Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Bra att du fått jobbförbud enligt en sköterska. Har du bokat läkartid? Hoppas det löser sig med jobb och ersättning, så du kan ta itu med stressen ordentligt. Kram!

Fick en läkartid nästa onsdag. Jag försökte få henne att fixa en tidigare, men det finns tydligen ingenting. Och det trots att jag berättade att jag varit inne på närakuten och att dom ville att jag skulle träffa någon snarast. Då blir det 8 dagar av självsjukskrivning = inte okej (fick bara träffa sjuksköterska igår eftersom dom tyckte att jag borde prioriteras hos min läkare, så ingen tillfällig sjukskrivning skulle behöva fixas), så nu går jag och stressar över att behöva jobba dagen innan
 
Sv: Beach 2013 del XI

Wohoo, bra jobbat! :banana:

Lindgren, jag känner mig helt efter men varför måste du äta flytande föda? :o

Bluefish, förstår att det är blandade känslor med pållan. Hoppas beslutet känns bra ändå i slutändan :)

cili, jobbig sits du är i :( Hoppas verkligen att du kan få träffa en läkare snabbare än så. Kram!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Fick en läkartid nästa onsdag. Jag försökte få henne att fixa en tidigare, men det finns tydligen ingenting. Och det trots att jag berättade att jag varit inne på närakuten och att dom ville att jag skulle träffa någon snarast. Då blir det 8 dagar av självsjukskrivning = inte okej (fick bara träffa sjuksköterska igår eftersom dom tyckte att jag borde prioriteras hos min läkare, så ingen tillfällig sjukskrivning skulle behöva fixas), så nu går jag och stressar över att behöva jobba dagen innan

Jag ringde till min vc igår och fick tid idag! Och då inte ens hos "min" läkare då han har semester. Så de borde ju kunna få fram en tid tidigare, om dom tycker att du ska prioriteras.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag har sprungit innan frukost igen :p Men tog det rätt lugnt så det gick bra! 5,4 km, varvade 600 m springa och 200 m gå. Kändes bra, kände av benet men inte ont. Ska öka sträckan jag springer väldigt försiktigt, räknar inte med att kunna springa hela vägen på Tjejmilen. När alla lopp är klara så ska jag ta ett rejält kliv tillbaka och typ börja om från början, hade jag tänkt. Kanske kommer kännas larvigt men hellre det än att bara köra på och så går det åt skogen :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Aha, typiskt! Kan du inte köra lite träning av överkroppen hemma då? Armhävningar, dips, plankor, finns säkert några i tråden som sitter på bra tips. Bara så du får in träningsrutinen :)

zassoo: Bra jobbat att springa innan frukost! Tror säkert att du kommer kunna jogga runt tjejmilen, det blir naturliga gåpauser ändå när man trängs :D Jag ska kanske också springa så då ses vi där!

Jag var på boxpass igår och det var så jäkla kul! Hamnade med en tjej som var både duktig
och superstark så vi köttade på ordentligt. Idag började jag dagen med backintervaller. Typ 2 km uppvärmning och 5 varv i backen. Efter frukosten åkte jag till gymmet och körde ben. Kör verkligen knäböjen ATG nu eftersom jag plockat av vikter och ska möta teknik. Hoppad det gör resultat!
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Min ridtur idag blev det inget av :( åska och ösregn är inget jag ger mig ut i! Wille får stå inne en stund istället och släpps ut av en snäll stallkamrat :) frågan är vad jag ska hitta på för motion istället idag?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Men annars hade jag ju varit tvungen att vänta typ två timmar :angel:

Det visade sig att jag timade perfekt med vädret, för nu är det full fräs på åska, blixt och regn... :crazy:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja konditionsmässigt klarar jag det absolut! Anledningen till att jag nu kör med gåpauser är ju att jag vill vara försiktig med min vad som spökar lite. :) Sen får vi se hur det blir när tävlingsinstinkten slår till på loppet :D

Kul att du också ska springa! Verkar som vi blir ett helt gäng med bukefalister :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Halvt KL

Tack alla för mattipsen :bow: Frukosten idag blev smoothie, gjord på hallon, turkisk lättyoghurt, funlight och solrosfrön!

Zassoo: Jag har gummisnoddar mellan tänderna och det gör så fruktansvärt ont att jag inte kan tugga alls :(
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hur länge ska du ha snoddarna i?

Zasso: Skönt att det verkar gå bra med benet :)
Men hur orkar du springa före frukost? :p

Llaika: Låter kul med boxpasset :)

Ninnurur: Åskar här också fast på avstånd.
Men det känns i huvudet :crazy:

Var ute och gick idag, skulle springa men mina löpartights ville inte sitta kvar :p
Men blev ungefär 5 km, upptäckte efter en bit att jag inte startat endo :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Till på tisdag, då åker rälsen på (Antar i alla fall att man tar ut snoddarna när man sätter på rälsen?? :o)

Just nu är jag hög på smärtstillande, hela världen snurrar :angel:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Fick en läkartid nästa onsdag. Jag försökte få henne att fixa en tidigare, men det finns tydligen ingenting. Och det trots att jag berättade att jag varit inne på närakuten och att dom ville att jag skulle träffa någon snarast. Då blir det 8 dagar av självsjukskrivning = inte okej (fick bara träffa sjuksköterska igår eftersom dom tyckte att jag borde prioriteras hos min läkare, så ingen tillfällig sjukskrivning skulle behöva fixas), så nu går jag och stressar över att behöva jobba dagen innan

Är det vc du ska till? Ring en annan i så fall. Min vc har drop in alla vardagar så kan dom inte ordna tid kan man alltid gå på drop in.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Aha, typiskt! Kan du inte köra lite träning av överkroppen hemma då? Armhävningar, dips, plankor, finns säkert några i tråden som sitter på bra tips. Bara så du får in träningsrutinen :)

Det är det. Men idag känns foten mycket bättre! Så kan nog börja med lugna promenader imorgon!

Men nu blir det en tur till hästen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp