället lagt om mina prioriteringar.
Jag vill bli stark och uthållig, kunna både springa långt och kunna lyfta någorlunda tungt, att bli fit är därmed en bonus som jag vet kommer med tiden. För tillfället så tänker jag "om ett år kommer jag nog ha kommit rätt långt", veckor existerar inte och känns alldeles för kort och rent ut sagt orimligt :p
Försök tänka långsiktigt så du inte ger upp om du inte får enligt dig rätt resultat inom en viss tid. Det underlättar extremt.
Kan säga att jag har gått upp i vikt, men har samtidigt gått ner i mått. Fick nästan panik först när jag såg siffrorna på vågen men har bestämt mig för att skita i vikten totalt just nu, för om jag stirrar mig blind på vågen så vet jag att det kommer inte ta lång tid innan jag ger upp och det vill jag inte!

Jo men jag kan inte gå upp mer i vikt. Jag väger 110kg till mina 171cm. Jag är grovt överviktig oavsett det är fett eller muskler och det är inte hållbart, min kropp börjar ge upp.
Jag MÅSTE ner i vikt för att kroppen ska hålla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 265
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp