Mycket bra och intressant tråd. Den här borde många, de flesta, läsa.
Både de som inte är introverta och de som kanske får insikt i att de är introverta och får tips på hur de ska kunna undvika att bli totalt utmattade.
Jag hade dålig kläm på det här med introvert, även om jag själv gärna är ensam en hel del.
När jag blev sambo försökte jag att förklara för honom att "att jag vill vara ensam betyder inte att jag inte vill vara med dig" Lyckligtvis förstod han skillnaden och sade när han ibland åkte på tjänsteresa att nu kunde jag odla min eremitism…
När jag så lärde känna en trevlig person, blivande god vän, sa han rätt snabbt att han är introvert. Han är också mycket social vilket har varit lite förvirrande.
Jag har varit förbryllad vid tillfällen när han inte svarat på mess, men jag har förstått att han då behöver ladda batterierna efter en jobbvecka. Svar kan komma några dagar senare.
Vi är bara några få som han umgås med förutom när vi är på gemensamma aktiviteter.
Att veta att han är introvert har underlättat både för mig och honom, det är jag övertygad om.
Men så har jag också försökt läsa på lite - och fått många ahaupplevelser där.