Jag har inget större behov av att dra ner brallorna i tid och otid, det är ungefär så jag ser på min psykiska ohälsa. Jag spyr av mig inför ett fåtal personer emellanåt, men jag håller det där. Jag skäms inte direkt men jag ser en risk i att börja presentera sig som en med psykeisk ohälsa, det blir till slut ens identitet vilket är rätt så icke framgångsrikt vad gäller att faktisk kunna se andra delar av sin personlighet. Jag Är inte mina problem utan jag Har problem, med det inte sagt att det för egen del int är en luddig gräns ibland men jag vill försöka se skillnaden. Det räcker med att jag själv hela tiden känner att jag får ta hänsyn till min bristande ork, andra människor behöver inte bli delaktiga i det eftersom det bara skulle förstärka nån sorts bild av att jag aldrig orkar med nåt.
På jobbet och i rena jobbrelationer tar jag öht aldrig upp det. På jobbet är faktiskt det enda stället jag är en "normal" person och jag vill ha kvar det enda stället i mitt liv där jag är som alla andra.
Människor jag känner väl har inte kunnat missa det med tanke på hur sjuk jag varit. Ytliga bekanta får ingen djupare info men jag är inte direkt duktig på att dölja det när det krisar, men jag tror folk har för mkt att göra med sitt eget för att ens tänka på det desto mer.