Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dessutom så kan avmaskningsmedlet akynda på förlossningen av högdräktiga ston. Ett litet tillägg![]()
Mvh Michaela
Nu ska jag reda ut ett missförstånd...Hejsan! Jag och min tränare diskuterade avmaskningen en del häromdan. Enl. experter är det inte bra att avmaska när de inte har mask eftersom de då kan bli immuna å istället skaffa sig mask när dom inte har det. Därför frågar jag dig bara, har du tagit prov på bajset, för det ska man göra innan man avmaskar. För att de så de finns mask när du avmaskar, annars ska man inte göra det. Dessutom så kan avmaskningsmedlet akynda på förlossningen av högdräktiga ston. Ett litet tilläggLycka till!
Mvh Michaela
Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska göra i alla fall. Har ett sto som kan föla när som helst, så henne tänkte jag maska av precis efter att fölet är fött.
Sedan har jag en annan märr som är beräknad till den 9 juni. Och med henne vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Antingen maska nu (om det inte är farligt för fostret så klart) eller vänta tills hon har fölat. Men om hon går över tiden och inte får förrän i slutet av juni så är det ju väldigt länge dit.![]()
![]()
Resten av stallet ska maskas av nu och någon har tyvärr fått mask, så jag är lite orolig för att fölmärrarna också får det.
Vilket medel tar man fölmasken med?
Om jag sammanfattar den här diskussionen ska man alltså "Kolla Masken" innan man överhuvudtaget avmaskar vuxna friska hästar.
Medan nyfölade ston avmaskas inom ett dygn efter fölning.
Är det rätt uppfattat ?![]()