Ja jag har varit hos läkare och sjukgymnast. Jag tycker inte att det har gett något. Är ju fortfarande under utredning såklart, för klara blir vi aldrig
Mitt problem är nog snarare att jag har konstiga reflexer och dålig koordination. Jag är expert på att springa på små snåriga stigar, snubblar aldrig och tar mig fram överallt. Men jag kan stå still och hålla på att trilla omkull.
Så de hästarna där jag har gjort illa mig har varit av samma anledning. De få krångliga hästarna jag har haft har jag i princip aldrig åkt av och gjort mig illa eftersom jag då är med helatiden. "Snälla" hästar gör att jag tappar fokus och poff så händer något och jag åker i backen
Det är en anledning till att jag vill ha en sådan superkänslig häst där jag bokstavligt talat måste passa varje mm jag gör med kroppen. Då kan jag behålla fokus, då tycker jag det är roligt att rida. Känsligheten jag pratar om tror jag att få har upplevt. Hästen i fråga tränade jag från marken en hel del. En dag tappade jag morotsbiten när jag skulle ge henne och tänkte mig inte för utan suckade. Hon kastar sig då handlöst 2 meter rakt bakåt.
Henne åkte jag aldrig av. Hon var inte speciellt känslig för annat, var helt ok med all trafik, stenar, diken osv. Om hon väl reagerade på något så tog hon med mig i sina rörelser, hon var mån om att jag skulle sitta kvar. Som när jag red barbacka på henne när hon var högdräktig och provade lite trav. Hon blev så lycklig och kastade med huvudet så att jag höll på att åka av. Blixtsnabbt rättade hon sig och fortsatte trava så mjukt att jag helt ärligt tittade ner på marken och inte förstod hur den fortfarande kunde röra sig, hästen stod ju still? Så lite rörelse kände jag. Och det var 10 e gången hon hade ryttare på ryggen.
Med en sådan häst så är jag inte orolig, inte ett dugg. Men hur hittar jag en sådan? Alla säger att deras hästar är känsliga, men jag har hittills bara träffat en enda häst som har varit så känslig, och det var hennes dotter som även hon dog förra året. Hon var så känslig att gemeneman antagligen inte kunde hantera henne alls.
Jag är inte ridrädd på något sätt. Jag sitter inte och är nervös på hästryggen, problemet är nog snarare omvänt om något.