Du låter som en manshatare när du pratar sådär, har du så dåliga erfarenheter i bagaget?
Jag tror att jag fått en karriär som passat mig bättre om jag t.e.x jobbat som veterinärassistent eller lärare eller sjuksköterska. Jag är en sån där riktigt omhändertagande typ som funkar bra i pressade och krissituationer. Men min pappa hävdade bestämt att pengar och makt var det enda som gällde, särskilt för tjejer, så jag blev Metals trader istället och jobbade i en mansdominerad bransch i många år, och tjänade mycket pengar. Men det funkade för det första inte så bra när man vill ha häst, och passar inte heller så bra ihop med familjeliv, eftersom alla förväntas jobba 300%.
Each to their own, tycker jag. Det är väl jättebra att folk vill olika, och kan olika. Men man måste förstås vara fullt införstådd med att man inte kan leva vidlyftigt på t.e.x en lärarlön så vill man leva lyxliv får man välja ett annat yrke. Men inte sjutton ska man halshuggas av andra för att man gör det valet.
Och ja, det går alldeles utmärkt att tjäna "lika mycket som männen" men man måste jobba lika mycket då också, och i rätt typ av bransch, där pengarna finns. Och acceptera att då finns det kanske inte så mycket tid över till häst etc. Om man nu inte hittar en man med andra arbetsvillkor och tider....
Oj vad långt det blev!!