Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Till appel får man ladda ner appen podcaster, sen laddar man ner dem från itunes. Jag lyssnar på podcastduon, fredagspodden, filip och fredriks podcast, isabel och rebeccas podcast, bloggpodden, alex och sigges podcast samt värvet. (vad många det blev.)

Men tror de går att få tag på annat håll, om du har en annan telefon.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Man prioriterar säkert bort en del, kanske rent av sömnen.

Halvt KL

Beror helt på hur man planerar och vad man har för jobb! Jobbar man skift, dygn eller något annat med långa arbetstimmar får man se till att träna på sina lediga dagar. Jag som jobbade 07-16.30 fick träna direkt efter jobbet, annars blev det ingenting. Och då är jag ju hemma vid 18-18.30 så särskilt mycket sömn för träningens skull behövde jag aldrig ge upp :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Halvt KL

Beror helt på hur man planerar och vad man har för jobb! Jobbar man skift, dygn eller något annat med långa arbetstimmar får man se till att träna på sina lediga dagar. Jag som jobbade 07-16.30 fick träna direkt efter jobbet, annars blev det ingenting. Och då är jag ju hemma vid 18-18.30 så särskilt mycket sömn för träningens skull behövde jag aldrig ge upp :)

Man får ju komma fram till vad som är viktigt i ens liv. Andra kanske vill hinna vara social varje dag eller ha någon annan viktig hobby som tar tid eller långt till jobbet. Då blir det ju genast mycket tajtare. Men som du säger, det handlar om att planera och prioritera.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Man får ju komma fram till vad som är viktigt i ens liv. Andra kanske vill hinna vara social varje dag eller ha någon annan viktig hobby som tar tid eller långt till jobbet. Då blir det ju genast mycket tajtare. Men som du säger, det handlar om att planera och prioritera.

Ja självklart. Men då handlar det för mig inte om "hur hinner jag med heltidsjobb och träning" utan mer "hur hinner jag med heltidsjobb, vänner, häst/annan krävande hobby och träning?". Man kanske inte kan göra allt varje dag.

Just bara heltidsjobb och träning är verkligen ingen konst :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja självklart. Men då handlar det för mig inte om "hur hinner jag med heltidsjobb och träning" utan mer "hur hinner jag med heltidsjobb, vänner, häst/annan krävande hobby och träning?". Man kanske inte kan göra allt varje dag.

Just bara heltidsjobb och träning är verkligen ingen konst :)

Det håller jag med om. Sen kan man ju göra två saker samtidigt. Tex. umgås med vänner när man tränar.
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Meeen, dumma vågen visade +0.3 idag.
Varför? Gårdagens mat var; Havregrynsgröt, en måltidsersättning, pasta med köttfärssås, proteinshake och så cashewnötter.
Körde 20min crosst. väldig massa armar samt spinning?
Huuur kan den visa plus? Blir så less :(
 
Sv: Beach 2013 del XI

+ 0,3 är ingenting; det kan vara att du druckit en massa vatten, inte varit på toaletten, på väg att ha mens mm mm.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vikten kan pendla från dag till dag, helt beroende på dagsformen, om man samlat på sig vätska osv.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Svarar till flera
Ja, visst har ni rätt. Jag tror det kommer ordna sig när jag kommit in i det lite bättre. Men just nu är det mycket nytt jobb (fördelat på flera kortare pass, vissa dagar dubbla), och dåligt med motivation.

Sen ska promenader, hundträning, städning (tar inte så lång tid men har kommit in i en bra ordning jag gärna vill ha kvar) och lite socialt liv på det. Övertygad om att det går ihop med tiden, men motivation tack!

Har iaf gått en timmes promenad innan frukost. Dagens pepp består av beachtråden och det faktum att min mamma gör mycket bättre ifrån sig i löpträningen än jag gör för tillfället. Det går ju inte för sig!
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

9,5 km till 20 mil denna månaden, det kommer gå! :) Idag blir det löpning, får se hur långt dock. Kanske runt 5 km?
 
Sv: Beach 2013 del XI

1 timmes träning är 4 % av din dag, det borde inte vara helt omöjligt att trycka in. :) Att promenera med vänner (bredvid eller i telefon) är superbra för att kombinera träning och socialt liv!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Tack för pepp! Nu är tentan skriven och det känns verkligen som att det gick vägen. Får hoppas att de rättar snabbt :)

Nu ska jag in till stan och se vad Löplabbet säger om mina skor...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hoppas det går vägen!

Jag försöker peppa mig till att gå en promenad ikväll efter målning och annat som behöver göras. En kortis på typ två km är ju ingenting, så jag försöker hålla energin i huvudet hög. :D mamma kommer snart med mer dricka till mig, ingen vätskebrist här inte! Svettas floder precis som igår i solen.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är just det att de är plus, hur mkt eller lite spelar ingen roll. Så sjukt opeppande :(

Det där tänket måste du slå ur skallen, för det kommer inte göra dig något gott.

Din kropp är ingen maskin som gör likadant dag efter dag. Ibland är det mer vätska i kroppen (på grund av rent vätskeintag, saltintag, kolhydratintag, hormoner, träning, värme och andra anledningar), andra dagar är det mindre. Ibland finns det mer tarminnehåll än annars eftersom man ätit något som saktar ner systemet, ibland är det en jäkla fart.

Om du inte klarar av viktsvängningarna, med opeppen det medför, som kroppens naturliga funktioner och processer orsakar så ska du inte väga dig varje dag (vilket jag fått uppfattningen att du gör). Så enkelt - och svårt - är det.

Jag har visat dessa förr, så du kanske sett dem, men de illustrerar så bra hur en viktnedgång kan se ut på dagsbasis, veckobasis och månadsbasis:

Dag för dag under två månader (tror det var september/oktober eller oktober/november under året som även är i vecko- och månadsdiagrammet):

Bild+1.png


Vecka för vecka under ett drygt år:

Bild+2.png


Månad för månad under samma år:

Bild+4.png
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Din tid förra året var grym! :D
Jag är nöjd med att jag var nästan 1,5 min snabbare i år iaf :)

Haha den var helt utomordentligt jävla grym, tror inte jag kommer springa så fort igen någonsin, nu har jag ju bytt gren dessutom så... Bara Gbg-varvet som jag ska vara lite väl jävlig i. :p Har börjat springa längre distansen, tanken är nog att gå tillbaka till milen efter varvet och fokusera på styrkan.

Enda dåliga idag, mina löparskor börjar bli utslitna :( Har börjat gå hål vid lilltårna, tunt tyg där. Det blåa är alltså mina strumpor. Jag började använda dem i februari så det är inte alltför länge, men jag har å andra sidan använt dem väldigt mycket eftersom jag även promenerar i dem.

*Bild*

App app inte gå i löparskor, jag gjorde likadant, de höll inte länge för min del heller. Nu har jag promenadskor och löparskor och löparskorna är så mycket fräschare så här länge! Har haft skorna lika länge som du tror jag, eller jag fick hem dem runt i mars...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Knapplånar mig själv.

Igår satte jag ett sjukt PB som dessutom varit mitt mål länge. 120 kg i marklyft! Nu har jag ett total som räcker till SM-kval redan nu, jag trodde jag hade några kilon kvar. Benen behöver bli lite starkare för att matcha marklyftsvikten sen är jag nöjd. Bänken fortsätter rulla på, nya upplägg i mitt schema, ska se om jag ökar på.


---
Och ni alla som pratar om hur kasst ni ätit. Jag har haft en grisarhelg. Alkohol, chips och choklad :D Men det spelar ingen roll, glöm inte att vara snälla mot er själva. Det är okej att fläska på nån dag. :love:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det där tänket måste du slå ur skallen, för det kommer inte göra dig något gott.

Din kropp är ingen maskin som gör likadant dag efter dag. Ibland är det mer vätska i kroppen (på grund av rent vätskeintag, saltintag, kolhydratintag, hormoner, träning, värme och andra anledningar), andra dagar är det mindre. Ibland finns det mer tarminnehåll än annars eftersom man ätit något som saktar ner systemet, ibland är det en jäkla fart.

Om du inte klarar av viktsvängningarna, med opeppen det medför, som kroppens naturliga funktioner och processer orsakar så ska du inte väga dig varje dag (vilket jag fått uppfattningen att du gör). Så enkelt - och svårt - är det.

Jag har visat dessa förr, så du kanske sett dem, men de illustrerar så bra hur en viktnedgång kan se ut på dagsbasis, veckobasis och månadsbasis:

Dag för dag under två månader (tror det var september/oktober eller oktober/november under året som även är i vecko- och månadsdiagrammet):

Bild+1.png


Vecka för vecka under ett drygt år:

Bild+2.png


Månad för månad under samma år:

Bild+4.png

Jag vet, egentligen.
Men det är just att jag tycker det borde hända mycket mycket mer.
Från att ha levt på godis och ett mål mat om dagen och dricka 3l cola till att inte ätit socker öht på en och en halv vecka.
Alla har sagt att om jag bara slutar med colan så ska jag rasa i vikt.
Jag har varit stenhård och tränat ordentligt samt ätit bra och så händer det nästan ingenting och visar dessutom plus.
Så sjukt tråkigt.


*halvt kl*
Så sjukt besviken på dagens pass 15min på crosstrainern och skulle börja med dagens övningar. Kan inte ens göra 5 rep. för magmusklerna krampar av träningsvärken sedan förra veckan.
Var bara att ge upp, det gick inte. :mad:
Skrev upp mig på vattengympan istället så letar jag upp badshortsen och överdelen.
Får inte shortsen över höfterna för att jag är så jävla fet >-<
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 265
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp