Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Haha ja så är det ju. Men det är bra att det alltid finns någon som tränar hårdare, så man alltid har något att se upp emot. :)

Ikväll blev det en rejäl omgång för min vad. Den är fortfarande inte bra efter natten med kramp nyligen. :( har fått massage med hjälp av en maskin och blivit smord med värmeliniment. Får antagligen ringa naprapaten för jag får krampkänningar då och då varje dag och muskeln är sjukt spänd... Typiskt!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra att du fått jobbförbud enligt en sköterska. Har du bokat läkartid? Hoppas det löser sig med jobb och ersättning, så du kan ta itu med stressen ordentligt. Kram!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ät en massa bananer! Eller köp magnesiumtillskott på apoteket. Min pappa hade massor av problem med kramp men sen han blev en apa och trycker i sig bananer (tar magnesium när han är på resa) så har det typ försvunnit :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Håller med Ninnurur: köp magnesiumtillskott. Om krampen beror på magnesiumbrist så kommer det släppa på bara någon eller några dagar. Köper du en sort där man kan ta mer än en tablett om dagen så kör på maxdosen i en vecka innan du trappar ner.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Okej, ska åka och handla imorn bitti direkt då! Har aldrig nånsin haft riktig kramp förut så har inte den blekaste aning om varför, eller varför det hände just på natten. Hoppas ett tillskott kan hjälpa! Svårt att överdosera?
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Har frågat på facebook men frågar här också. Någon som har tips på flytande föda? Smoothies må va gott, men att fylla dagens alla måltider med smoothies är väl inget jag är jättelockad till. Har hittills fått tips på:

1. Smoothies, smoothies, smoothies
2. Linssoppa
3. Potatis&purolökssoppa, blomkålssoppa (mixad) (Tack Sleepan!)
4. Tomatsoppa

Jag försöker fylla dagarna för två veckor fram, förhoppningsvis behöver jag inte äta flytande föda fullt så länge men det vet jag ju ännu inte så då är det lika bra att bunkra upp med recept och inspiration. Jag kan för tillfället inte ens äta banan utan att börja gråta, så ingenting med bitar fungerar.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det mesta går ju att mixa egentligen, kolla på barnmaten! Testa dig fram. Vuxenvälling kanske kan vara en frukostvariant?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Okej, ska åka och handla imorn bitti direkt då! Har aldrig nånsin haft riktig kramp förut så har inte den blekaste aning om varför, eller varför det hände just på natten. Hoppas ett tillskott kan hjälpa! Svårt att överdosera?

Jag fick också mest på natten, samt när jag tränade. Att det händer nu är inte jättekonstigt, det har varit oerhört varmt på sistone och svettas man mycket kan det bli obalans.

Överskottet kissas ut, men håller du dig till rekommenderad dos ska det vara lugnt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Och jag skulle kunna dricka smoothies jämt! Men som du skrivit, soppa och grytor kan man variera i det oändliga. Tomatsoppa är bäst, annars kan man slänga i det man vill. Kokta morotsslantar kanske funkar? Vad är det som gör att du får ont? Något med tänderna?

Till mig då. Min mango var rutten, halvkul när man längtat hela dagen. Hann aldrig äta den under min rast. Köpte en liter jordgubbar med hem som åker ner i mixern imorgon åtminstone. Har haft ett långt samtal med en hästspekulant/vän också. Det verkar som att hon blir såld inom det närmaste. Känns både och. Skönt för sparkontot och friheten, tungt för hjärtat. Imorgon rider de igen och framåt kvällen ska jag ut och springa bort eventuella sorgkänslor.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Squashsoppa:

Fräs vitlök, gul lök och skivad squash i smör i en kastrull. Slå över grädde eller kokosmjölk och koka mjukt. Mixa slät med stavmixer (fungerar med alla soppor!) och krydda med salt o peppar. Supergott!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Milkshakes! Kanske inte så matigt... Men gott!

KL
Hade en jättebra känsla i kroppen idag när jag sprang!! Så härligt när det händer! Kände mig snabb, stark och pigg! Dessutom var det sol och ganska varmt - hopp om sommar även här! Ikväll ska jag ut och kolla på en stor brasa och grilla marshmallows... :d Så var det med den beachigheten... Vet inte om det är ett ord ens? Nåja. Nu är det de i alla fall! Har man sagt det så finns det enligt Lindström ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh vad härligt det låter! Vad är det du gör i Australien? Eller är det bara semester? :)

kl

I dag stod vågen på 55 kg prick. Helt okej! Får se vad jag hinner med i dag, ska titta på ett hus! Men en liten promenad borde jag hinna med iaf:)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kram! Det låter bra att du inte ska stressa, hoppas du får tid hos läkaren snart så ni kan hitta en bra lösning:)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Broccolisoppa, blomkålssoppa. Kolla in barnmaten som någon annan sa, kanske finns helmixade mer matiga varianter där.

Sedan kvargglass - mixa frusna hallon, mango etc med naturell kvarg (lite vaniljkvarg om du vill ha det sötare), ät. ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag sprang en mil igår! :D Första gången efter operationen, var tungt med det kan vara för att jag sprang mycket snabbare än jag gjort förut också. :p helslut i benen efteråt dock, blir nog bara en kort runda imorgon.

Idag är planen att köra styrka, tänkte mig ett rygg- och axelpass. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag MÅSTE äta magnesium för annars har jag sjukt ont i senorna i benen. Min kropp gör av med MASSOR av magnesium av någon anledning. Så jag äter 2st tabletter varje dag. Någon sort från Apoteket. Det täcker 140% av dagliga intaget. Men tar jag bara en så räcker det inte. Så magnesiumtabletter är jätte bra enligt mig. Jag klarar mig inte utan dom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp