Barn och student?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barn och student?

Som någon annan skrev, det beror nog på vad man läser.
Jag har inga barn men några kursare till mig har, och det är ingen av dom som tagit alla poäng.
Jag skulle inte vilja ha barn nu, det skulle inte fungera. Visst att det är mer flexibelt än när man jobbar, men jag behöver lägga ner mer än 40 timmar i veckan om jag ska klara alla kurserna.
Pluggar till civilingenjör.
 
Sv: Barn och student?

Fram till dotter var 2,5 år gick det relativt bra att studera på universitetet. Men de senaste 1,5 åren har varit jättetuffa då nu när dotter är 4 år. Hon är uppe längre, vill prata mer och mer rörligare, lite svårare att studera då. Har varit på väg ett par gånger att sluta, men nu har jag knappt 1 år kvar på lärarutbildningen :bow: Slutar januari -2008. Som någon sa så har man ständigt dåligt samvete för dottern, skolan, hemmet osv.....

Men å andra sidan så har det varit skönt att få vara hemma med dottern på hemskoladagarna när det har varit lite lättare i skolan, man har ju mer flexibelitet. Men å andra sidan är jag inte 100% närvarande för henne, tänker på vad man ska hinna med i skolan. Längtar till att få tillbaka mitt liv då jag kan gå och jobba och sen komma hem och umgås med familjen och fixa hemmet. Men visst har man haft så mycket nytta av skolan, man har utvecklat oerhört.

Men jag tänker aldrig igen plugga förrän barnen blir stora eller passa på att plugga när de är under 2 år.
 
Sv: Barn och student?

Tillägg:

På sommaren måste man i princip jobba och under tiden man studerar är det bra att hoppa in extra i sitt kommande yrke för att få in en fot. Och ibland måste man säga nej för det är mycket i skolan, då får man genast dåligt samvete för det med :smirk:

Men alla är vi olika, jag är en sådan som vill satsa 100% på dottern, skola och jobb, blir 300%, går inte. Fast allt går om man bara ger sig sjutton på det :banana:
 
Sv: Barn och student?

U go girl! :bump: :bump:

Det mesta går! Nu när jag pluggar så tänker jag ur två perspektiv. Vad jag måste klara ex. jag läser nu för särskild behörighet (de ämnen jag inte läste på gymn.) eftersom jag vet att jag behöver övervägande VG /MVG så sätter jag det målet. Men för att komma dit har jag kortsiktiga mål. Vecka för vecka. Så nu siktar jag bara in mig på denna veckans uppgifter, inlämningar, prov m.m. När allt är inskickat finner jag en inre frid : Vad jag är bra! Jag klarade det. Sedan kommer ju förstås väntan på betyg på det jag gjort. Men jag är en sådan människa som kan bli lite piss om det inte blev det betyg jag hoppats på, men gråter inte över spilld mjölk då jag vet med mig att jag gjorde det bästa jag för den veckan kunde prestera!


*s* hitintills har det gått jättebra. Två MVG och två VG i slutbetyg



Gira :banana:
 
Sv: Barn och student?

You go girl tillbaka :banana: Blir nog toppen i slutänden :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 814
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 439
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp