Det är väldigt sällan jag har några negativa åsikter alls om folks utseende. Mina tankar blir automatiskt "oj, vilket speciellt ansikte" i stället för "vad ful hen är" eller "hen måste gjort någon skönhetsoperation, hoppas hen blev nöjd och tycker hen blev fin!" i stället för "men oj vilka fult överdrivna läppar".
När det gäller klädsel tycker jag mest att "oj, det där hade jag nog aldrig haft på mig, men den personen tycker nog det är fint! / oj, det hade jag aldrig haft på mig, men vad fint det satt på hen!", men aldrig att personen har fula kläder.
Däremot har jag negativa åsikter till folks sätt att vara, hur de beter sig mot andra människor osv. Har åsikter om vilka kläder jag själv har på mig, hatar rosa till exempel, och dör hellre än har rosa på mig - men har noll problem med att någon annan är klädd i rosa från topp till tå.
Har åsikter om mitt eget utseende, men accepterar det jag kanske tycker är mindre fint med mig själv för det mesta.
Är fullt medveten om att andra har åsikter om mig dock, men bryr mig inte. Blev mycket mobbad i 1-4 klass, och har sedan fått mycket pikar under åren. Men jag hade turen att komma ur mobbingen härdad.
I 7-9e klass gick jag till skolan iförd något av följande: Full piratutstyrsel (under kanske ett år, varje dag.), Alv (sagan om ringen alv) eller goth (med härliga utstuderade sminkningar). Vi pratar alltså cosplay nivåer på hur jag klädde mig.
Fick tusen pikar, men jag tyckte det var fint och kul så skit i dem, bara för att de inte kan ha roligt liksom.
Det enda jag tyckte var skitsurt var att betygen blev helt jäkla urusla, endast pga detta. I nian hade mamma ett snack med mig där hon var sjukt arg på sig själv och världen för att det var så, men att jag kanske skulle börja klä mig som de andra så jag kunde få bättre betyg.
Alla mina betyg gick upp, men jag ansträngde mig mindre.