Barnfria fester

Sv: Barnfria fester

Det här problemet har jag aldrig upplevt. Vi fick barn sent, och nästan alla våra vänner oxå.

Sedan jag själv fick barn tycker jag det är kul med barn. Antagligen har jag varit på vuxenfester med barn (innan jag själv fick barn) men då la jag nog inte märke till barnen.

Jag är nog likadan, oavsett om det finns barn i närheten eller ej, så jag upplever inte detta som något problem.

*kl*
Påminns om en kompis beteende då vi var runt 20. Man kunde inte bjuda in henne på tjejfest. För hon tog alltid med sig pojkvännen...

Håller med havreflinga om att jag aldrig upplevt detta som ett problem.

Eftersom barnvakt är sällsynt så slösar jag helst inte med den i onödan och har därför endast varit på två-tre helt barnfria fester under 5år.

Tvärtom hade vi ofta (innan flytt) grillfester med ett gäng grannar & detta upplever jag som en trevlig tillställning även för barnen, de frågar ofta efter dessa fester.
Enda gången jag funderade över lämpligheten med barn bland vuxna och alkohol var när någon blev full som en kastrull..

Precis, och för att de som HÅLLER FESTEN inte vill/orkar ta hänsyn till uttråkade barn plus att de kanske vill umgås med de vuxna, utan att bli avbrutna av ett 'mammatjat'. Man är inte lika DÄR när man har med sig barn. Så det är ju bara respektera värden/värdinnans önskemål, hur svårt kan det vara, vill man inte gå utan barnen kan man ju stanna hemma. Det är ju helt okej att ta det beslutet också.

Jag skulle kanske inte lämna min 4månaders för en fest, är hon inte välkommen stannar jag ju hemma. Senare när hon är barnvaktsbar så är det en annan femma :D

Förstår inte varför man ska ha barnfria fester. T ex ett bröllop, vid vilken ålder drar du då gränsen?
Jag förstår inte varför barn alltid nödvändigtvis ska vara med överallt. Ibland vill man umgås med sina vuxna vänner. Bara.

Vi bestämde jättetidigt att vårt bröllop skulle vara barnfritt. Vi skulle bjuda in vänner vi inte träffat på länge, en och annan som kan festa hårt, och så hade vi begränsat med plats. Mina syskonbarn var de som fick stanna hemma och jag hade ett enormt gräl med min mor om den här saken för hon tyckte jag var jättetaskig som uteslöt mina egna syskonbarn från mitt bröllop. Mitt syskon, däremot, accepterade rakt av.

Eftersom alkohol serverades hade jag nog satt gränsen vid 18.

Jag skulle nog göra så vid kommande bröllop, att antingen får alla barn vara med, eller så får de som helammas vara med plus de som kan räknas in bland vuxna, 15 kanske. Det jobbigaste är ju ändå 3-4-åringar som inte riktigt orkar med så formella middagar och som inte nöjer sig med sin mammas knä utan är liksom överallt ;) Det betyder inte att jag inte tycker om små barn, men jag vill inte att de skall ta över MIN fest.

Fast vi lutar nog åt att tillåta alla barn ändå, det är inte så många som är aktuella :laugh:

Jag skulle nog göra så vid kommande bröllop, att antingen får alla barn vara med, eller så får de som helammas vara med plus de som kan räknas in bland vuxna, 15 kanske. Det jobbigaste är ju ändå 3-4-åringar som inte riktigt orkar med så formella middagar och som inte nöjer sig med sin mammas knä utan är liksom överallt ;) Det betyder inte att jag inte tycker om små barn, men jag vill inte att de skall ta över MIN fest.

Fast vi lutar nog åt att tillåta alla barn ändå, det är inte så många som är aktuella :laugh:

Håller med. Vissa fester är ju inte kul för ungarna heller. Varför ska de då prompt tas med?

Jag tycker inte att det är värst kul med barn på de fester där jag främst vill umgås med mina vänner.
Det beror i och för sig på vilken ålder det är på barnen, men klängiga 3-åringar eller totalspeedade 7-9-åringar är inte heller kul när man försöker prata och umgås vuxna emellan.

Jag har visserligen varit på fester tillsammans med barnen där ungarna faktiskt lekt och haft roligt på sitt håll och bara kommer förbi för att "kolla att mamma och pappa fortfarande är kvar" för att sedan springa tillbaka till de andra barnen. Det är ju helt OK. Men när vissa barn ska gnälla, klänga, ha sina föräldrars uppmärksamhet hela tiden så att man knappt kan säga en hel mening utan att bli avbruten med "- mamma, mamma, mamma, mamma!!" det är outhärdligt!! (OBS sådant gör bara andras ungar, inte mina barn! ;) :D)

En del vuxna tycker ju verkligen att det ÄR kul att lattja med barnen även på fester men det ska gudarna veta, att till den kategorin hör inte jag. Jag är omgiven av barn hela dagarna och slipper gärna ifrån dem när jag är ledig. I allafall om jag är på fest.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
11 333
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 226
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV