Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Kl
Vill säga upp bekantskapen med min kropp, den motarbetar mig mest hela tiden.:(

Men typ samma här. Efter tidig middag fick min mage spatt och jag fick tillbringa flera timmar på toaletten.. Så ingen träning idag, ben imorgon däremot om jag känns fräsch då.
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Idag har jag tränat en timme på gym och sedan cyklat ca 7 km. Nöjd! Ätit lite halvkasst (naturgodis och vindruvor till bion och sedan kyckling med pommes och mangoraja till middag - och snart kanske lite mashmallows också). Men men! Nöjd ändå!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Äh man äter onyttigt med lite bättre samvete om man motionerat haha!

kl

Dagen slutade på 15,2 km cykel och 9,8 km promenad (12751 steg) så jag är förjävla nöjd med denna dag! Ibland är det rätt skönt o ha ett jobb som består av promenader. Idag rymde en mindre flock med kor också = mer steg ;)

Intaget av mat har varit:
Hallon tranbärs smoothie
Soygurt med valnötter - mandel - linfrö - kokosflarn - 1 tsk jordnötssmör - ½ banan
Portobellosvamp fylld med sockerärtor, mozarella och coctailtomater. Hade lite grönt till med.
1 4kornsmacka med prästost på
½ banan

Och imponerande nog har jag fått i mig 2 liter vatten, är typ 1½ liter mer än jag brukar få i mig. Hatar vatten!
Ska avsluta kvällen med lite efter jobbet mat också. Champinjoner, tomat, bladsallad och sugarsnaps.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Härligt med en så bra dag! :)

kl

Idag börjar alltså allvaret, hade jag tänkt. Så svullen efter helgen, känns inte direkt bra men jag vet att kommer jag bara tillbaka till rutinerna så ska det inte vara några problem att tappa det. Back on track! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kalas :angel: Smörgåstårta, kakor, bullar... Lite chock för min mage tror jag. Så med vanliga matvanor igen tror jag det går över :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh vad härligt :)

Zasso: då är vi två, den här helgen har inte varit bra matmässigt.
Inte har det blivit mycket motion heller, det både känns och syns :crazy:
Var ute och sprang nyss, blev bara 2.15 km men fy satan vad tungt det gick.
Det är inte klokt vad fort man tappar kondis och ork, inte sprungit på fem dar nu. Så måste nog ta tag i det och försöka se till att springa 3 gr i v eller så.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha måste visa denna pseudobeachiga bild. NGT rund under fötterna vid detta tillfälle

image_zpsd2f2bfd2.jpg


har nog gymat sammanlagt kanske någon timme i mitt liv :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha ;) Jag som hade hoppats på att du skulle säga "äter man mycket av det här så får man svullen mage" osså hade jag kunnat sitta här o bah :idea: AHHAA! det är dääääärför jag ser ut att vara i 7 månaden ständigt. Men smörgåstårta har jag inte ätit på flera år så jag är nog svullen av en annan anledning :rofl:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Då är vi tre ;) Också haft en kass helg matmässigt, men väldigt trevlig socialt i alla fall. Var hemma i Gbg och hade avskedsfest för en kompis som ska flytta utomlands de närmsta tre åren.

Sprungit typ en km de senast dagarna och ingen annan träning alls. Men nya tag den här veckan, ska gymma i eftermiddag efter jobbet :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Rövträningsvärk!! Äntligen!!
För en liten stund trodde jag nästan att jag inte kunde påverka dom musklerna alls, eftersom jag aldrig känt av dom - men nu har jag hittat mitt framgångsrecept! (eller ja, vilka maskiner jag ska kombinera, hur många reps/sets samt ungefärlig vikt som krävs)

Är bra sugen på att dra till gymmet idag igen för att köra lite mage/rygg, men eftersom jag bokat in att åka dit imorgon så får jag nog hålla tillgodo med några enkla hemmaövningar istället.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Skönt att vi är fler som haft en onyttig helg :D

Men alltså, duschade nyss och tänkte att jag skulle väga mig också.
Eg har jag vägdag på onsdagar men men ;)
I onsdags visade vågen 75.8 och jag var helt säker på att det skulle visa mer nu.
Speciellt efter helgen, men den visade 74.7 nu O_o Ett helt kg ner på 5 dar alltså, kan det stämma? Iof har jag ju sprungit innan jag vägde mig nu, men tyckte inte jag svettades så mycket, så kan inte vara bara vätska. Åt ju frukost innan jag sprang också.
Men jag klagar inte, blev rätt paff bara när jag var så säker på att den skulle visa mer :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det varierar ju också hur man gått på toaletten och hur kroppen samlat på sig vätska. Jag väger tex alltid typ ett kilo mer veckan före mens än vad jag gör veckan efter.
 
Sv: Beach 2013 del XI

*KL*

Blivit förkyld...dagisbacillen drog över oss direkt :mad:
Så ingen löpning på hela helgen. Men två hyffsat hårda ridpass och promenad med dottern och hunden både fredag, lördag och söndag. Vågade inte ta en löprunda för jag vill inte bli värre sjuk. Har för mycket att göra på jobbet så jag har inte tid!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Härligt med massage! Skulle jag också behöva, men det är sånt som jag aldrig unnar mig.

Mirre, bra jobbat att springa trots att det kändes tungt :) Angående vikten så ja, det är fullt rimligt. Precis som Wys säger så beror det ju på en massa saker hur mycket vågen säger just den minuten du ställer dig på den.

Hallon, sjukt snygg pose :D

Monifa, haha sorry ;)

Antenn, bara att ta nya tag! Kul att du har haft en bra helg i alla fall :)

cili, wohoo härligt med träningsvärk :D Tänkte jag skulle hängt med er till gymmet någon dag i veckan men det verkar bli lite knepigt (är ju ledig denna veckan också och har således inget busskort) så det får bli nästa vecka! Förhoppningsvis kan vi tajma ihop det :)

Fengur, krya på dig! Klokt att inte springa, var rädd om kroppen :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Har hunnit med drygt 5 km promenad än så länge - fram och tillbaka till affären :p Köpt på mig lite kvarg, frukt och bär :d
 
Sv: Beach 2013 del XI

Mums vad gott! Måste nog göra lite smoothies känner jag :d har köpt en smoothie med exotisk frukt och kokosmjölk några gånger nu, så sjukt gott! Måste nog härma den. :D

Idag är jag på södergaveln och målar. Om beachighet räknas i svett så är jag nog den mest Beachiga idag! :p solen lyser och det känns som jag är vid ekvatorn...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp