Ur rasbeskrivningen:
Bullterrier är en utpräglad sällskapshund och en allsidig familjehund som tycker om allt från mediterande i gatukorsningar till att bli kringburna.
Sådärja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ur rasbeskrivningen:
Bullterrier är en utpräglad sällskapshund och en allsidig familjehund som tycker om allt från mediterande i gatukorsningar till att bli kringburna.
Ja fy på mig, hur kunde jag fastna för en ras! Jag fastnade för jag tycker de verkar ha mycket personlighet bland annat. Jag prutar inte, men jag förstod att folk missförstod lite...jag joggar inte ens idag. Jag tänkte mer att det kunde vara kul för min sambo som springer mycket men men för min del är det inget krav. Jag är i ett research-stadie, känns naturligt att bolla saker och under den tiden kunna prioritera och ändra om vad man vill Kom gärna med förslag på hundraser du skulle kunna tycka passade bättre! ÄR ju öppen för förslag.
Vad önskar du mer i en hund än mellanstorlek, långpromenader och kurser? Mängder av raser passar in där
Vad har du för önskemål på päls, egenskaper, hälsa, motion. Och vad vill du absolut inte ha?
Och är det Bullterrier du verkligen fastnat för så är det en sådan du ska köpa.
Har alltid älskat frallor men vill inte supporta det jag hört om andningen. Har umgåtts mycket med en corgi för ett par år sedan men kanske lite korta ben för långa promenader?
Överfallslarm är effektivare, ytterst få hundar skyddar sin matte/husse i skarpt läge o den slags hund som gör det kräver sin förare, tänk tjänstehund hos polis o militär.
Eftersom du är inne på bullterrier och fralla skulle jag definitivt kolla på staffe om jag vore du!
Här kan du dreggla:Ja tack för tipset om Staffe! Vet att det var någon på bukefalos för mååånga år sen som hade en tror jag. Tror den hette Selma? Blev helt kär då .
Kan det ha varit hon som hade Selma? Försökte hitta Aningsfulls's bilder men de fungerade inte i tråden? Blir så nyfiken!
Att sitta still och blänga i en korsning.
Min uppfattning av bullterrier är att dom gillar väldigt mycket och vill väldigt mycket men sällan samma sak som matte/husse.Vad gillar de då?
Har haft bullterrier. Att få honom att gå längre än runt kvarteret (och oftast inte ens det) var en strid. Det var mycket sällan det tog under en timme. Hunden satte sig konstant ner, och vägrade resa sig. Det var snigeltakt.
När jag sedan undersökte hur andra ägare av rasen hade det, var det 100 % samma sak bland de jag träffade.
det känns som det borde stå med i RAS. Det är en så typisk grej de gör.