Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Ja men eller hur, lite multitasking sådär:) Just nu åskar och regnar det, får se hur dagens promenad blir :nailbiting:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Och zass, det får bli så. Hittar inget lämpligt gym så vi åker iväg till ett annat, mer kuperat spår och går. Ska bli spännande att se hur man mår efter att ha stånkat uppför skidbacken.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja antagligen, det var ett riktigt jäkla oväder!

kl

Igår testade jag och en kompis pilates för första gången och nu sitter jag i soffan med träningsvärk :p Det var riktigt roligt så jag funderar på att inhandla en yogamatta för det blev lite för hårt att göra vissa övningar direkt på golvet. Efter det tog vi en 4-5 km promenad efter att det slutat regna, vädret var så friskt och svalt så det var jätteskönt ute :)

Ikväll har jag lurats med på golf :eek: Det är någon prova på kväll så det ska bli spännande även om jag redan nu ser framför mig att jag kommer vara den där som kastar iväg klubban istället för att pricka bollen :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Närå, jag fastnar nog inte ;) Än så länge så klarar jag de första 20-25 helt ok men de sista 5 repetitionerna är bra tunga :D Så jag tänkte att det är dags att öka när alla 30 känns "enkelt".
 
Sv: Beach 2013 del XI

*knapp*
Jädra förkylning säger jag bara. Tappade rösten i helgen. Och är fortfarande väldigt förkyld och inte mår allt för bra. Dock slappdag idag då jag ska jobba inatt. Har hunnit med en sväng och rida, och efter det var jag helt slut. Har dragit på världens vurpa idag så jag har gjort illa foten och knäet. Smart där! Så det där Triathlonet blir det nog inget med i helgen. Får aggera funktionär istället. Orkar ju knappt röra på mig som det är nu. Den envisas med att hänga kvar.

Duktiga ni som tränar och har er. Själv vill jag mest ligga på soffan och äta chips :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Körde ni pilates hemma eller på pass? Vad är egentligen skillnaden mellan pilates och yoga? :o

Linisen, vilken seg förkylning! Och vad tråkigt med triathlonet, det lät ju superkul. Men det är bra att du är rädd om dig :)

kl

Sa jag 3 km? Det blev 5... :p Varvade springa 600 meter, gå 200 meter och det kändes bra. Mellan 4-5 km sprang jag dock hela tiden, snabbt också för det kom en regnskur :D 5,27 minuter, supersnabbt för att vara mig.

Så det råkade bli över 11 km idag, pust! Har inte ätit ordentligt idag dessvärre, ingen riktig lunch och frukosten var väl sådär. Däremellan kakor och kvarg. Men nu blir det middag!
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

oj vad ni skriver och håller igång! :up:

Jag sprang 7 km igår men annars har det vart lite dåligt med motion och väldigt dåligt med maten. Finns ju massor av gratis mat hemma, och kakor och sånt. Får ju passa på innan jag flyttar till Uppsala på torsdag... :D Idag blir nog ingen träning heller men imorgon planerar jag att springa 7 km-slingan igen!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh vad duktig du är. För mig blev det endast en 4 km promenad eftersom det började regna:( Så jag vände och tog ett varmt bad istället:D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det gjorde du rätt i tycker jag, vad härligt att värma upp sig med ett varmt bad efter en tur i regnet :love:

Antenn, ja du får passa på :D Bra sprunget med 7 km!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Fin du är :)
Grymt snyggt golv också :d

Hade endo på idag när vi gick till affären, glömde stänga av när jag kom hem så skulle ta bort den promenaden. Klantigt nog lyckades jag ta bort löpningen igår också :meh: Tur man kan lägga in i efterhand.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Snyggo! :D


KL

Blev varken promenad eller löpning för mig inte. Inte mycket annat heller, haha. LAT.
Dock ridit lektion för första gången på två år och åååh så underbart! :D

Ganska lat och bekväm häst som man märker gått på ridskola länge, haha. Men trevlig var han. Fick dessutom en ridlärare som jag känner till lite sen innan eftersom hon haft dresyrträningar på den klubb jag tidigare red. Jag har inte ridit för henne innan men vet många som tycker att hon är super så jag blev jätteglad när jag kom fram till att det var hon, haha :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

+ Mirre: gullisar!:)

Åh min ridning börjar på fredag igen och det kommer bli så skoj! Nu när du skrev att du red idag börjar det verkligen suga i magen på mig:D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ååååh jag vill också rida!
Sitter och tittar på ponnyakuten nu, ökar ju suget något så grymt och titta på alla träningar.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh vad fin och peppig du ser ut!

Sleepan, GUD så kul att börja rida igen! :) Träningsvärk imorgon? ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Jag har nu kommit hem från västkusten... Med massor av nya träningskläder! :p Ska visa bilder på dem i morgon tänkte jag :banana:

I lördags sprang jag 6,6 km med inslag av gång, totaltid på 41 min. Sista två km var tiderna på 5:23 resp. 4:43 min/km. Sprang från campingen till Smögenbryggan och tillbaka igen! :p Idag har jag cyklat 7 km i mina nya träningskläder :banana:

Bjuder på en glad-bild från i fredags :D

dscn0593_520943dfe087c362e5651090.jpg
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vi körde pilates hemma efter några videos på youtube och tack och lov för det säger jag bara för det var jäkligt svårt med vissa rörelser! Jag tror vi skrattade nästan lika mycket som vi svettades :D Nu är jag verkligen ingen expert men om jag har fattat det rätt så är yoga mer fokus på stretch och andning medans pilates är mer styrka. Rätta mig gärna någon om jag har fel! :p

Golf var förresten betydligt roligare än vad jag trodde innan, men shit vad svårt det var! :o
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vi körde pilates hemma efter några videos på youtube och tack och lov för det säger jag bara för det var jäkligt svårt med vissa rörelser! Jag tror vi skrattade nästan lika mycket som vi svettades :D Nu är jag verkligen ingen expert men om jag har fattat det rätt så är yoga mer fokus på stretch och andning medans pilates är mer styrka. Rätta mig gärna någon om jag har fel! :p

Golf var förresten betydligt roligare än vad jag trodde innan, men shit vad svårt det var! :o

Yoga handlar om fokus på andning och att göra rörelserna på ett korrekt, vilket innefattar både styrka, rörlighet och balans för hela kroppen. Yoga handlar inte om stretching, men rörelserna man gör har definitivt en stretchande effekt.

Pilates är så vitt jag förstått fokuserat på bålstyrka och inte så mycket mer (bara varit på ett pilatespass i hela mitt liv och det var väl sju år sedan).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp