Sv: Barn och student?
Har 2 barn, 2½ och 4½. Har bara positiva erfarenheter, läser på lärarhögskolan coh pendlar dessutom sammanlagt 3 timmar per dag. Nu är min sambo väldigt jämlik och är helt självklar med hushållsfördelning, barnuppfostran, handling, ansvar för barnkläder osv, men hade jag varit ensamstående hade det varit VÄLDIGT tufft.
Jag äääälskar att läsa, vill aldrig sluta, så mitt humör och välbefinnande får stå över all dålig ekonomi och att det kan bli mkt ibland. Hinner oxå med att arbeta sovnatt på gruppboende ibland.
Har hört ngra säga att det är bättre att läsa med små barn eftersom de oftast gillar sitt dagis, det ska vara värre med fritidsbarn för de har större krav på fritid, vara med kompisar och träning osv.
Jag var sjukskriven för stress och halvvägs in i väggensyndrom i två veckor innan skolan började och då var jag duktigt risig kan jag säga. Eftersom jag älskar att läsa och för att jag är uppbackad hemifrån är det verkligen inga problem. Men som sagt, som ensamstående är det nog fruktansvärt slitigt.