R
Raderad medlem 94602
Den hunden hade jag absolut inte avlat på, även om det så "bara" var en sällskapsras och jag hade inte köpt en valp efter den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har i och för sig inte tränat med CD-skiva med fyrverkerier, men stora framsteg har han definitivt gjort senaste 3 gångerna. Nu lugnar han sig också mycket fortare. Det känns som att det kan gå bort i alla fall. Det är en mycket trevlig hund i övrigt som många tycker mycket om och som har många bra egenskaper.
Jag har i och för sig inte tränat med CD-skiva med fyrverkerier, men stora framsteg har han definitivt gjort senaste 3 gångerna. Nu lugnar han sig också mycket fortare. Det känns som att det kan gå bort i alla fall. Det är en mycket trevlig hund i övrigt som många tycker mycket om och som har många bra egenskaper.
Fast valpar föds inte tränade. Tänk på hur de kommer lida av att vara födda med rädslor mm.Jag har i och för sig inte tränat med CD-skiva med fyrverkerier, men stora framsteg har han definitivt gjort senaste 3 gångerna. Nu lugnar han sig också mycket fortare. Det känns som att det kan gå bort i alla fall. Det är en mycket trevlig hund i övrigt som många tycker mycket om och som har många bra egenskaper.
Jag tycker inte att det du beskriver är en liten petitess tyvärr.
Låter som bortförklaringar. Gå ett MH med hunden.Jag har i och för sig inte tränat med CD-skiva med fyrverkerier, men stora framsteg har han definitivt gjort senaste 3 gångerna. Nu lugnar han sig också mycket fortare. Det känns som att det kan gå bort i alla fall. Det är en mycket trevlig hund i övrigt som många tycker mycket om och som har många bra egenskaper.
Eller ännu bättre ett MH beskrivet syskon.@Jessan Har denna hane något speciellt..det där lilla extra som som få andra hanar har och som gör att han är en tillgång för avel och sin ras? Tom så speciellt så att man tycker det är värt att chansa på hans ljudberördhet?
Precis.
En petitess kan man väl säga att den kortvariga berördhet som en av mina uppfödningar fick sista dagen på sin första jaktsäsong, när en kula rikoschetterade och således skadesköt hunden rätt illa med påföljande operation och skaplig konvalescens och sedan den när första älgen sköts nästa säsong blev berörd av skottet. Sist den skällde älg blev den skjuten liksom..
Tog dock inte speciellt lång tid för den hunden att avreagera sig berördheten i just den situationen heller.
Vad menar du med reaktioner?Vallhund. Och om hunden får bra reaktioner på ett MH?
Sen när det kommer till jakthundar - varning, sidospår - så är det ju tyvärr inte helt sällsynt med ljudrädda hundar som ändå jagar som tokar. Driften överkommer rädslan i just jaktsituationen, men i vardagen har de det inte alltför bra... Sådant tycker jag verkligen inte heller bör bortses från!
(Och med det menar jag inte att antyda att din hund har/hade det problemet, jag spånar bara vidare...)
Under ett MH utsätts hunden för stigande stress, man vill se hur hunden hanterar detta samt huruvida den kan avreagera mellan momenten eller om det bygger på.Vallhund. Och om hunden får bra reaktioner på ett MH?
Det är som när man ser skotträdda BC som ligger plats med skott trots att dom är livrädda på klubben. Kadaverlydnad.
(Och med det menar jag inte att antyda att din hund har/hade det problemet, jag spånar bara vidare...)
Är hunden meriterad, hälsoundersökt och har gått mh/bph?Voff. Det är en mycket trevlig hund som är bra på många sätt. Den är också släkt med våran förra hund och jag vill gärna ha en avkomma. Dock inte till vilket pris som helst. Kvarstår rädsla även i fortsättningen och det inte blir bättre än det redan är så kommer jag ju inte avla på hunden.
Voff. Det är en mycket trevlig hund som är bra på många sätt. Den är också släkt med våran förra hund och jag vill gärna ha en avkomma. Dock inte till vilket pris som helst. Kvarstår rädsla även i fortsättningen och det inte blir bättre än det redan är så kommer jag ju inte avla på hunden.