Barn nr: 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barn nr: 2

Min äldsta syster fick sitt första barn när hon var 23 år. Förlossningen var fruktansvärd och utdragen.

Hon bestämde sig för att inte ha nåt fler barn.

Flickan växte och började fråga om syskon.
"Icke" sa syrran. Inga fler barn här.
Så gick tiden och min syster började tänka... När jag och hennes pappa blir gamla och gaggiga, senila och vrånga... vem har hela ansvaret över oss, jo vår enda dotter. Ingen att dela bördan med, ingen att prata med om svårigheter, ingen att... Nej detta funkar inte!

När dottern var tretton år fick hon en extremt efterlänktad lillasyster!

Nu fyllde hon sexton i december och lillan blir fyra i april.:rofl:
 
Sv: Barn nr: 2

min va 3½ år när yngsta grabben föddes ... tror det va rätt tidpunkt .. man hade kraft o orka att börja om igen om du förstår va jag menar .. men nu när yngsta är 4 kommer jag aldrig i livet skaffa en till
 
Sv: Barn nr: 2

Jag är 21år i år, min lillebror 18år och våran lillasyster 4år i år. O alla har vi samma pappa...:D Mamma tyckte det var bra när Agnes kom eftersom vi var så stora då att vi kunde ta hand om henne och hjälpa till så mkt. Ett effektivt preventivmedel är det oxå för jag vill vänta med barn några år nu när man får uppleva på så nära håll hur jobbigt det egentligen är med småbarn...:angel:

Ganska coolt tycker jag med en sån ålderskillnad :) :cool: !
 
Sv: Barn nr: 2

Inga lätta frågor! Vi tampas också med dem, ska man eller ska man inte ha fler barn? Sen är det ju inte alltid så självklart att det blir några bara för att man vill... :angel:

Vi har en snart ettingår hemma. Fram till nu har jag kännt att det räcker mer än väl! Och att två barn verkar så otroligt jobbigt, om man ska döma efter hur många andra har det. Har fått för mig att två barn inte innebär dubbelt jobb, utan flerdubbelt! :eek:

Jag kan inte heller låta bli att tänka tankar som "kan man verkligen älska ett barn till precis lika mycket"? Det känns helt omöjligt nämligen. :o
 
Sv: Barn nr: 2

Jag kan inte heller låta bli att tänka tankar som "kan man verkligen älska ett barn till precis lika mycket"? Det känns helt omöjligt nämligen. :o

JO! självklart kan man det! Vi har ´ju som jag tidigare skrivit i denna tråd, ett biologioskt barn, Filip snart 17 år, och Mallan, ( som bara kom flyttande till oss ) hon blir 26 år i år, och vi älskar dom båda precis lika mycket, men på olika vis, givetvis är dom ju olika som personligheter, sen är det ju en kille en tjej, olika i ålder, osv, men kärleken till dom är likadan:love:

* Jenny *
 
Sv: Barn nr: 2

Det kanske har låtit lite som min man inte har någon talan, men så är det inte.:p
Han tycker vi kan ha en till om det är vad jag vill, han är realist och sticker inte under stolen med att han ändå måste jobba lika mycket, vilket är mycket...:bump:
Det har ju även med ekonomi att göra, så han kan ju inte dra ner på arbetet!

Men skaffa för h-e inte fler barn med en karl som inte vill ta hand om dem :mad:

Klart du är trött.

Fler barn kräver omprioritering och att HAN drar hem-lasset mer än du om du gjorde det sist.

Vaddå "KAN INTE" dra ner på arbetet.

Jag blir så trött. Det är klart man KAN. Om man tex gör sig av med en massa saker och byter till billigare bostad/bil och DU jobbar.

Vill man inte vara med barnen ska man inte skaffa barn heller, så enkelt är det.
 
Sv: Barn nr: 2

Jag har 19 månader mellan mina barn. Gjorde ett högst personligt val (delat med fadern då). Jag är nu 35 år och ville ha två barn.

Trodde det skulle vara jobbigare att få en blöjfri och plocka bort alla småbarnsprylar.. bara för att ta fram dem igen år senare när tvåan kommer. Kände det var lika bra när vi ändå var i farten.

Nu är snart båda blöjfria och det ska bli så skönt..

Kan tillägga att vi är två som delar lika på allt jobb med barnen.
 
Sv: Barn nr: 2

Våran dotter kommer att vara ganska exakt 1,5 år när lillebror kommer. :D Jag tror att det blir jobbigt i början, men att dom har mycket utbyte av varandra senare, när det är så tätt mellan dom.

Eller så kan man göra som syrran, och klämma ur sig 2 stycken på 11 månader.. :eek: :D
 
Sv: Barn nr: 2

Eller så kan man göra som syrran, och klämma ur sig 2 stycken på 11 månader.. :eek: :D

En jag känner ganska avlägset gick och väntade på mensen, efter att ha fått sitt första barn, för snart ett år sedan. Men den kom inte och vid en undersökning visade det sig att hon var rätt långt gången! Bebis nr 2 var beräknad ungefär 10 månader efter nr 1, samma år dessutom! :eek:
 
Sv: Barn nr: 2

Jo, jag vet ju att alla säger att man automatiskt (?) älskar alla sina barn, lika mycket fast på olika sätt har jag också hört. Men det känns ändå svårbegripligt att man skulle kunna känna precis lika starkt för ännu en! Men det gör man säkert. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Modest
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 368
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 746
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 882
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp