Barnbidrag!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnbidrag!

Barnbidrag var ju inte något som påverkade ett beslut om att skaffa barn.
Nu har jag ju inget barnbidrag kvar då min dotter fyllt 16 och går i gymnasiet. Nu tillfaller det ju henne i form av studiebidrag istället.
Visst hade vi klarat oss utan det när hon var mindre också. Men det var ett välkommet tillskott i kassan som gjorde att vi klarade oss på att jag jobbade lite kvällar och helger.
Tack vare det så har vi aldrig behövt dagis eller fritids. För när jag jobbade fanns ju pappa hemma.
Därför har vi aldrig behövt ta vård av barn heller vid sjukdom hos dottern.
 
Sv: Barnbidrag!

ecssory skrev:
Men barnbidraget ska inte gå till konsumtion eller för den delen delas ut som månadspeng, placeras på kapitalkonto eller subventionera resa, billån eller nytt badrum.

Kan väl hålla med om att pengarna inte ska gå till renovering av badrum, billån. Men varför skulle man inte kunna använda barnbidraget som månadspeng :confused: Det är väldigt många barn som får hela sitt b-bidrag :smirk: Sedan tycker jag att det är helt ok att spara om man nu vill det.. Våra barn är faktiskt vår framtid:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 765
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp