Jag förstår ditt budskap.
Jag blev ändå dnyfiken då du tog upp det där med att du inte tycker man kan ändra eller välja kön och att du skulle ha svårt för att kalla en biologisk man för kvinna. Det var därför jag spann vidare lite och blev nyfiken på hur du (och andra med liknande tankesätt/åsikter men du kan ju bara svara för dig) tänker och resonerar i frågan. Men du behöver såklart inte svara på det om du inte vill. Jag blev bara intresserad och vill förstå hur tankarna går, när du nu ändå tog upp det.
Ok kan bara svara för mig själv hur jag menade då. Om en man som är född biologiskt man och ser ut som en man, säg klädmässigt också vill bli kallad kvinna skulle jag vilja och även göra det för personens önskans skull men det hade känts väldigt konstigt då han ju uppenbart är och ser ut som en man, jag vet inte om jag kan ändra den känslan hos mig eftersom man ändå oftast fysiskt föds som antingen eller. Tex. om min man en dag sa till mig att han från och med idag vill bli kallad för kvinna, jag hade älskat honom lika mycket men det hade känts väldigt konstigt tror jag. Jag kan ärligt säga jag hade respekterat och tyckt om den personen lika mycket som vem som helst jag kände eller mötte men kan inte hjälpa om det ändå känns konstigt. Det finns säkert en gräns efter det att tex. mannen ändrat sitt utseende så mkt att denne kunde tas för att vara en man och då hade det kanske inte känts lika konstigt det vet jag inte har inte känt någon vad jag vet.
Men, något jag undrar och tänker på hur det medicinska fungerar om man bytt kön.
Jag tänker mycket på hur det fungerar rent medicinskt? Ändras könet i läkarjournaler om man byter juridiskt och man möter en ny läkare som inte vet ens bakgrund? Krävs det verkligen ingen mer behandling efteråt utan kroppen funkar helt som det andra könet av sig själv efter bytet, vad med klimakteriet hormomer osv, typ skelettets form ändras ju inte iaf? En manlig och kvinnlig kropp kan ju reagera olika på läkemedel vid vanlig behandling och så vidare. Hur kan en biologiskt född man vara gravid nu blev jag nyfiken?