Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Lyckades med gårdagens mål: att orsaka träningsvärk.
Inte så mycket, men det känns att jag tagit i. Mest träningsvärk har jag dock i magen, och jag har inte ens kört några magmaskiner vad jag minns...

Idag blir nog en lugn dag på träningsfronten. Borde ägna mig åt att städa och sånt mindre roligt nu när jag har en hel dag på mig.
Har planerat in ett till gympass på måndag kväll efter jobbet, om jag orkar. Måste ju utnyttja de minst sagt generösa öppettiderna någon gång ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jo! :D Och nu har jag jobbat en vecka så nu slutar jag för sommaren! :D :banana:
Två veckor ledigt innan sista terminen i skolan drar igång...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag är i Albury! Ungefär mitt emellan Melbourne och Sydney, men en bra bit inåt landet. Vid Murray river på gränsen mellan New South Wales och Victoria:) Jag kommer vara här till mitten på oktober och plugga, men sen kommer jag resa ett tag innan jag kommer hem till jul!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Trots att jag ridit idag så är jag faktiskt gymsugen också ;) Men jag borde kanske låta bli ändå, nån måtta får det ju vara liksom!

För övrigt så var jag duktig och skippade sadel och red väldigt pigg och stark herre i barbackapaden. Tack för den sa mina magmuskler ;) Men ack så nyttigt det är! Hästen var för övrigt superfin så jag bara satt och log mot slutet av passet :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh, vad underbart! Tyvärr var jag inte längre söderut än Sydney men ÅH vad jag älskade det landet :love:
Skulle så gärna vilja åka tillbaka någon gång framöver.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag tar hellre hundra gymtimmar än att rensa golvbrunnen. Fy fan vad vidrigt det är, och jag är inte ens klar.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Skulle ta en promenad men hamnade mitt i världens monsunregn vilket ledde till att jag fick vända och kom hem genomblöt och med fuktskadad telefon :(:(:(

Så nu är min dag typ förstörd, har tröstätit kakor och tyckt synd om mig själv. Ska försöka göra något vettigt idag antar jag...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Skulle ta en promenad men hamnade mitt i världens monsunregn vilket ledde till att jag fick vända och kom hem genomblöt och med fuktskadad telefon :(:(:(

Så nu är min dag typ förstörd, har tröstätit kakor och tyckt synd om mig själv. Ska försöka göra något vettigt idag antar jag...

Nej vad tråkigt! :(
Lägg den i en påse ris och se om det går att rädda den!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad bra att du gjorde don gymnastik! Då får man synda efter;)

Yes. :D Har dock inte hunnit mer sedan dess men ikväll borde jag köra vidare! Har haft besök hela helgen och varit social istället. Dock har vi varit rätt så hälsosamma, igår spenderade vi halva dagen promenerandes i skogen och plockade svamp och bär. Sen blev det såklart svampmackor och blåbärspaj, men jag har inte vräkt i mig mat trots att vi haft en rejäl buffé hela helgen. :)

Idag tog vi en promenad i regnet i skogen. Så skönt när sällskapet säger att det inte gör nåt om det regnar, nu går vi! Sen slutade det regna men stigarna var rätt igenvuxna så jag var dyngsur från höfterna och ner. :D Glömde dock att slå på endomondo, har inte vant mig vid att min telefon fungerar igen... men vi var nog ute en timma tror jag. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh, det är så jääävla äckligt. Jag ringde hem mina hyresvärdar sist, haha. :p Fördelen med att bo i hyresrätt... :angel:
Stopp i vasken med, annars hade jag kanske gett mig på det hela själv istället.

Har för övrigt köpt ett slags nät som man lägger under "plastgallret"(äh, galler och galler, men du fattar?) som fångar upp hår som smiter igenom och sen kan man antingen slänga dem eller rensa dem lite kvickt. Borde göra att det tar längre tid för brunnen att gro igen iaf? :)

Zass: Åh vad segt! :( Gör som Cili säger med luren! Kram på dig!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Neej vad tråkigt! Plocka isär så gott det går och som sagt, en påse med ris är bra! Hoppas det går att rädda den, och att du inte är allt för ledsen. Det är bara en telefon, även om jag förstår att den antagligen inte är så billig...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Stäng genast av den, lägg den i en påse ris och låt den torka ordentligt! Flera dagar! (Kanske inte hela tiden i rispåsen.)

En bekant tvättade sin iPhone i tvättmaskinen och han fick igång den efter en ordentlig tvätt! Och själv har jag tappat min förra iPhone i handfatet hur många gånger som helst när jag tvättat mig. Så de är verkligen inte gjorda av socker, de flesta av dem.

Förstår dock att det känns hemskt. Hoppas den kommer igång ordentligt! Kram!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh, det är så jääävla äckligt. Jag ringde hem mina hyresvärdar sist, haha. :p Fördelen med att bo i hyresrätt... :angel:
Stopp i vasken med, annars hade jag kanske gett mig på det hela själv istället.

Har för övrigt köpt ett slags nät som man lägger under "plastgallret"(äh, galler och galler, men du fattar?) som fångar upp hår som smiter igenom och sen kan man antingen slänga dem eller rensa dem lite kvickt. Borde göra att det tar längre tid för brunnen att gro igen iaf? :)

Zass: Åh vad segt! :( Gör som Cili säger med luren! Kram på dig!


Jag hyr ju privat, men tror inte att hon är så road av att göra det åt mig heller.
Har funderat på ett sånt där nät innan, så det ska definitivt köpas in nu. Det är ju extra äckligt eftersom vattnet från köket går i ett rör som släpper ut det i duschen, så matfett och sånt hamnar ju också där. Ska verkligen börja rengöra oftare så det inte hinner bli sådär igenkleggat och vidrigt i framtiden.
 
Sv: Beach 2013 del XI

En bloggare som heter meekatt (.com) skrev för nån vecka sen ett inlägg om nån mirakelgrej som räddat hennes fuktskadade ajfån. Och det var egentligen långt efter hon gett upp hoppet om den :) själv har jag lyckats få en fuktskada i skärmen på min ZTE när den låg i soffan. Bebismunnar kan vara väldigt blöta :angel: den gick inte att rädda alls för den möglade inuti :(
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hoppas du mår lite bättre när jag berättar att jag helt krossade mitt ena extraljus igår. Brukar låta bilen glida in själv och stanna mot en "kant" på parkeringen hemma. Igår ställde jag mig på en ficka med lyktstolpe och satt och argumenterade med killen. Pang, rakt in i stolpen och inte mot slänten. Ibland så :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Är det förresten någon som har ett tips på en bra GPS-klocka? Hade ju en Garmin Forerunner XT 310 men den har jag lyckats tappa bort :crazy: Hade den sist på vårruset i början på juni och sen dess är den puts väck. Kollade runt i hela lägenheten innan jag flyttade förra veckan, har ringt runt till alla jag sprang med och har dessutom messat min hyresvärd och hört men ingen har sett klockan. Är lite rädd att den hamnade med skräpet på ruset och sen blivit slängd :( Så klantigt!!

Men i alla fall så behöver jag (vill ha) en ny klocka och jag vet inte riktigt vad jag ska välja. Känner att jag inte vill ha en lika dyr allroundklocka som XT 310n var, så fantastisk sportare kommer jag aldrig bli att jag behöver alla de finesserna. Det jag vill göra är att ha koll på distansen och pulsen samt att kunna logga springrundorna på något form av program. Sen kanske det finns någon finess som jag inte vet om att jag vill ha men som jag faktiskt kommer vilja ha när jag kommer igång och springer milen sub 50? :angel:

Tips tack!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Nä det förstår jag, blir ju skillnad när man har privat...
Nasty med matfett i duschen med. :/
Men ja, ett nät kan jag rekommendera! Hellre slänga ett par sådana än ha massa äckel i golvbrunnen...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Har nu läst recensioner på olika GPS-klockor och har hittat Garmin forerunner 210. Någon som har en sådan?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag har en 210 och själva klockan funkar finfint, lite seg att hitta satelliterna men enkel att använda. Dock tror jag att USB-sladden jag fick med för att koppla klockan till datorn är lite av ett måndagsexemplar, men efter lite hot om att reklamera den så brukar den skärpa sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 265
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp