Det missade jag heltDet var ett skämt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det missade jag heltDet var ett skämt...
Vad kan du göra med ett barn som du inte kan göra med två? Möjligtvis ha en mindre bil.
Tiden som ett barn tar blir ju inte mer för man har flera barn. Barn tar lika mycket tid oavsett om det är ett eller fyra.
Inte får i alla fall jag mer tid över när de stora barnen är hos sina andra föräldrar och vi bara har minstingen hemma. Snarare mindre tid eftersom mina 4 gärna gör massa saker tillsammans så jag utan problem kan plocka disk eller hänga tvätt å sånna vardagliga tråkiga saker
Inget av det du räknar upp ser jag något problem med att göra med fler barn.Även till @Tora : Jag håller helt med @Hyacinth , @TinyWiny och @Aroma. Jag har inte så mycket egentid för mig själv, i princip bara när barnen sover, men det som jag tycker är svårt i mitt föräldraskap är att ge vart och ett av våra barn tid själv tillsammans med en av föräldrarna, något som jag upplever att främst det stora barnet har ett stort behov av.
Exempel på saker som går jättebra att göra med ett barn men som jag inte kan göra med två: baka, samtala utan att bli avbruten (ta del av funderingar som kommer, fråga om dagen på förskolan, etc), läsa böcker, leka, jobba med lera, rita, gå på museum, gå på promenad.
Det förklarar ju hur de där i "18 kids and counting" får dagen att gå ihop - arton barn tar ju inte mer tid än ett!
Även till @Tora : Jag håller helt med @Hyacinth , @TinyWiny och @Aroma. Jag har inte så mycket egentid för mig själv, i princip bara när barnen sover, men det som jag tycker är svårt i mitt föräldraskap är att ge vart och ett av våra barn tid själv tillsammans med en av föräldrarna, något som jag upplever att främst det stora barnet har ett stort behov av.
Exempel på saker som går jättebra att göra med ett barn men som jag inte kan göra med två: baka, samtala utan att bli avbruten (ta del av funderingar som kommer, fråga om dagen på förskolan, etc), läsa böcker, leka, jobba med lera, rita, gå på museum, gå på promenad.
Hur sjutton får du ihop det? Jag känner ibland att ett BARN tar mängder med tid och energi. Två skulle jag aldrig hinna. Vi går på museum, läser och promenerar, en aktivitet en gång i veckan, heltidsjobb och en gammal hund. Hur tillgodoser du fyra barns behov på samma tid som ett?
Känns som jag missat något. Jag dribblar för att kunna ge BARNET och hunden egentid, och även mig själv ibland. Vänner säger att steget mellan ett och två barn kan vara rejält tufft.
Men inte går du väl 2 varv på museet bara för du har 2 barn? Eller läser en bok 2 gånger? Går jag på promenad hänger ju alla barnen med. Det tar ju lika lång tid att åka till skansen och gå runt där med 4 barn som att åka med 1 barn. Skulle aldrig falla mig in att bara åka iväg med ett barn och de andra får sitta kvar hemma.
Egentid med bara ett barn tycker jag kommer och går hela dagarna. Några leker den ena är med mig och vi gör nått och någon är med min sambo.
Det enda jag var orolig över när jag väntade mitt andra barn var hur man får kärleken att räcka till. Men det gick ganska snabbt att inse att man aldrig kan få slut på utrymmet för kärlek till sina barn
(Den här texten har tagit 1 timme att skriva, hade jag inte haft barn hade det nog vart gjort på 2 minuter)
Ha ha ha! Känner igen det där med att det tar lång tid att skriva en text. Har lärt mig på de hårda sättet att kopiera det jag skrivit mellan varven. Finns risk annars att man får skriva om allt om något krånglar.Men inte går du väl 2 varv på museet bara för du har 2 barn? Eller läser en bok 2 gånger? Går jag på promenad hänger ju alla barnen med. Det tar ju lika lång tid att åka till skansen och gå runt där med 4 barn som att åka med 1 barn. Skulle aldrig falla mig in att bara åka iväg med ett barn och de andra får sitta kvar hemma.
Egentid med bara ett barn tycker jag kommer och går hela dagarna. Några leker den ena är med mig och vi gör nått och någon är med min sambo.
Det enda jag var orolig över när jag väntade mitt andra barn var hur man får kärleken att räcka till. Men det gick ganska snabbt att inse att man aldrig kan få slut på utrymmet för kärlek till sina barn
(Den här texten har tagit 1 timme att skriva, hade jag inte haft barn hade det nog vart gjort på 2 minuter)
Vad jag reagerar på är att man inte skulle ge varje barn (tillräckligt) med egentid. Att man har dom som en flock med barn. Till varje enskilt barn får man ju ta sig tid och den tiden tar man från sin egen tid. Jag vill ju vara med mina barn.
Vi är nördar som kan hänga på moderna museet en heldag. Förra året besökte vi 74 olika museer med BARNET. Det är lite av en hobby. Vi kanske inte läser samma bok, men flera böcker. Jag menar nog mer de där långa samtalen vi kan ha om allt och inget, jag kan ju gå och strosa med BARNET och prata i timmar om allt och inget. Jag inbillar mig att livet med barn blir mer av ett företag/projekt som skall skötas med många barn. Jag vill hinna både barn och mig själv och slippa mer än nödvändigt av känslan att inte räcka till. Jag är imponerad av er som tycker det är lätt med många barn, jag tycker ert barn är tillräckligt utmanande.
Väldigt ot men varför skriver du alltid BARNET med stora bokstäver?
Väldigt ot men varför skriver du alltid BARNET med stora bokstäver?
Handlar det inte bara om att barnen då leker med varandra och tar hand om varandra istället för att umgås med föräldrarna. Och jag tror inte att det bara är bra. Tex tror jag det äg jobbigt för de äldsta som får ta hand om de yngsta. Jag har vänner som växte upp med tre yngre syskon. De har ofta sagt att de aldrig fick tid med föräldrarna och att det var jobbigt att vara extra-mamma.Vad kan du göra med ett barn som du inte kan göra med två? Möjligtvis ha en mindre bil.
Tiden som ett barn tar blir ju inte mer för man har flera barn. Barn tar lika mycket tid oavsett om det är ett eller fyra.
Inte får i alla fall jag mer tid över när de stora barnen är hos sina andra föräldrar och vi bara har minstingen hemma. Snarare mindre tid eftersom mina 4 gärna gör massa saker tillsammans så jag utan problem kan plocka disk eller hänga tvätt å sånna vardagliga tråkiga saker
Det förklarar ju hur de där i "18 kids and counting" får dagen att gå ihop - arton barn tar ju inte mer tid än ett!
Dom måste ju få enormt mycket pengar för serien. Det är ju inget dåligt hus dom bor i för att inte tala om bussen dom åker runt i.De har nitton
(De jobbar ju inte utanför hemmet, det är nog en förutsättning för att ens känna igen barnen vid namn...)
Jag skrattar alltid lite när folk skriver det för både på detta forum och andra forum samt debattprogram, har det ofta funnits folk som alltid skrikit " ingen ser till barnperspektivet". Nästan oavsett vad som diskuterades kom detta automatiskt från vissa.
Det intressanta var att dessa personer ofta tyckte att de hade tolkningsföreträde och visste bäst.
Dom måste ju få enormt mycket pengar för serien. Det är ju inget dåligt hus dom bor i för att inte tala om bussen dom åker runt i.
Dom vill inte att deras barn skall titta på tv för att det är skadligt men dom verkar försörja sig på en tv-serie
Oj. Det visste jag inte. Nu har jag inte direkt följt serien slaviskt men ända. Kom det upp i något program?De hyr ut fastigheter, tror att de är rätt ekonomiskt smarta. Huset är byggt med hjälp av vänner och familj, så det har nog mest kostat (massor) material.
Men naturligtvis tjänar de bra på serien också. Eller tjänade. Ena barnet har förgripit sig på en del av sina syskon och andra, tveksamt om det blir fler avsnitt.