Jag vet inte om det var till mig du riktade inlägget men jag tror mig ha rätt bra kontroll över min tid och mitt liv. Jag styrs oerhört mycket av lust och väldigt lite av måsten i det privata. Är jag trött och inte orkar rida så skiter jag i det. Har helt lagt alla typer av prestationskrav åt sidan med hästarna tex. Däremot så ger stallet oerhört mycket energi, att efter en tuff dag få skritta ut en runda längs havet och andas in frisk luft blandat med hästdoft är nog vad som får mig att klara mitt i övrigt rätt pressade liv. Jag är också väldigt duktig på att ta pauser från vardagen, reser t.ex. rätt mycket eftersom jag är värdelös på att vila upp mig hemma (då ser jag allt som vi prioriterat bort och börjar måla vindskivor, förbättra putsen på garaget eller plantera om i trädgården) och har en fantastisk arbetsgivare som är mån om sin personals välbefinnande.Jag är över sextio men kommer fortfarande med glädje ihåg alla roliga tonårs-dagar när jag hade häst inackorderad i närmsta ridskolas stall. Vi var ett glatt gäng som hängde där, vi deltog i, och tittade på många lektioner och träningar. Lite av samma tid kom tillbaka när mina döttrar var unga och red sina träningar och man satt där med övriga föräldrar. Men för övrigt, är det inte risk att du totalt bränner ut dig om du ser så där fem-tio år framåt. Lovar , det räcker bra med ett heltidsjobb, en häst och tid att vila. Vill du resa och prova massa annat så lägg hästeriet åt sidan under ett par år. Du kan alltid sitta upp igen. (Jag rider fortfarande när solen skiner!)
Men visst, jag förstår din tanke. Egentligen borde jag sälja den yngre av hästarna (den äldre har jag haft i sexton år så han blir kvar tills han går bort av ålder typ), men då har jag ju ingen utveckling alls att se fram emot i ridningen längre och då ledsnar jag. Så hon får bli kvar hon också. Det är alldeles för roligt att rida för att lägga ner.