Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

67,5 km cykel i tammefan perfekt väder. Är dock helt slut, det var lätt den jobbigaste rundan hittills (Tjejvättern inräknad). Ska bli ett sant nöje att äta upp precis varenda förbränd kalori i soffan framför friidrotts-VM. :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hela kroppen kändes stel så jag satsade på en lugn men lång löptur. 10,32 km på 1 h och 9 minuter. Ingen imponerande tid men det kändes förvånansvärt skönt, typ inte alls så jobbigt, lite långtråkigt i mitten bara:p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Shit vilken cykeltur! Vad gott det lät att äta upp allt sen igen. :D

Känner mig mycket lat i jämförelse, minst sagt. :p men har iaf varit ute på en till liten promenad i skogen på svampjakt. Höll på att förstöra både knä och fot genom att trampa i en håla med gummistövlar på. Sån tur att jag inte helt tappade balansen, men det är tillräckligt obehagligt att bara känna i knäet hur det nästan glider ur sitt fäste... :nailbiting:

Imorn fortsätter bärjakten, då ligger skogshallonen risigt till :d
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är någon sorts lathetshierarki; du känner dig lat jämfört med mig och jag känner mig lat jämfört med andra cykelmänniskor jag känner som bränner av pass på 100 km utan att ens blinka. De skulle knappt orka ta ut cykeln för ynka 67 km... :p

Det är otäckt när man fastnar och hinner känna att det är på väg åt fanders. Skönt att du hann rädda situationen!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Och så bränner du av en mil liksom! :eek: Grymt jobbat! Skönt att känna att det inte är några problem att springa långt i stabilt tempo :)

Tassen, wow bra jobbat! :) Sätt dig i soffan och njut med gott samvete ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag har haft en aktiv dag. Först jobb mellan 8-14 (mitt sista pass, så himla skönt!), sen körde jag styrka i 45 minuter på em/kväll. Armar och axlar och så lite armhävningar och plankan på slutet.

Sen blev det en promenad på 8,5 km, skönt! Lyckades dock göra sambon orolig för han trodde inte jag skulle vara borta så länge och jag hade ingen telefon :o Stackarn.

Nu blir det hemmagjorda ost- och baconhamburgare med klyftpotatis och Max-dipp! :love: Kaloribomb deluxe, but who cares :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad bra ni är allihop!

Här händer det inte mycket nu, tror jag håller på bli sjuk så tar det lite extra lugnt. Men får se hur det är i morgon, tanken är att springa alla fall.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl
Duktiga ni är allihop! Är fortfarande i Turkiet och käkar för mycket godsaker och mat...
Temp ganska konstant på minst 30 grader så den fysiska aktiviteten är typ lite simning och den ca en km långa promenaden till och från stranden. Sambon har dock en ide om att gå upp och springa vid 6 tiden imorgon... Fortfarande varmt då men kanske mindre stekande sol. Jag vill egentligen med men hatar ju morgonlöpning och här inte lust att må dåligt resten av dagen när vi ska på båttur.. Får se imorgon tror jag!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra gjort där. Gör man inget händer inget.

Fan vad ballt att du gick ner och sade till! Jag hade aldrig vågat och sen hade jag ångrat mig i efterhand :D

Wys, starkt gjort att du vågade gå ner och säga till! :bow: Och telefonen, ja den ligger och gottar sig i en påse med ris :p Haft den avstängd i snart två dygn. Tror säkert den kommer funka hyfsat men får kanske leva med en fläckig display :p

Vad modigt att du sprang ner!

När jag var ute och gick för nån vecka sen hörde jag något som lät som ett skott så då noterade bilar som kom körandes och tänkte att om polisen skulle fråga så skulle jag kunna kolla på endomundo när jag hörde skottet eftersom jag kan kolla vart jag gått och när jag började gå. Haha! Det var säkert inte ens ett skott jag hörde;)

Tack :D

Ja men jag är annars rätt feg och är inte den som skäller på okänt folk men när jag blir arg kan jag göra sånt och då är det lika bra att göra det också. Men jag är rätt stolt över mig själv att jag gick ner faktiskt, hade jag inte gjort för ett par år sedan.

Skönt att höra att det inte bara är jag som noterar tid, andra vittnen och min egen upplevelse av situationer där jag tror polisen kommer prata med mig :angel:

Zass: Ah men lite fläckar kanske du kan stå ut med tills bindningen är slut. Då tycker jag du ska skaffa en Samsung galaxy! :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Och dagens beachrapportering från mig:

Har inte ätit något hysteriskt onyttigt förutom lite lite godis och en liten klick bea till middag. Blev inget med springet, kände att jag hade lite ont i halsen på jobbet men det verkar ha varit snabbt övergående för nu känns det ingenting. Imorgon är det after work så det blir ingen träning då heller, får springa på torsdag istället!

Nu däremot håller jag på att göra dumlekakor i ugn, står nämligen för veckofikat på jobbet. Så det kanske blir en kaka eller två senare ikväll :d :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Jag har fått stressförbud och får inte gå till jobbet förrän jag varit hos min läkare. Enligt sjuksköterskan på närakuten.
Man skulle kunna sammanfatta det med att den här dagen inte riktigt blev som jag räknat med.

Dessutom har jag fått hem 180 par sportankelsockar, som jag nu ska försöka låta bli att göra nåt med eller slänga upp på hemsidan. Hur nu det ska gå till. Känns som mer stress att veta att dom ligger där och väntar än att bara få det gjort på en kvart.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är någon sorts lathetshierarki; du känner dig lat jämfört med mig och jag känner mig lat jämfört med andra cykelmänniskor jag känner som bränner av pass på 100 km utan att ens blinka. De skulle knappt orka ta ut cykeln för ynka 67 km... :p

Som när jag sitter på jobbet o är laddad för heela 10 mil cykel och så sitter kollegan brevid och hade kört hela vättern i Juni... haha, man får verkligen se till att jämföra med sina egna tidigare rundor och inte andras!
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Ikväll var jag på ännu en nybörjarkurs i golf. Är med som moraliskt stöd till en kompis men jag måste erkänna att det blir roligare och roligare :)

Efter det så bestämde vi oss för att ta en kvällspromenad eftersom det var så härligt väder, dock lyckades vi tajma in spöregnet riktigt bra. Det började regna när vi kom till spåret och slutade fem minuter innan vi kom till slutet :D Men 6 km blev det iaf så nu kan jag sitta i soffan och äta popcorn med hyfsat bra samvete :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad jobbigt att du börjar bli sjuk, inte alls kul att sitta och vänta på att det ska bryta ut... Hoppas du kommer lindrigt undan :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Eftersom cili bangade på gymträning med mig ikväll (;)) så blev det en promenad på 2,89 km istället. Tyvärr i lite lusigt tempo (5,76 km/h) men det blev nåt iaf. På förmiddagen red jag en halvtimme också. Jag har ju egentligen varit ganska duktig idag, MEN, jag har ägglossning och är alldeles full av hormoner. Känner mig fet, ful och finnig och bara bläääää! Så nu sitter jag i soffan, dricker Pepsi Max och äter ostbågar, som en trotsig treåring :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Var rädd om dig! Kram.

KL
Var på typ combat-pass idag. Rätt kul, men inte lika bra känsla som förra gången. Vi avslutade med en halvtimme teknikträning, nyttigt och kul, men rätt jobbigt det också, helt plötsligt gick det inte att fuska.... hehe.

Ska försöka sova nu, men är lite speedad, för imorgon åker jag hem på semester. :bump::bump:
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Jag har idag åkt inlines i två timmar totalt. Och totalkraschade en km hemifrån nu på kvällen, så ena rullskridskon är helt körd. Fick gå hem då ena hjulet totallåst sig. Har nu ett fint, totalt uppskrapat lår. Tur att sommaren i princip är slut :cool:

För övrigt kommer jag leva på flytande föda den närmaste tiden, så man kan väl hoppas på att det också får fart på vikten :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp