Sen beror nog väldigt mycket på vart i världen du befinner dig. Jag tror nog att männen i västvärlden är mycket mer "utsatta" är tex talibanerna som på något vis tycker att de är berättigade till saker för att de är innehavare av en penis.Jag tänker att kvinnor är skönhetsindustrins huvudsakliga konsumenter av en anledning, och att objektifiering och sexualisering av flickor och kvinnor är ett vanligt förekommande fenomen av en anledning. Samt att den anledningen är att vi i grunden ställer väldigt olika krav och och har helt olika förväntningar på kvinnor och flickor respektive män och pojkar. Att män och pojkar som följd av det utsätts för färre av de konsekvenser som kommer av att ha ett värde tätt sammanflätat med sådant som utseende.
Jag har sett statistik på att 20% av alla skönhetsoperationer är män, men däremot så gör männen oftare mer invasiva ingrepp, tex penisförstoring etc. Den vanligaste skönhetsoperationen hos män var dock ögon, på andra plats kom fettsugning och sen hårtransplantation. Och då är vi ju där i diskussionen där vi var innan, att det antagligen för män inte handlar så mycket om att just se bra ut, utan att skapa sig ett sexappeal.
Däremot är jag helt övertygad om att vi kommer att få se fler och fler operationer som görs för att passa in och vara mer attraktiva på arbetsmarknaden, lite som det är i Japan, Korea etc.