Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar ju inte så med tanke på påståendet
Det var ju ett citat med i mitt svar. Men detta ovan skrev du tidigare i tråden som svar på vilka som rider sina hästar med bärighet och om det handlar om någon som rider enligt de kriterierna och samtidigt kritiseras för bristande bärighet blev det hela väldigt motsägelsefullt.Alla som klarar av att rida sin häst enligt de kriterier som Flash redan talat om. Oavsett inriktning, eftersom hästen är häst oavsett mattes/husses intresse.
Jaha, då förstår jag att du blev förvirrad. När jag tittar på mitt inlägg i min dator är nämligen citatet med.Nej, det fanns inget citat med i ditt svar, därav min förvirring.
Men med tanke på att han har placeringar i Grand Prix så rider han nog inte så himla dåligt......
Jag har tittat i två olika datorer nu och citatet finns inte med. Men det är OK, jag förstår nu hur du menar även om jag inte håller med.
Var kan man läsa om det?
Då borde det för övrigt finnas filmer att se där han faktiskt visar upp något riktigt bra. Men allt är ju endast utlagt i syfte att visa avskräckande exempel...
va? på min jobbdator finn citatet med också. vad konstigt.
Ja tekniken är underlig ibland.
delvis KL:
Det här är nästan komiskt faktiskt. (eller inte alls) Om man letar efter fiilmer kan man hitta mängder av filmsnuttar på den ledande världseliten i dressyr där de visar hur mycket underligheter som helst. sånt som inte alls platsar inom begreppet god ridning. Det är det aldrig nån som kommenterar. Sen att de inte visar detta på tävling verkar innebära att det dåliga man kan se inte finns på något sätt. Den som inte tävlar behöver ju inte rida sämre. Inte alls. Men den har god träning som mål och inte uppvisning. Vad man ser på en film är vad som sker där och då och får man inte hela sammanhanget betyder det inte mycket.
Jag förstår faktiskt inte varför BBs filmer ska rackas ned på i parti och minut, men tävlingseliten kan visa upp vilka hemskheter som helst på film och de är ändå klassade som fantastiska ryttare. Varför??
Nej jag menar inte att det sägs att allt är fantastiskt som eliten visar. Däremot kommer det ofta upp när det höjs kritiska röster mot BB. Då jämförs han direkt med tävlingseliten "som minsann vet hur en häst ska ridas", vilket hen inte kan eller vet enligt kritikerna. Det är vad jag tycker är så konstigt. Nu har jag aldrig träffat BB. Inte ridit för honom eller sett mer än minimalt med filmer så jag kan inte uttala mig så mycket om honom. Han böcker har jag läst (och läser om och om igen). Det han skriver i sina böcker har jag bara positivt att säga om.Är verkligen alla dessa ryttare som så fantastiska? Säger vi verkligen att ALLA filmer med världseliten visar god ridning? Vi läser förmodligen inte samma trådar du och jag för jag tycker det ofta kritiseras faktiskt, t.ex. HF, överlinjer, svag bakbensaktivitet, sitsbrister mm mm. Det är väl inte att säga att ALLT är fantastiskt, tycker du det?
En av de få filmer jag sett visade den bästa ökade trav jag någonsin sett. Jag blev helt tagen. Den skulle vara roligt att se igen. (har ingen aning om när eller vart jag såg den. typiskt, men det sitter kvar på näthinnan än)Däremot så har faktiskt inte en enda film lagts ut, sedan jag började läsa här i alla fall, där någonting verkligt verkligt bra visas upp av BB.Det har jag svårt att tro. Visst kan det förekomma att man filmar hur det inte ska se ut, men det måste vara väldigt sällsynt. Däremot kommenteras ofta filmer och bedöms utifrån TR och när man tränar är det inte alls säkert att det är rörelsen enligt TR man är ute efter. Det beror på vad hästen behöver där och då. Man anpassar rörelsen för att den ska träna det hästen behöver vilket gör att det blir helt fel att bedömma den efter TR. Träning och tävling är inte samma sak och bedömmer man träning efter tävlingsreglemente så är det självklart att det blir tokigt.När brister påpekas så ges det här på buke bara som svar att det är utlagt för att visa hur det inte ska se ut,
Det beror ju helt på vad man menar med bra. Om man menar bra för just den hästen eller det ekipaget så bör man ju veta hur ekipaget varit tidigare. Det kanske är jättebra jämfört med ett halvår tidigare, men ser man bara en filmsnutt så vet man ju oftast ingenting om ekipaget. Om vi kunde se en film på samma ekipage en gång i halvåret under flera år så kunde vi ju följa utvecklingen och göra en bättre bedömning.det är svårt att se från en film, bla bla. Några har i andra trådar faktiskt efterfrågat filmer med något verkligt BRA, men ingen har kunnat visa på något sådant. Och då blir man fundersam.
Om man med bra bara menar det perfekta slutmålet så finns det såklart inte mycket som är bra. Det beror ju helt på vad man menar.
Ingen aning eftersom jag heller aldrig sett honom irl.Lägg märke till att jag i tidigare inlägg sagt att jag inte sett honom rida IRL, och möjligen skulle man få en annan uppfattning då.
Det har du rätt i. ska ge mig jag också.Dock tänker jag ge mig här eftersom det känns som att det börjar bli alltför mycket OT.