Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 2
Jag har läst igenom alltihopa!
PL
Jag har läst igenom alltihopa!
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Cecely skrev:Aja jag var inte ute efter att smutskasta på det sättet mer att visa att alla parter har saker som kan förbättras.
Föresten, om inte jag minns fel så snabbutbildar den hovlagaren i skoning det är en väsentlig skilnad.
Cecely skrev:Aja jag var inte ute efter att smutskasta på det sättet mer att visa att alla parter har saker som kan förbättras.
Föresten, om inte jag minns fel så snabbutbildar den hovlagaren i skoning det är en väsentlig skilnad.
Cecely skrev:Vem är det?
Nu är kanske jag ute å cyklar men är det inte OL vi pratar om?
Jag såg det också samt en hel drös länkar till,snubben verkar desperat att försöka verka seriös..vdb skrev:Förresten -Hovis och Lilla skutt. Tvingade inte Peppe att de skulle ta bort länken till ShF? Den är där i allafall fortfarande?
/D
citerar mig själv Läs här Cecely ..att jag vill ha bort oseriösa typer var de än håller till!Vad de än vill kalla sig!Lilla Skutt skrev:Jag tycker faktiskt det är skrämmande att nån håller kurser till hästägare i hovvård om man nu har så lite kunskap, och dessutom verkar sakna vettig hästvana!
(Det har inget med barfotas vara eller icke vara!)
Jag är lika irriterad på det puckot till "hovslagare" som håller tredagars kurser i att sko häst med målet att eleverna sen skall kunna sko och verka själva..en idiot är en idiot,min åsikt
Det verkar bara gå ut på att mjölka pengar ur kunskapstörstande hästägare,inte är det nån av dom som bryr sig om vad hästarna får utstå i form av försökskaniner!
Det verkar ha blivit högsta mode i att hålla kurser och clinics i allt möjligt av vissa personer som tror de vet allt, men egentligen saknar genuin hästkunskap själva ,och framförallt ,inte är kompetenta nog att lära ut till andra nåt de själva inte fullt ut begriper..hänger ni med?
Kolla bara i hästtidningarnas "Se och Hör " =Hästfocus..fullt med annonser om utbildningar kurser mm,vissa är bra , men många borde överhuvudtaget inte befatta sig med utbildning av andra..
Visst är det bra att många vill lära mer ,men borde inte folk vara mer kritiska till VEM de lär sig av!
Och att den utbildning de får är korrekt och till fördel för hästen!
Lysande ideer ni har!hovis skrev:Det där va en bra ide. Jag kan fixa det hela så vida det nu finns ett intresse från AANCHP och Strasser utövarna. Jag kan oxå kolla med Svenska Hovslagarföreningen, Veterinärerna inom detta område på SLU och andra instanser som enbart bedriver forskning utifrån detta område för att få fram en saklig debatt. Jag tror t.o.m. att försäkringsbolagen ställer upp då endast mer kunskap från hästägarna är nyckeln till lägre försäkringspremier.
Cecely skrev:Då missuppfattade jag.
vdb skrev:Förresten -Hovis och Lilla skutt. Tvingade inte Peppe att de skulle ta bort länken till ShF? Den är där i allafall fortfarande?
/D