Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Vad modigt att du sprang ner!

När jag var ute och gick för nån vecka sen hörde jag något som lät som ett skott så då noterade bilar som kom körandes och tänkte att om polisen skulle fråga så skulle jag kunna kolla på endomundo när jag hörde skottet eftersom jag kan kolla vart jag gått och när jag började gå. Haha! Det var säkert inte ens ett skott jag hörde;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja 45 minuter är på tok för lite, man har ju precis kommit igång och lärt sig hästens knappar när det är dags att sluta:D Man hinner ha en 5 minuter där det känns som att faan nu händer det grejer för att höra "Då saktar vi av till skritt och varvar ner."
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha, bra tänkt där! :D känner mig lite sliten så planerar om istället, springer senare eller ikväll, städar nu. Roooligt! ;)

Körde ett stenhårt 75-min Boxpass igår. :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ut med dig! På med kläderna och bara spring:)

Ser nu att du körde ett box-pass igår, då kanske det är ok att du låg kvar i sängen ist:D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag hoppar in i tråden igen, var med för några beach-trådar sen men skrev inte så mycket o sen så hängde jag inte med i det galna tempot så jag hoppade ur. Men nu är jag med igen! :)

Jag har idag en galen träningsvärk som jag började känna av redan igårkväll haha! Var på två 30min-pass direkt efter varandra igår, först cirkelträning kondition, sen core express. Sjukt kul då hon som har dem precis kommit tillbaka efter sommaren och hon är så himla glad och peppig att man tar i som fan. :p
Min träningsplan för dagen är att ta en sista springrunda här där jag bor nu, för att sen ikväll flytta till en ny lgh (som ligger på 7e våningen, och varken sängen eller soffan går in i hissen, yay... :crazy: ). Vad är er plan för dagen? Eller veckan om ni hellre kör på det! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Varför har mitt ica bara honungs och vattenmelon? :mad: Ser sjukt gott ut! Men ingefära och mynta i smoothie, funkar det? Är livrädd för allt som inte är sött.

Det där lät som en färdig smoothieblandning som finns i diverse frysdiskar här och där. Då får man med ingefära och mynta i påse och kan själv avgöra om man vill ha i det eller inte :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

tjuvjävel! Vad försökte han sno och vad hände när du tog honom på bar gärning? Blev det en fajt där du karatekickade hans ass? :D


+wys

Får dessvärre inte säga mycket mer än att jag hjälpte en kollega. Ingen fight, bara spring. Tänk om någon kunnat klocka den springturen och mäta upp hur långt det var, hade varit kul att se hur många min/km jag kom upp i egentligen :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Yay! Trots att jag körde rätt hårt igår så har jag knappt nån träningsvärk idag! :) Tror att jag är över den värsta tröskeln nu. Idag ska jag rida och sen gymma med cili sent ikväll :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL
Känner att det kanske är dags att hoppa in här.;) Behöver lite pepp. Började komma igång ordentligt med promenader och lite löpning, men sen fick jag ont i foten och i lördags stukade jag även foten.:( Samma dag som jag hade funderat på att gå till gymmet, det måste ju betyda att jag inte ska träna.:( Så nu behöver jag lite råd om hur man ska tänka nu, för foten mår inte riktigt bra.:( Men tänkte gå ut på en liten kortare tur idag ändå, måste röra på mig lite.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Linda foten eller använd fotskydd tills den är helt läkt. Annars kan du ju simma eller cykla, det brukar vara snällt mot fotlederna.
/Ninnurur som efter x antal stukningar har helt utslitna ligament i fötterna.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Provade att ha den tejpad under dagens promenad, men lyckades inte riktigt få till det. Men ska se till att ta det lungt tills den läkt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det där lät som en färdig smoothieblandning som finns i diverse frysdiskar här och där. Då får man med ingefära och mynta i påse och kan själv avgöra om man vill ha i det eller inte :)

Helt korrekt! De finns på city gross och jag kan verkligen rekommendera ingefära om man använder exotiska frukter i sin smoothie. Så gott! Sen älskar jag ingefära, har jag insett. Ginger beer eller Ginger Ale är den godaste "läsk" som finns! Det är alltså inte öl utan alkoholfritt och den variant som finns på systemet är ruskigt god. Perfekt till en sur whiskeydrink, eller som den är en varm dag :d
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tack för alla kommentarer om maten! Svamp, frukt, bär, potatis och grönsaker är vad jag äter, tillsammans med grillat. Vi har nästan bara grillat i flera veckor nu. :D

I soppan är det färsk mangold, rödlök, vatten, olika kryddor, vitlök och matlagningsgrädde. Det gröna uppe på är blasten från löken. Till detta åt vi ostgratinerade svampmackor. :)

Kl

Tog hunden och bilen i morse till ett naturreservat för en promenad. Rejäla backar och extremt lycklig hund. Det var svettigt. :p en timma var vi ute. Väl hemma tog jag och plockade 1,5liter svarta vinbär från en bortglömd buske bland nässlorna. Mums!! Ikväll gör vi ängamatsoppa på egna grönsaker samt svartvinbärsmarmelad! :d
 
Sv: Beach 2013 del XI

f*****n jag fattar inte hur jag ska motivera mig nu när sommaren snart är slut. I början på /våren /sommaren så var man ju jätte peppad för man visste att snart ska jag visa mig i bikini. Och jag gick ner flera kg. Men nu då? när hösten snart är här och man ska gömma sig i vinterjacka osv... har noll driv och har gått upp 2 kg igen. Hur behåller ni motivationen den här tiden på året?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag vet att jag måste vara i hyfsad form, äta bra och framförallt hålla igång träningen för att orka plugga. De månader i vintras då jag inte kunde träna pga sjukdom var vidriga, huvudet blev som en enda stor gegga som inte dög något till.

Så min motivation är att jag vill kunna prestera, helt enkelt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Oj, jag har inte tänkt bikini öht. Men så är jag inte särskilt förtjust i att bada ändå med mina ärr. Det som driver mig är tanken på att bli sundare, snabbare och såklart lite snyggare. Sedan har jag en pojkvän som peppar mig och är väldigt kunnig inom träning, utöver det kompisar som är inne på samma spår. Det är liksom skönt att röra sig oavsett säsong! Man kan ju se bra foxy ut även i vintermundering ;)

Nu smoothie på kiwi/persika sedan kolla till hästarna och springa runt lokala sjön.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp