Eh, jag har jobbat inom service... och tro mig, det går utmärkt att ha åsikter som personen framför en inte har en aning om. Har en lite sociala skills är det inte svårt.
Jag kan också säga att är det någon gång jag blivit riktigt illa behandlad så är det när jag jobbade inom service. Sitter en i kassan är en en hjärndöd apa enligt en förvånande stor del av befolkningen. Vilket inte påverkade mig, det sa mer om personerna i fråga än vad det sa om mig.
Jag brukar inte vara otrevlig mot servicepersonal så jag har inte fått uppleva om någon tänkt elaka saker om mig där.
Däremot har jag, som är både fet och ful och handikappad, upplevt personer i min närhet som tänkt nedsättande saker om mig, det märks, det syns på dem, i deras ansikten och kroppsspråk, ligger i luften liksom. Man vill bara krypa ner i ett hål i marken. Vanligt hos tonåringar här tex men även andra, äldre kvinnor i en viss ålder. Men visst, allt är ok så länge inget sägs tydligen....
Jag har också upplevt människor som tänker typ nyfikna tankar. Det märks också på kroppsspråket, och till slut har någon frågat försiktigt om något, inget otrevligt, ibland kanske lite opassande, men eftersom det inte är något elakt bakom tar jag aldrig åt mig. Så det är inte så att jag går omkring och ser världen och människor i nattsvart syn.
Människors tankar och värderingar speglar sig dock i kroppsspråket, så det där om att det är ok att tänka men inte ok att säga spelar för mig nada roll eftersom , om man går runt och tänker elaka saker om andra människor så har man en personlighet jag inte uppskattar.
Och vi behöver inte driva det här till sin spets, för självklart menar jag inte de här små förlåtliga tankar man har ibland, det finns faktiskt, tro det eller ej, människor som inte bara säger elaka saker om människor utan också tänker dem.
Jag har jobbat 9 år som städerska, ett serviceyrke, så jag vet hur man kan bli behandlad. Som någon med lågt IQ som inte vare sig kan något, förstår något eller vet något. Den biten är rätt skönt att slippa nu!