Haha soc hjälper inte
Jag har ju över existensnivå
Och har jobb
Har du pratat med dem, förklarat läget och frågat?
Om jag hade trasiga tänder och inte pengar till tandvård finns inom min ekonomi, så hade jag definitivt kontaktat dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha soc hjälper inte
Jag har ju över existensnivå
Och har jobb
Fast det är ju kfm som har ansvar för skulderna osv, soc hade ju inget med det att göra? Om jag nu minns rätt.Den kostnaden, för kostnadsförslaget bör du nog prata med soc om. Det kan ju hända att du kan få hjälp därifrån med den slanten, för ju längre tid som går med tandskador, desto större risk för ytterligare komplikationer som kan bli ännu mer kostsamma och om de är de som ändå ska skjuta till pengar(?) för själva behandlingen så ligger det ju även i deras intresse att få det undersökt och åtgärdat så fort som möjligt.
Eftersom jg har löneutmätning anser de att det ligger på kfm att lösa, som i sin tur vill ha kostnadsförslag innan de ens tittar på det. Moment 22Har du pratat med dem, förklarat läget och frågat?
Om jag hade trasiga tänder och inte pengar till tandvård finns inom min ekonomi, så hade jag definitivt kontaktat dem.
Fast det är ju kfm som har ansvar för skulderna osv, soc hade ju inget med det att göra? Om jag nu minns rätt.
Ja jag hoppas det.Hoppas att de säger att det blir lättfixat
Men nu har du ju bokat en tid, eller hur?Eftersom jg har löneutmätning anser de att det ligger på kfm att lösa, som i sin tur vill ha kostnadsförslag innan de ens tittar på det. Moment 22
Eftersom jg har löneutmätning anser de att det ligger på kfm att lösa, som i sin tur vill ha kostnadsförslag innan de ens tittar på det. Moment 22
Med de sparkrav de har så hjälper de knappast en som i teorin kan ordna det självSoc har mig veterligen aldrig hand om skulder, men har man inga som helst marginaler och har trasiga tänder som behöver undersökas och behandlas, så kan ju soc möjligen gå in och ta den kostnaden, i af för själva undersökningen.
Nej så funkar inte socAnsök om att låna pengar från soc till undersökningen då. Den summan får de ju direkt från kfm sen i såna fall.
Med de sparkrav de har så hjälper de knappast en som i teorin kan ordna det själv
Japp onsdag nästa vecka får jag domen.Men nu har du ju bokat en tid, eller hur?
Jag har bråkat med soc om detta även när jag fick försörjningsstödTolkar det som att du inte haft en dialog med dem för att lösa frågan med undersökningen och det är ju ditt fria val att inte undersöka den möjligheten, men jag hade som sagt gjort det.
alltså soc betalar för akuta saker hos tandläkarenTolkar det som att du inte haft en dialog med dem för att lösa frågan med undersökningen och det är ju ditt fria val att inte undersöka den möjligheten, men jag hade som sagt gjort det.
Pengar finns juHar du pratat med dem, förklarat läget och frågat?
Det är vad jag också har, från min ytterdörr till att min arbetstid börjar/slutar och hem igen blir det 4 timmar sammanlagt. Jag anser det vara fullständigt normalt och att mitt jobb och boende är värt den tiden.
Men har man en inkomst som räcker till för att ha löneutmätning på så är man inte utan egna resurser.Soc har mig veterligen aldrig hand om skulder, men har man inga som helst marginaler och har trasiga tänder som behöver undersökas och behandlas, så kan ju soc möjligen gå in och ta den kostnaden, i af för själva undersökningen.
Jag är en av de som inte klarar lång pendling, pga psykiska besvär. Så jag är begränsad till var mitt arbete är, det var skönt att läsa det här inlägget!Du tycker att förmånen att få hjälp att ordna en bra bostad är så provocerande att du måste kommentera det flera gånger, men ser inte att orken att klara både jobb och lång pendling som ett privilegium som inte alla har?
Varför är just det ekonomiska privilegiet (som kan ändras många gånger under livet) mycket viktigare än hälsomässiga eller andra som är minst lika svåra att påverka?
Om det är ett privillegium att jobbpendla så grattis på mig. Det var en ny synvinkel men i tider då offermentalitet är skitviktigt så är jag ju naturligtvis lyckligt lottad.Du tycker att förmånen att få hjälp att ordna en bra bostad är så provocerande att du måste kommentera det flera gånger, men ser inte att orken att klara både jobb och lång pendling som ett privilegium som inte alla har?
Varför är just det ekonomiska privilegiet (som kan ändras många gånger under livet) mycket viktigare än hälsomässiga eller andra som är minst lika svåra att påverka?
Fast alltså. Många som har lång pendling har liksom inte nåt privilegium eller extra magisk ork eller nåt. De bara gör det för att de måste, för att försörja sig.men ser inte att orken att klara både jobb och lång pendling som ett privilegium som inte alla har?
Men nu är det löst med undersökningen så hon behöver inte tänka mera på hur hon ska få pengar till detTolkar det som att du inte haft en dialog med dem för att lösa frågan med undersökningen och det är ju ditt fria val att inte undersöka den möjligheten, men jag hade som sagt gjort det.