Konstigt nog så har min matbudget minskat och jag har samtidigt blivit nyttigare. Eg jag har slutat med chips, godis, glass (ok för det mesta) läsk, lättdrycker (dricker vatten istället). Tyvärr köper jag för mycket grönsaker som inte äts upp och blir dåligt men det ska jag bli bättre på. Kollar in extrapriser (har Hemköp, Willys och Lidl inom ok avstånd), undviker att handla i min lokala ICA butik som är dyr. Har även slutat att äta sushi minst en gång i veckan. Och annan hämtmat. Tack och lov har Burger King mm stängt när jag får ett oemotståndligt sug.
Annars har jag nog inte så mycket att dra ner på. Det är mer oförutsedda utgifter som ställer till det. Ny kyl/frys, implantat/brygga, icke fungerande dator som jag måste byta ut. Inga kläder, inte ens på second hand. I år har det inte blivit en massa pengar på en balkong jag ändå inte använder eftersom en viss brun dam inte får vara där ute och den blir stekhet på eftermiddagarna pga sydvästläge. Dragit in på grejer som att åka till IKEA.
Annars tuffar livet på även om jag märker av elräkningar och ffa höjda boräntor. Funderar på om jag ska betala av hela amunitetslånet för i år, ja det är samma summa men det känns bättre mentalt att slippa den måntaliga kostnaden. Har redan ett extremt billigt mobilabonnemang (100 kr med 8GB surf som kan sparas över till nästa månad) från Comviq.
Hoppas på mindre elräkningar efter byte av kylen och försöker vara bättre på att stänga av grenuttagen när jag inte använder dem.