Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Låter som att det kan stämma på mig, faller ofta ner med blicken och då åker säkert axlarna upp. Har känt av det i axlarna också, får tänka på det.
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Idag börjar jobbet! Lite trist att sommaren är slut, mycket som jag inte hunnit/orkat med denna sommar men får satsa på en grym höst istället! Igår blev genrep för Cykelvasan. Var ute i drygt 3 timmar och hamnade lite vilse några gånger så totalt fem mil skrapade jag ihop. Cykelvasan är ju "bara" dubbelt så lång så det går nog fint. ;)

Ny cykelsadel var dock skönt - lätt värt sin investering!

Övrig träning i veckan: 5 h cykel, 1 h löpning, lite promand och yoga (samt ridning.)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag gör samma sak. Mig hjälper det att stavgånga, stavarna hjälper liksom till att hålla axlarna aktiva :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Stopp! Sommarn är inte alls slut! Min semester började idag så icke!
:p

Förstår hur du menar dock. :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Alltså jag älskar att jag börjat gå och springa så mycket som jag gör. Mina ben ser helt fantastiska ut, särskilt nu med solbrännan! (Jag vet att det låter ego men faan, ibland får man vara nöjd och stolt över sig själv:))
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vilken fantastisk känsla! :)

Kl

Nu har jag grävt klart vid grinden!! Föredrar helt klart att gräva i jord framför hårt packat grus, men nu är det gjort iaf.
Nu ska jag åka och köpa regnställ! Var inte så fantastiskt att bli dyngsur om benen igår i skogen.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

*KL*

Igår tog jag en kort löprunda med hästen :) Vi red en långtur på 2,5 timme i lördags så både jag och han hade nog lite träningsvärk så det kändes lagomt att jogga lite för att röra på träningsvärken :) Kul att ha med hästen som omväxling i vår träning!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Idag åker vi hem ifrån Stockholm :(.
Trivs verkligen bra i denna stad.
Jag har gått en massa så har tom fått skoskav utav mina converse.Har tyvärr inte kunnat lägga in allt på endomondo.

bluefish:Supergulliga ugglor :).

Sen måste jag klart lägga till att alla här är grymt duktiga som kämpar på.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Sommaren slut? :eek: Säg inte så! :p Bra jobbat med cyklingen, kommer säkert gå fint på cykelvasan :)

Emtherlia: Najs! :D Härlig känsla!

Chili: Hu, tungt att gräva grus!

Fengur: Vad roligt att ta med hästen på löprunda! :D Kul omväxling för er båda kan jag tänka mig.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag har varit ute på promenad med en vän, drygt 6 km blev det. Planerar att ta en kort löprunda senare idag också, typ 3 km hade jag väl tänkt mig. Måste ändå tvätta håret ikväll så då kan man väl passa på att bli lite extra svettig? :D (bästa ursäkten för att träna ;))
 
Sv: Beach 2013 del XI

Min häst sinkar mig :D Han HATAR att vara ute och skritta så han går så långsamt! Försöker jag smacka på honom så travar han istället. Skritt är verkligen hans sämsta gångart.

*kl*
Hittills idag har jag gått 1,8 km stavgång med en medelhastighet av 6,04 km/h, trots fullpackad ryggsäck på ryggen. Cyklat 1,5 km till stan, gymmat 30 min, rott 1 km på drygt 5 min och sen cyklat 1,5 km hem igen :) Ska senare cykla till dagis och hämta Alice också. Jag är trött, men det känns ruskigt bra!

På gymmet har jag nu provat mig fram till vikter och repetitioner och nu kommit fram till en nivå som är jobbig, men jag klarar det, så det ska jag köra vidare på ett tag.
Vertical row 32 kg 3*10
Shoulder press 16 kg 3*10 (min jobbigaste pga sönderslitna muskelfästen i ena axeln)
Chest press 20 kg 3*10
Leg curl 32 kg 3*10
Leg extension 32 kg 3*10
Glute press 23 kg 2*5/ben + 27 kg 1*5/ben
Abdominal 23 kg 3*10
Lower back 27 kg 2*10 + 32 kg 1*10 (ska nog snart ta 32 kg 3*10)
Rotary torso 25 kg 3*10/håll

Jag har inga direkta viktmål utan jag tränar ju för att hålla kroppen smidig samtidigt som jag tappar vikt. Jag har tillräckligt med överskottshud på magen efter förlossningen så jag vill liksom inte skapa mer utan hoppas att huden drar ihop sig med om jag också tränar :) Sen är det ju förbaskat skönt också! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha! Jag hade en häst hemma som sällskap till min en period och jag har alltid promenerat eller sprungit med mina hästar så jag tänkte att det vore trevligt att ta med honom ut också en sväng, men GUUUD va trög häst att gå med! Ingen av oss hade roligt :p Glad att jag tränar mina hästar att stå ut med sånt från dom är unghästar :)

*KL*

Slutar det åska och regna och equiterapeuten inte dröjer för länge hemma hos min häst ikväll så ska jag försöka mig på 5 km löpning innan läggdags :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

De kom från Lagerhaus!

Jag köpte hem massa äpplen, kiwi, banan, persikor, hallon, blåbär, avokado, mango och björnbär idag. Phew. Gott med smoothies dock! Men hjälp mig nu beachisar, om man inte kan springa, simma eller cykla, vad kan man då göra som inte kräver ett gym? Har en vän som vill börja röra på sig men är begränsad pga skada. Gymmet vi skulle till idag har semesterstängt en vecka till.. Så istället åker jag till ett längre spår och ser vad jag går för.
 
Sv: Beach 2013 del XI

+ chili: Ja det är fantastiskt att ha en sån känsla. Jag måste dock påminna mig om att fortsätta, jag lägger lätt av när jag känner mig "nöjd" vilket resulterar att jag inte är lika nöjd om en månad:p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad mysigt att gå med en vän, de senaste promenaderna jag gått så har jag haft headsetet i och ringt en vän:D Perfekt!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Skönt med en så aktiv dag! Tänk bara på att öka vikterna så att du inte fastnar på samma vikter på gymmet. Jag vet själv hur svårt det är att öka vikterna och inte fastna i "bekvämlighets-vikter".
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh vad gott med smoothies! Jag borde egentligen börja göra det, har ju för tusan en mixer.

Promenad säger jag, definitivt. Det går att göra pulshöjande och med intervaller, använda stavar eller vikter. Gå på olika underlag, naturliga intervaller genom att gå i skogen. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp