Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

+1 på den! ;)

KL

Idag har jag varit igång och det känns i vaden! :o Först shopping (magnesiumtabletter!) som tog någon timma. Hittade lite grejer och i förrgår på XXL hittade jag ju inget regnställ, men då shoppade jag istället två jättebilliga fleecetröjor från Stormberg. Så oerhört sköna, tunna och fina! Helt perfekta nu när det varit kyligt, var bara 13 grader igår :crazy:

8843565400094_1070909_Fuchsia_1_53393_jpg.jpg


När jag kom hem tog jag och hunden en skogspromenad på en timma, väldigt härligt och mysigt! Sen åkte jag och mamsen och fikade och gick i second hand-butiker.
Nu är jag trött, funderar på hur jag ska orka lite friskgymnastik senare, och hoppas verkligen att magnesiumtabletterna hjälper. Vaden är inte glad på mig just nu...
 
Sv: Beach 2013 del XI

+ Emth ja när ni lägger fram det sådär så... :p Men vet ni hur jobbigt det var eller? :p

Chili: Jobbigt att vaden inte är med! Det är nog bra om du gör friskgymnastiken ändå då, tror du inte? :)

Och hoppas att det hjälper med magnesiumet. Jag har också haft lite problem med kramp, om än bara när jag lyfter, ska vara lite noggrannare med att ta mina tabletter så kanske det släpper. :)

Knapp

Körde 1 h 15 min rygg på gymmet idag. :D SÅ skönt, var för länge sedan sist nu. Imorgon blir det bodypump och att springa är planen. Nu är semestern nästan slut så då är det väl dags att börja köra igång med lite mer intensiv träning. ;) Nu äter jag middag, paprika fylld med lök, purjo, champinjoner och feta i ugn, med kidneybönor, kokt broccoli (sååå gott! :d) och vitlökssås till. :d Rekommenderas!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tack! Den är väldigt gosig. :D Hela 79 kr, nästan så man borde ha köpt några till. :D Den andra färgen fick bli mörkt gråblå, lite smartare färg om man vill smyga på vilda djur... ;)

Mammas: Har du ätit dina tabletter länge, och i så fall märkt nån skillnad? Minns att du skrivit om kramp men minns inte riktigt hur längesen det var. Din mat lät för övrigt jättegod!

Ska nog orka med lite friskgymnastik nu. :) Men jag känner mig så jäkla klumpig, suck... Jag gick in i tv-rummet för en stund sen och bara drog högerhanden rakt i dörrkarmen. Avståndsbedömning, någon? Att ha noll styrsel över mig själv peppar till träning och får mig att känna mig som en klantig, växande tonåring...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Nej, jag började inte äta dem för att jag hade problem med kramp utan det har kommit senare. Men jag har inte ätit dem riktigt varje dag, så det kanske blir bättre om jag skärper mig och verkligen får dem i mig. De innehåller 133 % av RDI, så det borde ju funka bra om jag bara äter dem. Annars kanske det är vätskebrist som är boven för mig.

Men jag har ju bara problem under typ rygg- och biceps-låtarna under pass, inte när jag kör i gymmet. Utan det är när det är många reps utan vila problemet kommer. Fick råd av en PT på gymmet om att låta stången vila i handen och inte hålla i den, ska testa det imorgon och se om det är någon skillnad. Men det är inte i samma situationer du har kramp va?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Okej. Jag tänkte också vätskebrist eftersom det varit varmt, och har sedan dess druckit lite vatten innan jag gått och lagt mig. Annars kan jag vara lite dålig på att just dricka vatten... Jag vaknade ju en natt av brutal kramp i vaden som inte varade särskilt länge, men tillräckligt länge för att jag skulle hinna bli förtvivlad. :p Det var verkligen brutal smärta. Dagen efter fick jag massage av mamma och vaden var helt stenhård.

Nu efteråt har den varit väldigt spänd och under dagen kan jag få krampkänningar, inte särskilt smärtsamma men märkbara. Vaden är dessutom väldigt hård och öm hela tiden... Ska nog vara lite ömsint mot den på kvällarna nu också, med liniment och kanske ha benet på spikmattan. :) Hoppas tabletterna hjälper mot ditt problem, det låter inte så skönt att få kramp i händerna sådär...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Oj, ditt problem låter mycket värre än mitt. Hoppas att det hjälper nu med magnesiumet och allt det andra. Den behöver nog lite kärlek och omtanke. :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Är det vc du ska till? Ring en annan i så fall. Min vc har drop in alla vardagar så kan dom inte ordna tid kan man alltid gå på drop in.

Chefen ringde och sa att han fixat en tid hos företagshälsovården med orden "jag tyckte att en vecka var lite väl lång tid att vara borta från jobbet för en sån sak". Men dom hade inga tider här i Uppsala, så istället ska jag åka till Arlanda flygplats där dom också har någon mottagning.
Nåt så in i helvete stressad över att jag ska till en plats där jag inte varit förut, inte vet var jag ska parkera, inte vet var jag ska gå, träffa någon jag aldrig träffat förut.
Jag fattade inte ens vilken tid jag skulle vara där först. "Klockan halv elva" sa chefen. Jag kunde bara inte få in vilken tid det var förrän jag frågade hur det skrivs digitalt. Det var helt omöjligt att räkna baklänges från 11. Och han tycker att en vecka är för lång tid att vara hemma från jobbet :(
 
Sv: Beach 2013 del XI

Men om du har fått order om att vara hemma från jobbet anser ju den personen att det är ganska alvarligt med dig. Om läkaren du träffar imorgon också gör det, lär du ju bli fortsatt sjukskriven, och då blir det ju din chefs problem att lösa, INTE din.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Chefen ringde och sa att han fixat en tid hos företagshälsovården med orden "jag tyckte att en vecka var lite väl lång tid att vara borta från jobbet för en sån sak". Men dom hade inga tider här i Uppsala, så istället ska jag åka till Arlanda flygplats där dom också har någon mottagning.
Nåt så in i helvete stressad över att jag ska till en plats där jag inte varit förut, inte vet var jag ska parkera, inte vet var jag ska gå, träffa någon jag aldrig träffat förut.
Jag fattade inte ens vilken tid jag skulle vara där först. "Klockan halv elva" sa chefen. Jag kunde bara inte få in vilken tid det var förrän jag frågade hur det skrivs digitalt. Det var helt omöjligt att räkna baklänges från 11. Och han tycker att en vecka är för lång tid att vara hemma från jobbet :(

Åh, såna ärkenötter till chefer gör att jag ser rött! Om han är kompetent att bedöma din hälsa och arbetsförmåga, varför är han då inte läkare?

Som tidigare talare sagt så är din frånvaro från jobbet din chefs problem. Jag önskar så att alla fick ha en sån chef som jag hade när jag var sjukskriven på grund av att jag var nära den berömda väggen, han skötte det så bra att företagshälsovården sa att de aldrig hört talats om något liknande.

Jag hoppas att mötet på företagshälsovården blir givande. För mig var det en oerhört positiv, om än jobbig, upplevelse att ha kontakt med dem. Vet du om du ska träffa någon form av beteendevetare eller ska du träffa en läkare?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Men vilken chef O_o bra om han vill hjälpa till och fixa en tid snabbare, men anledningen?!

Om du inte orkar åka dit kan du ju söka på en annan vårdcentral? Alltså chefen kan väl inte tvinga dig att just ta emot den vården?

Du låter ju helt sönderstressad. Har du fått någon hjälp (typ KBT eller nåt) eller är det tänkt att du ska få det?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Försök att inte ta åt dig av vad din chef tyckte om sjukskrivningen nu, även om det såklart är svårt. Han beter sig idiotiskt helt enkelt. Angående att ta dig till läkaren, så kan du kanske försöka få med dig sällskap dit? Om inte, hoppas jag du hunnit läsa på med lite kartor och onlineinformation om vart du kan parkera etc. Jag tycker också sånt är stressande, beroende på vart jag ska och mitt ärende. Om ärendet är stressande i sig, blir ju allt runtomkring också stressande om man ska till en helt ny plats. Åk dit i tid bara, så du slipper onödigt tidsstress.

Kram!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja, det är tur att jag redan har en arsenal med liniment, heat lotion, tighta ridstrumpor och spikmatta... ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Men vilken chef O_o bra om han vill hjälpa till och fixa en tid snabbare, men anledningen?!

Om du inte orkar åka dit kan du ju söka på en annan vårdcentral? Alltså chefen kan väl inte tvinga dig att just ta emot den vården?

Du låter ju helt sönderstressad. Har du fått någon hjälp (typ KBT eller nåt) eller är det tänkt att du ska få det?

Företagshälsovården är en bra grej. För min del innebar det besöket att jag fick svart på vitt att mina sömnproblem, min stress och mina problem med närminnet berodde på jobbet och inte på något annat (för då krävs ju ytterligare åtgärder för att helheten ska bli bra).
 
Sv: Beach 2013 del XI

Företagshälsovården är en bra grej. För min del innebar det besöket att jag fick svart på vitt att mina sömnproblem, min stress och mina problem med närminnet berodde på jobbet och inte på något annat (för då krävs ju ytterligare åtgärder för att helheten ska bli bra).

Jag har inte skrivit att det är dåligt? :confused: Nu vet jag visserligen folk som har jättebra erfarenheter av företagshälsovården, och folk som har riktigt kassa erfarenheter. Precis som med annan vård.

Jag tänkte bara att om det just nu blir för jobbigt att ta sig dit så bör det finnas andra möjliga alternativ, så kanske hon kan få en tid till företagshälsovården i Uppsala när det finns tid där. Jag tyckte cili verkade stressad av det och tänkte att ett vårdcentralsbesök i stan och bokad tid längre fram när det finns tid till företagshälsovården i Uppsala skulle kanske kännas lättare.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Försök att inte ta åt dig av vad din chef tyckte om sjukskrivningen nu, även om det såklart är svårt. Han beter sig idiotiskt helt enkelt. Angående att ta dig till läkaren, så kan du kanske försöka få med dig sällskap dit? Om inte, hoppas jag du hunnit läsa på med lite kartor och onlineinformation om vart du kan parkera etc. Jag tycker också sånt är stressande, beroende på vart jag ska och mitt ärende. Om ärendet är stressande i sig, blir ju allt runtomkring också stressande om man ska till en helt ny plats. Åk dit i tid bara, så du slipper onödigt tidsstress.

Kram!

Har försökt hitta någon som kan åka med, men inte lyckats :(


+ resten
Kan inte ändra tiden/platsen nu, har redan sagt ja till det
 
Sv: Beach 2013 del XI

När ska du dit? Jag kan köra dig om jag inte har något annat, men det kanske inte är till så stor hjälp eftersom jag är ytterligare en "okänd"?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ska vara där 10:30. Har hellre en okänd person med än ingen alls, då har jag åtminstone någon som kan hålla fokus när jag inte kan det
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp