Sv: Avskyr bilar
Den tyr sig till mig för att även om jag bara är hundvakt åt den så känner den att jag älskar hunden i alla fall. Den vet att jag också kräver saker av den samtidigt som jag kan ge oerhört mycket av mig själv, trots att hunden inte ens är min. Den känner sig uppskattad, vi hittar på roliga saker tillsammans. Vi har kul. När den är duktig får den beröm och godis av mig.
Vet faktiskt inte vad jag ska svara på detta.
Jag har 7 hundar här hemma, inte behöver jag muta med godis för de ska känna trygghet, eller vilja göra roliga saker med mig.
Faktum är att då och då ringer det folk till mig som helt enkelt inte orkar med sina hundar. Har en sån här hemma nu. Han följer mig precis överallt här hemma nu, han sover hos mig, han kelar med mig, går lös på gården med de andra hundarna. Ja han fungerar som vilken hund som helst.
Jag har inte behövt muta och locka med godis, jag har bara varit mig själv och visar att jag är en "ledare" med pondus som man kan lita på.
Nu vill jag egentligen inte skriva sånt här, för är mer att slå sig för bröstet tycker jag, och tala om hur bra man är.
Men nu har du skrivit så hela tiden, hur du lyckats få ordning på hundar. Och jag vill visa att det går utan godis också.
Men spelar inte mig någon roll. Jag tycker du går helt fel väg.
Du skriver också att när "din" hund är duktig får den godis.
Jösses, jag tycker mina är duktiga massor av ggr per dag. jag kan inte ha hela fickorna fulla av godis, och jag vill också att de ska känna det är roligt att vara duktig för matte blir glad då, inte för de ska få godis.
Mina blir glada för en klapp och uppmärksamhet. Sen kan väl de få en godis ibland, men är mer när jag tränar. Inte för de gått i en trappa som de tyckte var konstig.