Bärsele!!

Sv: Bärsele!!

Ja det var säkert jag. :D Pikkolo heter den, då kan man bära framåt så det blir hyfsat ergonomiskt för barnet (bättre än babybjörn). Ungefär på samma sätt kan man bara framåt i sjal, så kallad buddah, men det blir tungt för bäraren eftersom tyngdpunkten hamnar längre ut.

De flesta barn jag har hört talas om bryr sig inte om att åka framåtvänt när de aldrig fått möjligheten så att säga. Sen finns det förstås undantag där men mest verkar det vara föräldrarna som tror bebisen har tråkigt. ;)

Ja precis, rätt okej för barnet men döden för bäraren ;) :D ( skämt åsido )

Ella har aldrig klagat på att åka på magen, vi började bära på ryggen när hon var 6 månader gammal men inte gnäller hon om jag bär henne på magen ibland nu heller :)

Det är ju inte speciellt ergonomiskt att bära framåt på magen, men i förra bärseletråden fick jag iaf lära mig att det finns en ergonomisk sele som man kan bära framåt på magen i ( visst var det du kpist ? ). Men särskilt skönt såg det inte ut att bära så :)

Allmänt:

Jag får Ella på plats på ryggen lätt nu när jag bär i manducan. Oftast står jag just på en skogsväg ensam när jag behöver bära ( spårar ofta med hunden ) :).

Inte bekvämt alls tycker jag :angel:
Köpte en i somras tor jag det var,
av ren nyfikenhet.
Men sambon gillar modellen i övrigt när han bär henne på ryggen.

Ja få upp barn i sele eller MT själv på ryggen är ganska enkelt upplever jag det som. Krångla på tappade mössor går ju bra det med :D

Bara jag slipper försöka trassla in mig i ett stort vävt tygstycke så :angel:

Jo, jag har precis sytt min första och inser fördelarna med den!! :D
Fast, jag måste sy en lite större. Sambon tycker den är lite tajt att få av... :)
Från barnets huvud alltså... :)

Väpnarluva är mitt svar på det. :laugh:

Asch då, dom kan vrida sig runt om man har lite otur :angel:
Sen får man fundera varför man har en vrålande grab på ryggen.
testat :o

Men jag tyckte inte att det var så svårt att få på mössan ändå, man blev ju mjukare för varje gång ;)

Asch då, dom kan vrida sig runt om man har lite otur :angel:
Sen får man fundera varför man har en vrålande grab på ryggen.
testat :o

Men jag tyckte inte att det var så svårt att få på mössan ändå, man blev ju mjukare för varje gång ;)

Javisst, men jag tycker det är lättare att rätta till än att sätta på. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 051
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 145
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!