Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Monifa, jag har frusit vegetarisk lasagne med spenat, broccoli med mera och det var inga problem :)

Ninnurur, starkt jobbat!

Linisen, härligt! Hoppas kroppen känns fortsatt bra så att du kan fortsätta springa :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Drygt 10 km promenad blev det, i värmen. Långa tights och t-shirt var för varmt... Nu blir det stallet och promenera hästen.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Inte grönsaker var för sig utan färdigskurna sallader liksom. Kan man frysa in halloumi och mozarella?

Zassoo: Jag tillagar nästan ingen av min mat, steker svampen och om jag äter ovannämnda ostar men äter det mesta "rått" eller vänder i stekpannan väldigt kort. Därför jag undrar, om det blir dåligt vid upptiningen eller om det på nått annat sätt blir "ofräscht" liksom. För grönsakerna håller ju inte i kylen i evigheters evigheter så vore rätt skönt o kunna skicka in det i frysen.

Knapp

Var helt galet opepp idag när jag klev upp, seg i knopp och kropp. Men gav mig ut iallafall, håller på att utforska omgivningen här så hade ingen aning om vart jag skulle hamna med min cykel. Slutade på 15,36 km med ett snitt på 22,47 km/h så är mer än nöjd. De första 4 km var dessutom i konstant jäkla uppförsbacke och man tänker ju att "efter uppför kommer nedför" nedför kom i pytte etapper så var inte ens värt att sluta trampa haha.
 
Sv: Beach 2013 del XI

ska man inte :eek: varför inte? Får väll försöka övertala mitt mod om att jag inte vurpar ;) Cyklar enbart på grus så är lite försiktig i kurvorna.

Av ren nyfikenhet, vad ligger du på för km/h snitt? :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Summering av träningsveckan:
4 tillfällen på gymmet = 4h 15 min
1 promenad = 1 h
Totalt: 5h 15 min
Loggad förflyttning utomhus: 3,68 km (snigeltempo på min enda promenad, hade med mig kameran och fotade blommor samtidigt)


Plan för kommande vecka:
Minst 3 tillfällen på gymmet
Minst 7 h loggade i endomondo totalt
 
Sv: Beach 2013 del XI

ska man inte :eek: varför inte? Får väll försöka övertala mitt mod om att jag inte vurpar ;) Cyklar enbart på grus så är lite försiktig i kurvorna.

Av ren nyfikenhet, vad ligger du på för km/h snitt? :)

För att det går fortare, för att man inte ska bli nedkyld, för att det är ett utmärkt tillfälle att träna på att trampa fort, finns många anledningar. Men det är klart att man måste sakta ner i vissa kurvor. ;)

Jag kör ju landsväg (bara asfalt) och snittar i regel runt 25-28 km/h beroende på hur lång rundan är och förstås hur vinden ligger. Senaste passet, drygt 40 km, gick i 26 km/h.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Om det var samma bana som förra året så ska du absolut vara nöjd med tiden, den banan var ju tuff tyckte jag!

Delvis KL
Hade velat sprungit i år också men ekonomin satte stopp för det. Kanske ska snegla på ett lopp i Köpenhamn i oktober, Toughest tror jag det hette.
som tänkt vara med? :p

Är det det får toughest viking eller vad det nu heter som man ska hoppa över eld, krypa under taggtråd och liknande? Har läst om det, men tror inte jag har någon större lust att delta! :p

Vilodag igår, underbar ridtur på bäste hästen i förmiddags och nu spontantripp till Malmö för fika och shopping med mamma. Får se om jag hinner med någon träning idag..

Sleepan : surt med tiden men på en krävande bana så var det ju jättebra ändå!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hejhopp! Jag är en olydig beachare som åt chokladmousse + marmeladmackor igår samt 2 chokladbollar idag :p. Dessutom hällde jag i mig stora mängder vin på lördagkvällen. Mår helt okej idag, men är dehydrerad och trött, så jag vet inte om det blir någon motion. Gud, jag dricker faktiskt inte så våldsamt mycket alkohol (blev väl kanske 5 glas vin igår på rätt lång tid) men min tolerans är inte vad den en gång var. Och idag m å s t e jag verkligen ta itu med en väldigt intellektuell skoluppgift (Uvin jag fick tidigare i veckan ställde till det) så jag tror jag får försöka tvinga i mig äckligt starkt kaffe och promenera lite för att uppnå sunda vätskor igen. Blir knappt sur på mig själv när jag äter onyttheter, haha glor på mig i underkläder i spegeln och tycker jag är riktigt het :D. Det hade dock varit skönt att gå ner i vikt så att jag kan ha vissa klädesplagg som inte funkar idag. Jag tycker det känns våldsamt onödigt att spendera några tusen på nya byxor liksom.. jajaja dravel dravel.

Promenerade dock mycket igår! Sammanlagt kanske 8 km.

Vad duktig du är cili!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Är det det får toughest viking eller vad det nu heter som man ska hoppa över eld, krypa under taggtråd och liknande?

Åh vad är det för nått? :D

Tassetass: Ah då är jag med :D Får väll ge mig ut på de asfalterade vägarna och trampa ibland också :p Är ju såååå tråkigt bara med massa bilar haha.

Okej, fy satan vilken ork du måste ha efter 4 mil i det tempot :nailbiting: Men då har jag nått att "jämföra" med, har inte vetat innan riktigt om jag är snigel eller normal. Får väll klassa mig som normal iallafall haha
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh vad är det för nått? :D

Tassetass: Ah då är jag med :D Får väll ge mig ut på de asfalterade vägarna och trampa ibland också :p Är ju såååå tråkigt bara med massa bilar haha.

Okej, fy satan vilken ork du måste ha efter 4 mil i det tempot :nailbiting: Men då har jag nått att "jämföra" med, har inte vetat innan riktigt om jag är snigel eller normal. Får väll klassa mig som normal iallafall haha

Ja, bilarna är ett gissel. Vägarna jag cyklar är dock väldigt sporadiskt trafikerade vilket är väldigt skönt.

Jag tycker du låter snabb för att köra på grus, försök låna en landsvägshoj och se vad som händer med farten då. ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja särskilt om man vill ha musik i öronen, vill ju inte dö innan jag nått mitt mål :angel:

Såpass? Känner ingen som cyklar, så blir nog lite svårt med det. Men kan tänka mig att det blir viss skillnad när man har en cykel som är lättare framförallt. Men fortsätter jag cykla och tycker det är kul blir det nog uppgradering av cykel :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det borde ju gå att frysa, men med halloumin rekommenderar jag att inte tillaga den först. Bara tillagad och sedan avsvalnad halloumi är rätt äckligt. Jag gjorde det misstaget en gång, stekte upp halloumin och åt den först några timmar senare. Pekka!:yuck:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja särskilt om man vill ha musik i öronen, vill ju inte dö innan jag nått mitt mål :angel:

Såpass? Känner ingen som cyklar, så blir nog lite svårt med det. Men kan tänka mig att det blir viss skillnad när man har en cykel som är lättare framförallt. Men fortsätter jag cykla och tycker det är kul blir det nog uppgradering av cykel :p

Jag har bara hörlur i högra örat, så jag har vänsterörat fritt ut mot trafiken.

Bor du i Örebro kan du få prova min hoj. :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Pissdåligt humör, ingen energi, huvudvärk >_< här blir det inte mycket gjort idag inte. Legat i sängen fram tills nu och är så jävla arg, less och irriterad så jag tror jag kommer gråta.
BLÄÄÄÄ.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Om man kör den i micron sen då? :angel: Nä behöver inte tillaga den innan, bara man kan frysa in = öka hållbarheten och ha färdig mat att bara plocka ut.

Tassetass: Bor utanför Linköping ;) Vet knappt vart Örebro ligger :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp