Sv: Barnfria fester
Kanske beror det på vad man är för typ själv, om man nu ser till att det är värdarnas uppgift att bestämma om det är barnfritt eller inte.
Jag har varit på så få bröllop, men de gångerna har det funnits mycket barn med.
Jag är inte så traditionsbunden, jag känner inte att jag vill svira runt och "njuta" av en barnfri kväll. Jag kan gärna skänka barnen den uppmärksmheten de tar sig, och skulle absolut inte känna att de stal fokus från mig. Skulle liksom inte känna just någon konkurrens från barnen. Så på mitt bröllop är barn givetvis välkomna, både i kyrkan och efteråt. Givetvis vill vi ha våra egna barn med på vårat bröllop. Men då under någon annans vakande ögon, eftersom vi kommer ha mycket annat att tänka på.
Vi själva planerer ett litet sådant. Enkelt, billigt. Inte speciellt mycket folk, en liten bjudning och så lite partaj såklart.
Är man mer för det här pompiga, trerättermiddagsbjudningen på något slott, långa tal och mycket sprit så har har givetvis förståelse för att man kanske inte vill ha barnen med, jag tycker att folk får göra som de vill. Men oss skulle det passa.
Jag ska själv på bröllop om någon månad, och vi tar barnen med i kyrkan. Det skulle vara mycket barn med, och även på bjudningen efteråt. Men då lämnar vi barnen till farmor/farfar, just för att vi själva aldrig är barnfria och det kan vara skönt att någon gång ha full koncentration på de man pratar med, och på varandra.