Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Woho, låter som ett skönt kustbesök!

KL

Njuter verkligen av vad årstiden erbjuder just nu. :d

Färska hallon med valnötter och vaniljyoghurt
DSC_0034_zps8e984955.jpg


Skogshallon och blåbär med yoghurt och musli
DSC_0042_zps891561c2.jpg


Exotisk smoothie med både fryst och färsk frukt samt ingefära och mynta. Fruktsallad på galiamelon, cantaloupemelon, ananas och mango.
DSC_0046_zps3f81f4a9.jpg


Mangoldsoppa
IMG_6736_zpsa9634572.jpg


Äter dagligen massor av sallad då våra sallatsblad växer som tusan! Känns fint som tusan. :) Brukar köra i våra egna morötter, rödlök, blad från rödbetor, mangold och spenat samt köpt tomat och gurka. :d
17742_10151549610525163_1341441111_n.jpg


Hoppas jag kan sprida någon slags matinspiration. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Alla som pratat ridning: Åh ja, det var så kul! Dock är 45 min ridtid alldeles för lite, men så fint ändå!
Kände mig inte så ringrostig som jag trodde och kommer garanterat få träningsvärk imorn, haha :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Allt såg suveränt gott ut! :d
Stannade för övrigt ute en stund efter att jag kom tillbaka från min bror(som hjälpte mig få igång mitt nya Supernintendo :love:) och stod lutad mot bilen och tittade på stjärnfallen :D Tack vare att du skrivit om det. Såg ett par, tre stycken iaf. Så fint! :love:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh har ni stjärnklart! Här är det mulet... Vad roligt att du tog dig tid att kika. :) Det kan vara riktigt maffigt vissa år med bra sikt och 50-100 stjärnfall per timme.

Har varit så sjukt trött idag men iaf plockat lite bär, grävt lite och letat regnkläder. Fanns inga vettiga till bra pris så jag måste nog ta fram stora plånboken om jag ska ha såna regnkläder som jag vill. Men det är nog lätt värt det i slutändan! Får nog bli en rejäl skogspromenad imorn mellan skurarna, jag råkade nämligen baka en jättegod hallonkaka idag... O_o

Emtherlia: Vad snygg du är! Du ska helt klart vara stolt ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Mm, riktigt stjärnklart faktiskt! Så det var kul :) Hade gärna stått längre om jag haft sällskap, men jag tänkte att jag nog såg väldigt dum ut där jag stod och fånglodde, haha :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

En timme på gymmet avklarad. Blev nästan bara ben idag, så får det bli armar/överkropp vid nästa tillfälle.

Tidigare idag ägnade jag mig åt ca 150 meter sprint också. Det var en tjuv som trodde att han skulle komma undan :devil:
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Här blev det 4,5 km till fots, dock hyfsat tempo. Avslutade med att stånka uppför skidbacken och så många benböj jag förmådde väl på toppen. Vilket inte var många. Lär ju kännas i benen imorgon, fysjutton vad det drog när det var som brantast. Resten av dagen kan vi stryka ett fett streck över :p Imorgon löpning i eget tempo! Spännande att se vad man kan prestera då.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Varför har mitt ica bara honungs och vattenmelon? :mad: Ser sjukt gott ut! Men ingefära och mynta i smoothie, funkar det? Är livrädd för allt som inte är sött.
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Vad göra klockan 03 när man är för arg för att sova? Svar: skriv i bukes beachtråd :D

Vaknade av ett ryck för typ 20 min sen av att jag trodde det var skottlossning ute på gatan (noterade till och med tiden för eventuellt polisförhör) men nej, bara grannen under som drog igång sin bas så mitt hjärta hoppade med i basslagen. Sen trodde jag det var nattklubben intill som hade efterfest (ja, jag bor alltså brevid en nattklubb, aka inte lättstörd). Blev så jävla arg när jag fattade att det var grannen att jag stormade ner med landstingstischan och mjukisbrallorna med hjärtan och nallar på och ringde på. Och tyst blev det! Jag är så sjukt stolt över mig själv att jag faktiskt gjorde det och inte bara låg och var arg i sängen.

Så! Igår var det överkropp på gymet och det var jätteskönt! Har gått runt med värk och spänningshuvudvärk i flera dagar så jag behövde verkligen träna ut mina stela muskler. Idag blev det ben, körde inte ashårt men nog för att börja känna av träningsvärken nu, ungefär 10 timmar senare. Blir fint det här :) Imorgon har jag tänkt springa en kort sväng för nu har de flesta turister åkt hem!!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bluefish: Bra jobbat med ben- och backträning!

Cili: Vilken tur att du hade pigga ben då! Antar att du fick fast honom? :D

Sleepan: Gud vad fint! Sånt kan ju vara riktigt magiskt. Kul med ridning också!

Chili: Gud vad gott allt såg ut :d Speciellt soppan! Vad är det i den?

Emtherlia: Snygg outfit! Och hurtig du ser ut!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Sa jag 3 km? Det blev 5... :p Varvade springa 600 meter, gå 200 meter och det kändes bra. Mellan 4-5 km sprang jag dock hela tiden, snabbt också för det kom en regnskur :D 5,27 minuter, supersnabbt för att vara mig.

Så det råkade bli över 11 km idag, pust! Har inte ätit ordentligt idag dessvärre, ingen riktig lunch och frukosten var väl sådär. Däremellan kakor och kvarg. Men nu blir det middag!

Duktig du är! Och regn kan vara bra motivation ibland :D

Hur går det med telefonen?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra gjort där. Gör man inget händer inget.

Knapp
Jag sitter på jobbet och hostar lungorna ur mig och slåss med en fluga. Kan inte klockan bli 7:15 så jag får hem och sova?! Seeeeg natt inatt. Men alltid trevligt med extrajobb!
 
Sv: Beach 2013 del XI

+ zassoo: Haha, ändrar till att sommarlovet är slut =)
Men jag gillar mina rutiner så gör inte så mkt ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Fan vad ballt att du gick ner och sade till! Jag hade aldrig vågat och sen hade jag ångrat mig i efterhand :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh vad gott och fräscht det ser ut!! :d

Wys, starkt gjort att du vågade gå ner och säga till! :bow: Och telefonen, ja den ligger och gottar sig i en påse med ris :p Haft den avstängd i snart två dygn. Tror säkert den kommer funka hyfsat men får kanske leva med en fläckig display :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

tjuvjävel! Vad försökte han sno och vad hände när du tog honom på bar gärning? Blev det en fajt där du karatekickade hans ass? :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh vilken somrig mat, allt jag har hemma i fruktväg är ett äpple så det får följa med till jobbet:p *Måste till affären och köpa sommarfrukter*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp