Med tanke på hur mycket han varit med om, och att hundstallet inte direkt är en optimal miljö för en hund? Nä, det är inte alls speciellt konstigt att han börjat kissa inne.Han är jätte-go, men har varit med om så mycket. Han kommer från Portugal där han räddades av en svenska familj som inte kunde behålla honom. Sannolikt är han en stor podengo som kastades ut eftersom det fanns för många på gården där han föddes eller för att han inte jagade. Så var han hos en annan familj här i Sverige som inte heller kunde behålla honom. Var hos en tredje. Hamnade på hundstallet... Och han är fortsatt jätte-go med människor och med hundar. Fast enligt den i personalen jag pratade med sist jag stötte på honom, kissar han inne. Fast det är väl inte konstigt. Och det är så sorgligt för de som haft honom och som jag känner till är bra människor allihop. Han är bara omkring tre-fyra så jag förstår på ett sätt att ingen löst det på annat sätt.
Kunna ta Max är ganska högt på listan över mina drömmar (ännu hellre vill jag dock ju att han ska hamna hos någon som kan ge honom ett bättre liv). Vann jag stort på travet ringde jag Hundstallet.
Men att han är ju bra med andra hundar är ju verkligen guld värt. Och att han vill ha äpple till mellanmål är ju bara för gulligt.