Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det permanent då? Han har ju åkt fram och tillbaka förr.Max har sitt hem!
Som jag förstått ska det vara permanent. Jag hoppasÄr det permanent då? Han har ju åkt fram och tillbaka förr.
Jag minns inte exakt hur de hanterade honom men hade inget att anmärka på då iaf.Sträckollade på några avsnitt igår, inklusive det med Haddock (yes, him again)! Förstår problematiken med att placera ut en sådan hund i syfte att rädda den till varje pris så att utgången blev som den blev är väl inte direkt konstigt. Dock är jag nyfiken på tillvägagångssättet vid hans hantering? Är det någon här som vill ge deras tolkning av instruktörernas approach? Nu blir det lite "proffs på läktaren" här men what da hell (:
Ja, det är ju rätt mycket att begära att det ska hållas färskt i minnet efter så lång tid! Jag såg om en scen flera gånger när de står i buren. Haddock är duktigt uppskruvad och Bagge + instruktören kastar köttbullar. Hunden hoppar upp på instruktören varpå hon matar med köttbulle. Bagge bli "biten" i handen och instruktören visar hur han ska mata för att undgå detta. Men VAD exakt är det syftet? Belönar de hunden eller försöker de "fjäska" för den? Vinna dess förtroende?Jag minns inte exakt hur de hanterade honom men hade inget att anmärka på då iaf.
Svårt att tro att jag ändrat mig.
Vad jag minns försökte de väl mest bygga förtroende.Ja, det är ju rätt mycket att begära att det ska hållas färskt i minnet efter så lång tid! Jag såg om en scen flera gånger när de står i buren. Haddock är duktigt uppskruvad och Bagge + instruktören kastar köttbullar. Hunden hoppar upp på instruktören varpå hon matar med köttbulle. Bagge bli "biten" i handen och instruktören visar hur han ska mata för att undgå detta. Men VAD exakt är det syftet? Belönar de hunden eller försöker de "fjäska" för den? Vinna dess förtroende?
Såg märkligt ut att vad hunden än tog sig för (typ klampade över folk) eller hur stressad den än var så fick den belöning. Som att precis allt uppmuntrades och var "okej". Måste vara vansinnigt svårt att jobba med en trasig hund i den miljön tho men jag förstod verkligen inte mycket av det därVad jag minns försökte de väl mest bygga förtroende.
Som sagt. Jag minns inte hur det såg ut i avsnittet men på din beskrivning låter det ju som man försöket bygga förtroende och ändra hundens sinnesstämning/förväntan när den träffar folk.Såg märkligt ut att vad hunden än tog sig för (typ klampade över folk) eller hur stressad den än var så fick den belöning. Som att precis allt uppmuntrades och var "okej". Måste vara vansinnigt svårt att jobba med en trasig hund i den miljön tho men jag förstod verkligen inte mycket av det där
Såg märkligt ut att vad hunden än tog sig för (typ klampade över folk) eller hur stressad den än var så fick den belöning. Som att precis allt uppmuntrades och var "okej". Måste vara vansinnigt svårt att jobba med en trasig hund i den miljön tho men jag förstod verkligen inte mycket av det där
Såg märkligt ut att vad hunden än tog sig för (typ klampade över folk) eller hur stressad den än var så fick den belöning. Som att precis allt uppmuntrades och var "okej". Måste vara vansinnigt svårt att jobba med en trasig hund i den miljön tho men jag förstod verkligen inte mycket av det där
Ja, det är väl en helt annan sak om det bara hade varit Haddock och alla ögon var på just hans rehab men det går nog knappast när det är så många som ska få en chans att placeras ut. Som någon sagt tidigare bär ju hundstallet ett stort ansvar för att placera ut någorlunda "säkra" hundar.Min gissning är att en hund som är stökig pga osäkerhet inte får förknippa kontakt med människor med något negativt. Om den redan har en negativ bild av människor hjälper inte en neutral upplevelse av dem, upplevelsen måste bli positiv för att bilden ska förändras. För en hund som Haddock tror jag att prio 1 är att den ska känna sig trygg kring människor, vett och etikett måste vara sekundärt. Ju säkrare en hund är, desto mindre är risken att den skadar någon. Sedan kan en tycka att det hade varit ett alternativ att lugnt och sansat vänja Haddock vid människor men jag är inte jättekunnig på problemhundar.
Nu var det iofs ett tag sedan jag såg avsnittet.
Tack för svar! Nej, utredarna som jobbar med detta vet nog vad de gör och det hade varit intressant att se mer av hur en vanvårdad hund som lämnats av polis "hittar tillbaka" (:Som sagt. Jag minns inte hur det såg ut i avsnittet men på din beskrivning låter det ju som man försöket bygga förtroende och ändra hundens sinnesstämning/förväntan när den träffar folk.
Spontant känner jag att de som arbetar där träffar så mycket hundar med problem att de har rätt bra koll på hur man hanterar den typen av hundar. Som lekmän kan vi förvisso sitta och gissa men det finns ingen anledning att tro att de inte har en grundtanke med hur de tacklar problemen.