Sv: Att bli medryttare (2)
jag tycker det är upp till var och en. när jag blev medryttare, så handlade det om en häst som gick o "drällde", när man rider ska han vara skodd runt om annars ömmar han. skulle jag inte rida skulle ägaren inte haft skor på o han hade gått i hagen o drällt. så jag betalade skoningen för honom, esom ! bara jag slet på dom, och 2 en kostnad hon annars sluppit. hon hade visserligen inte ens velat ha det, utan föreslog själv bara halva skoningen...sen FICK jag honom av henne, för att jag blev förälskad i honom och hon hade andra hästar hon tyckte bättre om och säkert för att hon som ägare har en underbar snll personlighet... så nu är han min!
men när jag annonserade att jag ville bli medryttare, tänkte jag nog att en fyra femhundra i månaden kan jag betala, om jag får rida. Jag skulle mot den kostnaden sköta just DEN hästen, inte fodra o mocka åt tio st typ... som jag såg det, så hade jag inte råd att köpa en häst, betala stallhyra, köpa ridsaker till den foder strö försäkring, utan ville helt enkelt bara komma ut o rida när det passade. då är en femhundring inte så mkt. men å ANDRA sidan, i det stall min står i dvs förra ägaren då:-) kostar min häst i snitt MED skoning och hö oförsäkring o annat, 566kr per månad, ja det är en fjord som blir tjock av att se eller tänka på mat så han är billig i drift, men ändå, då har jag en EGEN häst för samma summa som du ger för en medryttarhäst.
så ma nfår väga det, en stor ridhäst kommer man nog inte under två tusen i månaden ens tror jag inte.