Avskyr bilar

Sv: Avskyr bilar

Det du gör att att ge råd att man ska pjoska och ge godis för få en hund att göra som man vill. Bara för du haft denna hunden som betett sig så här. Men i det stora hela så är du helt fel ute anser jag.
Sen att du gjort så med en hund, ja det må så vara.

Ja, exakt. Helt fel att ge det rådet som ett allmänt råd tycker jag.

Kanske det, men allt jag ville få fram är att det finns olika vägar och olika hundar behöver detta. Om nu TS har en sådan hund eller inte, det vet jag inte, det måste hon känna av själv vad som kan funka bäst. Det finns ju hundar som mest bara testar olika saker, just för att "de" inte har lust med just den saken och då måste man ha en annan syn på ledarskapet eller hur man ska tas med hunden. Allt bottnar ju att få en harmonisk hund som trivs med livet och som trivs med sin ledare.
Men kan vi lämna ämnet om mitt ledarskap och återgå till TS då det är dens tråd?

Kanske det, men allt jag ville få fram är att det finns olika vägar och olika hundar behöver detta. Om nu TS har en sådan hund eller inte, det vet jag inte, det måste hon känna av själv vad som kan funka bäst. Det finns ju hundar som mest bara testar olika saker, just för att "de" inte har lust med just den saken och då måste man ha en annan syn på ledarskapet eller hur man ska tas med hunden. Allt bottnar ju att få en harmonisk hund som trivs med livet och som trivs med sin ledare.
Men kan vi lämna ämnet om mitt ledarskap och återgå till TS då det är dens tråd?

Att jag tycker min metod är bättre handlar inte om att jag anser att det beror på att hunden testar, utan just att det handlar om att få bort rädslan.

Sedan är det inte jag som pratar om ditt ledarskap utan du själv. Jag har redan sagt att jag inte vill diskutera det, jag ser ingen anledning att öht kritisera det. Jag pratar bara om hur jag anser att man bör hantera en sådan situation som TS beskriver.

Sedan är det ju också så att trådar har en tendens att flyta in på andra ämnen, det är sådant som händer.

Jag tänker inte sitta här och kritisera ditt hundägande och ledarskap i allmänhet, det blir bara löjligt för jag har ingen aning om det. Du är säkert en bra hundägare som älskar din hund och tar väl hand om den och du har säkert en massa kunskap som inte jag har. Ingen är perfekt, långt ifrån jag.

Men just i det här fallet måste jag säga att du är ute och cyklar.

Som jag redan har skrivit till dig ger jag min hund godis när vi exempelvis tränar tävlingslydnad, när jag vill signalera till henne att hon ÄR duktig. (samt godissök, tricks mm) så jag förstår inte var du har fått ifrån att jag aldrig ger godis.

Men jag vill inte signalera till henne att hon är duktig för att hon går förbi en bil, då blir det till en stor grej, förstår du?

Håller med :bow: Och sen lämnar jag denna tråden eftersom man inte kommer längre i diskussionen.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 310
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 969
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 767
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 822
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation