Ja, då var det nog dig och inte
@Sel jag menade (ber om ursäkt för förvirringen av person,
@Sel ). Frågan blir ju lite laddad när flera uttrycker sig som om att det är konstigt att man inte har ätit avokado, att det är konstigt hur man har lyckats göra en sådan sak, det är ju överallt osv osv. Det handlar inte bara om vad man säger, utan om hur man uttrycker sig och ser på det. Nu får man ju tycka vad man vill, och det här är ju inga asllvarliga saker, men jag förvånas i min tur att någon ens tycker att det är konstigt att någon inte ätit avokado, att någon använder ord som "lyckats undvika" när "avokado finns ju i "allt" tex när man köper något ute" osv. För mig är det ganska distinkta ord i en diskussion. Man visar var man står och på samma gång en viss oförståelse för den andra sidan. Redan där borde man kanske sätta handen för munnen och fundera över hur man själv uttryckte sig.
Köpa ute? Gör alla det? På riktigt?
Hur är man själv uppvuxen, betyder det att alla är uppvuxna på samma sätt?
Mat är känsligt. På många olika sätt och vis, men man kan ju också via mat se vilken status man har, hur man är uppvuxen, vilka ekonomiska möjligheter man har. Och inte har. Vilket också faktiskt är känsligt.
På tal om ikea, själva butiken är ju lätt att undvika. Bara inte att åka dit. Har varit där två gånger. Mitt hem består av ikeaprylar. DET däremot tror jag är svårt att undvika på något vis avsett vilken del på samhällsskalan man befinner sig för någonstans stöter man ju på ikeaprylar i sitt liv även om det inte är hemma hos en själv. På jobbet, på pizzerian, kompisar, möten, osv.