Att välja hundras...bullterrier?

Och sen var det det här med träning och lydnad, det kan vara svårt astt motivera en bullterrier till att hålla fokus länge eftersom dom har ganska mycket egna idéer om saker.
"Varför ska jag sitta här och vänta när det finns andra saker att utforska där borta?"

Jag har haft en bulle, heeeelt underbar (men lat, sålänge det inte var en boll eller en repknut inblandad, då var hon manisk ;)).
Gå raska promenader var inte hennes grej, men hängde gärna med mig i stallet och på alla andra möjliga upptåg.
Ja är de lekglada och gillar att följa med på upptåg låter det ju bra. Lever ett väldigt socialt liv så hade varit nice om de gillade att haka på saker!

Vi har en några kvarter bort. De står ofta still och väntar på att lilla Astrid ska vilja flytta sig i någon riktning. Matte älskar sin hund, men erkänner att det är lönlöst att träna henne eller göra något som hon inte vill.
:D :D

Ur rasbeskrivningen:
Bullterrier är en utpräglad sällskapshund och en allsidig familjehund som tycker om allt från fartfyllda aktiviteter som agility till viltspår och utställning.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka