Att bli medryttare (2)

Sv: Att bli medryttare (2)

Jag har själv funderat lite på detta med betalning men då i anslutning till att ägarna söker en medryttare som förutom mockning och in- och utsläpp/fodring också söker någon med tillräcklig erfarenhet som kan hjälpa till att utbilda hästen. Det kostar ju inte direkt lite att skicka iväg en häst på utbildning men i de fallen ska man alltså inte bara utbilda hästen utan dessutom sköta en del stallgöromål och ändå betala 800-1200:- per månad? Ridningen blir ju absolut av mindre kvalitet för en själv när man utbildar en häst, och man utför ett arbete som någon annan kommer att dra huvudsaklig nytta av. Tycker ni att DET är rätt? (Bor i Sthlm förresten).

*kl*

Bidrar nu med ett totalt onödigt inlägg...

VARFÖR kan inte bägge alternativen respekteras. Varför skall det vara antingen eller, som det verkar här på Buke.

För mig är det en skillnad i att betala eller ej. Kanske är det bara så in min egen värld men....
Betalar man så anser jag att man skall ha mer rättigheter. Kan "köper" ju in sig på hästen.
Det skall förhoppningsvis ge en större medbestämmande för medryttaren. Man har sina dagar där man gör det man vill, ägare och medryttare ser till att det blir ett ok upplägg för hästen.

Som icke betalande stöttar man ägaren, men det är den som "bestämmer". I många fall blir resultatet nog ändå det samma.

Jag har tidigare varit betalande medryttare och tyckt det varit helt ok. Nu är jag hästägare och är inte främmande för bägge alternativen.
Jag ser fördelar med bägge delarna. Naturligtvis skulle det vara en ekonomisk fördel att låta någon rida för ersättning. Men just nu är jag inte villig att släppa "kontrollen" (jämka) som jag anser jag då borde göra. Så om jag skulle vilja ha avlastning skulle det nog nu blir gratis varianten.

Om jag var i andra ändan så självklart skulle jag gärna rida gratis, men är inte främmande att betala, bara jag får det jag vill.

Min häst kostar ca 4 tusen i månaden (då exkl inköpspris) det blir en del i kost per dag. Så vill någon rida min häst och det inkräktar på det jag vill, tja då får de bidra med pengar.
Är det avlastning till mig, ja då är det helt ok att rida gratis. För mig skulle det dock garanterat inkräkta på min ridning om det var någon som regelbunden skulle rida den 2 dagar i veckan.

Inget är fel, och det är fritt för bägge inblandade att välja det alternativet som passar dem bäst. Enkelt och borde inte vara så mycket att diskutera om...:-)

Det handlar väl mer om det att man avlastar ägaren totalt två dagar.

Summa sumarum: Ägaren får avlastning, medryttaren får en trevlig stund med hästen. Allt går jämt ut därav ingen betalning.

Det finns många trådar om det här. Och det kommer alltid råda delade uppfattningar. Men alla hästar behöver inte motioneras alla dagar i veckan, däremot om de gör det kan tex skor bli nödvändigt alt som i mitt fall blir sko-intervallet avsevärt kortare=mer kostnad om han går mer, samma sak med foder och foderpriserna är ju helt klart på väg upp. Personligen är jag inte beredd att ta de merkostnaderna mot lite mockning och ett utsläpp.

Dessutom kostar i stort sett alla hobbies pengar...

kl för nu ruttnade jag på alla dessa medryttar gnäll. inte bara från denna tråden utan alla man har läst!

varför vill folk bli medryttare ?

först betalar de dyra pengar för att rida på ridskola, i osköna sadlar, med hästar som är omotiverade, hetsiga/loja.mm
men man betalar så glatt så.

sedan vill de bli medryttare och då ska det plötsligt vara gratis, man är en sådan hjälp.

man får rida en häst som är lite mer än en ridskole häst, ingen tittar på klockan, man slipper trängasig fram för att ge älsklingen en kram.

dessutom står jag som hästägare för hela risken.
jag betar försäkringen, att låta någon annan rida ökar såklart riskerna för fel ridning, olyckor, förslitning, mm och hur många medryttare betalar veterinärvården, när hästen är skdad, nä då vill de inte vara med plötsligt, fastän det kanske är dennes ridning som orsakat hästen smärta. ska personen oxå träna o tävla ökar ju riskerna markant vid tex lastning, överarbete för hästens förmåga mm

jag som hästägare står dessutom för all utrustning, bara mina sadlar är 30,000. hur troligt är det att medryttadern tänker bidra om de blir slitna, måste stoppas om mm??

hur ofta tar medryttare hem schabrak, benlindor täcken mm och slänger i tvättmaskinen.

Jag som ägare ska se till att hästen är i ridbart skick, den ska vara försäkrad, frisk, ha utrustning, vara skodd mm

min egen häst kostar mej 7000 i månaden , med försäkring, avbet på sadlar mm.

Hjälp ser jag som att någon gör det jag själv inte kan ( jag kan tex inte hoppa och har fått jättemycket hjälp av en vän att träna min häst i hoppning, vilket jag verkligen uppskattat o har betal igen med att denne får lära sig dressyr på min välutbildade häst)
Där skulle jag inte drömma om att ta betalt.

eller som nu då en annan vän rider min häst då jag är sjuk, då ser jag till att betala denne istället för hjälpen. hon har ju ingen skyldighet att avsätta sin lediga tid på min häst.

Men om någon lånar min häst för dess eget nöjes skull så får den faktiskt hyra min välutbildade häst, med utrustning i toppskick. friskriven från ansvar, bara plocka russinen ur kakan.

om personen tycker det är så betungande att rida, eller ge hästen mat, förstår jag inte varför denne inte rider på en ridskola, då slipper man ju allt omkring hästarna, kan bara rida slipper ju tom borsta, kan det bli bättre?.

När man läser om alla medryttare här på buke får man lätt ångest. ska man behöva hitta inlägg som handlar om hur dum man är som ägare, hur fel man gör allt, hitta bilder på sin häst dragen i munnen mm ( ofta man ser bilder: här rider jag min medryttarhäst, som man tänker oj hjääälp). och så ska man tydligen vara taxsam för att någon hjälper en.

Jag letade medryttare till min häst för hans skull. eftersom jag sitter i rullstol, kan jag inte låta honom flyga i rull karula över ängarna. ville sågärna att han skulle få det inte vara väluppfostrad handikapp häst jämt. men efter ha sett alla medryttar inlägg på buke, så får han nöja sig med att rusa av sig på banan istället.

jag blir full i skratt när jag hör att folk vill se sin hjälp som betalning. med vilka meriter att ha ridit på ridskola?. det e ju inte så ofta någon över PSG har lust att vara medryttare, då skulle jag nog se att personen tillförde något till min häst.

Nu vet jag att många medryttare är helt underbara, men de verkar ju inte växa på träd direkt. jag har själv haft en helt fantastisk medryttare till en av mina gamla hästar. det var en ren lycka att den tjejen ville vara med o dela min dåvarande häst.
och hon blev bara bättre o bättre med åren så tillslut var hon sådan hjälp att hon inte betalade längre,för hon var en sådan man nästan ville lämna sin häst hos, när hästen blev gammal så övertog hon honom oxå.

Så visst finns dom pärlorna...men de klagar inte heller på hur dyrt det är, hur gniden hästägaren är, de pratar inte skit i stallet eller på nätet, och de bruar gilla att hålla på med hästar, inte att bara rida.

Sorry men i bland bubblar det bara ur en ....

Så bra skrivet. Du sätter verkligen ord på mina tankar.

Sen hur många gånger har man inte varit med om att medryttare ringer timmarna innan och säger att de inte kan komma? Eller så åker de på semester och tycker att det är ju min häst det är ditt problem att fixa allt.

Men att det är fult att ta betalt för vad hästar igentligen kostar går ju igen i hela hästvärlden. Om en tränare tar mer än 100 kr för en träning så är det ju så dyrt. Eller stallägren som är såååå snååål som faktiskt vill ha betalt för att släppa ut hästarna. Hade stallägren varit en riktig djurvän så hade denne gjort det gratis bara för nöjet att släppa ut andras hästar. Eller den snåle bonden som har höjt höpriset med 50 öre i år pga alla prishöjningar på tex disel.

Hästar kostar pengar. Så enkelt är det. Varför skall en medryttare gnälla för att man vill ha lite betalt för att denne utnyttjar ens häst? Det är ju ingen som tvingar medryttaren att rida. Det finns ju ingen lag på att man måste vara medryttare det är faktiskt helt frivilligt.

Tycker man att hästägaren tar för mycket betalt eller att det ingår för mycket saker att göra så är det ju bara att söka efter en annan häst. Svårare än så är det inte. Varför skall jag som hästägare sponsra någon annas ridning? Varför skall stallägaren sponsra någon annans hobby? Varför skall tränaren sponsra någon annans hobby? Varför skall bonden sponsra någon annans hobby?

Har man turen att få rida utan att betala något så hoppas jag att man har så pass mycket vett att man i alla fall betalar en skoning då och då. Eller att man är så pass duktig att man faktiskt tillför något till hästens utbildning.

Mvh

Tora

Sj betalar jag 600 kronor för att rida mellan 2-3 ggr/vecka. Hjälper även till extra då ägaren är borta på semester el dylikt. Jag måste inte hjälpa till då, men gör det gärna. Jag är själv fundersam till hur mkt man ska betala när man hjälper någon. Visst, jag får också ut något av det genom att jag får komma iväg till stallet, pyssla, rida och allt vad det innebär. Samtidigt så måste jag säga att som hundägare, så tar vi däremot aldrig betalt för att någon ska gå ut med min hund eller ta hand om den, där är det tvärtom. Jag tycker det är märkligt att vi har gjort en skillnad där.

När jag var dagmatte (som jag ville vara innan jag sj kunde köpa hund och längtade något så fruktansvärt ef egen hund) så fick jag 100 kr/gång för att hämta och ta hand om hennes två hundar någon gång då och då.

Visst, det är dyrt att ha häst. Men jag antar att de som skaffar medryttare gör det för att minska ner på tiden i stallet för att man ska hinna med allt annat. Eller när man åker bort.

Som sagt så är jag själv kluven till det här med betalning. På ett sätt tycker jag att det är rätt, för det är dyrt att ha häst och visst kanske jag nöter skorna mer på hästen nu om jag som medryttare bidrar till att han rids två gånger till i veckan, men det är trots allt ett aktivt val från hästägaren och det kan väl inte ses som något annat än positivt att han tränas mer? Visst ska de vila också, men det får min häst göra 1-2 ggr i veckan i alla fall.

Att jag är kluven handlar väl främst om att jag som hundägare upplever rena motsatsen där när man har en dagmatte till sina hundar då och då. Där är det i regel ofta ngn hundgalen yngre tjej eller äldre tant som längtar efter en hund men av någon anledning inte kan skaffa en, likaså är det för mig som medryttare när det gäller häst.

Men jag betalar likaväl och har inget emot det så länge min ekonomi klarar av det.

Varför skall hästägaren sponsra ditt intresse? Det är ju ingen som tvingar dig att rida? Varför inte bara rida på en ridskola i så fall?

Att jämföra med att gå ut med en hund tycker jag haltar rejält. Man kan väl ändå inte påstå att det är lika utvecklande att gå ut med en hund som att rida en häst? Vad lär man sig på att vara ute i skogen och promenera med hunden? Vilka tävlingar kan man vara med i som går ut på att promenera med hunden? På vilket sätt utvecklar man sin promenadtekning när man går ut med hunden? I så fall skulle man kunna säga att vara medryttare är samma sak som att passa någons barn medan föräldrarna går på bio.

Mvh

Tora

*kl*

Ts svarade på en annons där en hästägare sökte medryttare för X antal kronor i månaden. Ts tyckte uppenbarligen den summan var okej annars hade man väl inte svarat på annonsen??
Så tänker jag. Det finns säkert medryttarhästar som är gratis och vill man inte betala svarar man på DE annonserna.
Jag menar om man svarar på en hästannons med priset 15.000 så vet man ju det när man svarar och är beredd att lägga de pengarna *förhoppningsvis* och säger inte men jag vill ju ha hästen gratis för jag gör ju er en tjänst som tar hästen för er, samma här, kostnad 500:-/månad och ts svarar annonsen. Då har hon ju godkänt att det ska kosta.

tycker man det är så jobbigt att ha stalltjänst någon gång ibland så kanske man ska rida kvar på ridskola och slippa det ansvaret? För det är faktiskt ingen avlastning att ha en medryttare om man ändå måste åka till stallet och ex fodra och släppa ut sin 'lediga' dag.
Men det är bara vad jag tycker alltså...

Det är ägaren som sätter ut en annons om att denne vill ha en medryttare. Denne vill alltså ha en tjänst av någon annan.

Och du svarade på annonsen, alltså är du intresseard av att rida regelbundet. Spelar det någon roll vem det är som annonserar?

Medryttaren tvingar inte ägaren att låna ut dennes häst. Ägaren sätter ut denna annons för att denne känner att han/hon inte
orkar att ta hand om hästen 7dag/vecka. Alltså blir denne ledig två gånger i veckan och kan ta det lugnt, spendera mer
tid med sambo o.s.v. Allt är alltså positivt för ägaren.

Hur vet du vad hon ska göra dessa två dagar? Är det inte positivt för medryttaren att för en liten summa få ha en häst nästan som sin egen flera gånger i veckan och att slippa allt det ansvar som medföljer att ha egen häst?

Dessutom slipper ägaren utsläpp kl. 7.00 en lördag och kan ta sovmorgon.

Oj, en hel sovmorgon.... :p

Allt är till fördel för ägaren. Dessutom ska denne ha betalt? Förstår någon mitt resonemang? Jag vill absolut inte ha en aggressiv
disskusion i denna tråd. Vill bara föra fram mitt resonemang.

Summa sumarum: Ägaren får avlastning, medryttaren får en trevlig stund med hästen. Allt går jämt ut därav ingen betalning.

Summa sumarum: du vill rida men du vill inte lägga ut pengar på en riskoleavgift eller skaffa egen häst med allt ansvar det innebär, men du vill antingen slippa "skitgörat" som att mocka eller så ska det vara gratis?
Ägaren upplåter sin häst till dig för nyttja, ägaren står för försäkringen som träder i kraft om hästen skadas när du är ute med den, ägaren har betalat för skorna på hästen, sadeln du sitter i och för att inte tala om - själva hästen.

Jag har både varit medryttare och hästägare och jag tycker det är fräckt att säga att man ska få rida gratis. Då får man antingen vara beredd att hjälpa till mer i stallet eller på något sätt bidra till hästens utbildning genom att själv vara duktig.
Som jag ser det, när jag hyr ut min häst för en liten summa varje månad ger jag någon "ridskoleunge" chans att känna på hur det är att egentligen ha häst, få känna på hur det funkar i stall, rida ut och kunna lägga upp planeringen för sin egen ridning. Och att ha häst kostar.

Men var du än rider så kostar det ju!! Varför skulle det inte kosta bara för att ägaren kan göra nåt annat? Det blir ju inte gratis att rida på ridskolan för att ridlärarna inte hinner rida alla hästar själva? Knäppt exempel kanske....:angel: Men jag är lite trött...

Jag betalar på ridskolan för där utför jag inget arbete eftersom anställd personal mockar, fodrar, släpper in/ut osv.

Betalar inget som medryttare för då får jag göra allt jobbet själv vilket jämnar ut sig. Är i stallet ca 2½-3 tim och rider ungefär 1 tim så arbetet tar nästan dubbelt så lång tid (mocka, fodra, skura mathinkar, fylla på vatten, sköta om och visitera häst, rengöra utrustning mm). Tar även hand om båda hästarna om ägaren åker bort så jag borde kanska ha betalt:D.
...men jag tycker ju att det är så roligt.

Fast nu finns det ju ridskolor där det ingår stalltjänst. Framför allt mindre ridskolor tilllämpar detta system. Tex kan det vara en helg per termin.

Den medryttare som gnäller för att hästägaren vill ta betalt för ridningen kan ju köpa en egen häst och ha medryttare i sin tur på de dagar som den fd medryttaren inte kan rida. Men det gör det inte för det är ju så dyrt att ha häst och inte vill man sponsra någon annans ridning.

Mvh

Tora

Betalar inget som medryttare för då får jag göra allt jobbet själv vilket jämnar ut sig. Är i stallet ca 2½-3 tim och rider ungefär 1 tim så arbetet tar nästan dubbelt så lång tid (mocka, fodra, skura mathinkar, fylla på vatten, sköta om och visitera häst, rengöra utrustning mm).

Tänk vilken lyx att du slipper betala för det. Undvik för bövelen att skaffa egen häst!

*kl*

Ts svarade på en annons där en hästägare sökte medryttare för X antal kronor i månaden. Ts tyckte uppenbarligen den summan var okej annars hade man väl inte svarat på annonsen??
Så tänker jag. Det finns säkert medryttarhästar som är gratis och vill man inte betala svarar man på DE annonserna.
Jag menar om man svarar på en hästannons med priset 15.000 så vet man ju det när man svarar och är beredd att lägga de pengarna *förhoppningsvis* och säger inte men jag vill ju ha hästen gratis för jag gör ju er en tjänst som tar hästen för er, samma här, kostnad 500:-/månad och ts svarar annonsen. Då har hon ju godkänt att det ska kosta.

tycker man det är så jobbigt att ha stalltjänst någon gång ibland så kanske man ska rida kvar på ridskola och slippa det ansvaret? För det är faktiskt ingen avlastning att ha en medryttare om man ändå måste åka till stallet och ex fodra och släppa ut sin 'lediga' dag.
Men det är bara vad jag tycker alltså...

Stod inget i annonsen om betalning. Har tidigare haft 3 egna hästar.

Jag har både varit medryttare och hästägare och jag tycker det är fräckt att säga att man ska få rida gratis. Då får man antingen vara beredd att hjälpa till mer i stallet eller på något sätt bidra till hästens utbildning genom att själv vara duktig.
Som jag ser det, när jag hyr ut min häst för en liten summa varje månad ger jag någon "ridskoleunge" chans att känna på hur det är att egentligen ha häst, få känna på hur det funkar i stall, rida ut och kunna lägga upp planeringen för sin egen ridning. Och att ha häst kostar.

Kom ihåg att det inte är bara "någon ridskoleunge" som är medryttare. Är själv 23 år och har haft 3 hästar i ungefär 10 år.Jag vet vad det kostar och vilket ansvar det är. Lånade själv ut min häst till en medryttare och hon betalade inte ett öre. När vi sa att vi ville ta lite betalt, typ 20 kr per gång så blev det tvärnej. Hon ansåg att hon hjälpte mig med min häst.

Det finns verkligen alla varianter. Många här verkar ha en negativ inställning till medryttare. Jag är inte snål på något sätt. Vill bara veta vad som är rimligt och kommer med lite motargument för att diksutera vidare, ta fram argument som någon kanske inte har tännkt på o.s.v.

Men som någon skrev. Blir det skillnad om det är en skogsmulle häst som endast ska ridas ut i skogen mer eller mindre och om det är en välutbildad tävlingshäst?

Vilka otroliga besserwissrar det finns i hästvärlden :p.

Men om du nu inte vill betala så kan du ju titta efter någon annan medryttarhäst. Eller så kan du ju köpa en egen häst och i sin tur ha medryttare. Då har du ju löst problemet.

Som sagt så finns det tyvärr en kultur i hästvärlden att det är ful och fel att ta betalt för vad det kostar. Det gäller allt från stallägare som sponsrar sina inackorderingar till höbonden som inte kan få ordentligt betalt (vadå höt har alltid kostat 1,50kr/kg inte kan du höja till 2kr/kg det blir ju dyrt då).

Om det är en tävlingshäst eller skogsmullehäst spelar viss roll. Även vad för typ av anläggning man står på. Ju finare häst och anläggning dessto högre pris brukar man få betala. Samma gäller om man köper en Ferrari eller Fiat.

Mvh

Tora

Men om du nu inte vill betala så kan du ju titta efter någon annan medryttarhäst. Eller så kan du ju köpa en egen häst och i sin tur ha medryttare. Då har du ju löst problemet.

Som sagt så finns det tyvärr en kultur i hästvärlden att det är ful och fel att ta betalt för vad det kostar. Det gäller allt från stallägare som sponsrar sina inackorderingar till höbonden som inte kan få ordentligt betalt (vadå höt har alltid kostat 1,50kr/kg inte kan du höja till 2kr/kg det blir ju dyrt då).

Om det är en tävlingshäst eller skogsmullehäst spelar viss roll. Även vad för typ av anläggning man står på. Ju finare häst och anläggning dessto högre pris brukar man få betala. Samma gäller om man köper en Ferrari eller Fiat.

Mvh

Tora

Men jag har skrivit ett flertal gånger att jag inte har något emot att betala. Vill bara veta om det är standard.

Men jag har skrivit ett flertal gånger att jag inte har något emot att betala. Vill bara veta om det är standard.

Jag citera dig i ett av dina tidigare inlägg: "Det finns verkligen alla varianter. Många här verkar ha en negativ inställning till medryttare. Jag är inte snål på något sätt. Vill bara veta vad som är rimligt och kommer med lite motargument för att diksutera vidare, ta fram argument som någon kanske inte har tännkt på o.s.v.".

När jag läser det så framstår det som om du vill komma på argument för att slippa betala alternativ inte betala så mycket.

Om du bara är 23 år och har haft hästar i 10 år så misstänker jag att det inte är du som har betalat huvuddelen av vad dina hästar kostade. Så istället för att krångla om några hundralappar hit eller dit så är det väl bra mycket viktigare om du tror att du kommer att få roligt med hästen och om den passar dig eller om du skall fortsätta leta vidare?

Mvh

Tora

kl
Lånar tråden lite...

Jag har ingen erfarenhet alls av medryttare så jag har ingen koll, men jag har börjat fundera lite på om jag ska försöka hitta en till min ena häst.
Hon har varit skadad och haft föl men är under igångsättning nu, senare i höst kommer jag flytta henne från betet och ha henne uppstallad där jag har min andra häst. Planen är att rida henne och se om hon håller sen antingen behålla henne eller sälja.
Problemet är att jag ska börja skolan och har egentligen inte råd och tid med en häst till uppstallad just nu.

Hästen är 14 år, halvblod, har gått 1.30 hoppning, lätt fälttävlan (tränad för CNC*) och är utbildad iaf. mvs dressyr. Hon är mjuk och välriden och en riktig läromästare. Behöver dock en ganska rutinerad ryttare vid hoppning och uteritt.
Jag betalar 2500/månad i boxhyra, fodringar och sånt ingår men jag kommer att iaf. få ta in mina hästar på kvällen själv. Fast det kommer jag nog inte behöva hjälp med så ofta då jag bor på gården. Sen är det ju hovslagare och allt annat som kostar också.

Min tanke var att hittta någon som kan rida hästen några dagar i veckan, har inte funderat på hur många än, men medryttaren kommer antagligen rida mer än jag.
Jag hjälper gärna till och ger lektioner i både dressyr och hoppning och medryttaren får gärna träna för tränare och eventuellt åka på någon liten tävling (på egen bekostnad)

Men vad kan vara rimligt att en medryttare ska betala? Jag ser gärna att det är någon yngre tjej eller kille som vill lära sig rida bättre då jag tycker det är kul att ha träningar också. Då är det väl också rimligt att personen ska betala en del?
För jag håller också med om att det är skillnad på vad det är för ryttare och häst ifall man ska betala eller inte. Jag tar själv betalt för att rida andras hästar ;)

Kom ihåg att det inte är bara "någon ridskoleunge" som är medryttare. Är själv 23 år och har haft 3 hästar i ungefär 10 år.Jag vet vad det kostar och vilket ansvar det är. Lånade själv ut min häst till en medryttare och hon betalade inte ett öre. När vi sa att vi ville ta lite betalt, typ 20 kr per gång så blev det tvärnej. Hon ansåg att hon hjälpte mig med min häst.

Då vet du ju precis hur det känns och att då leta efter argument för att rida gratis känns väl bra snålt?

Men vill du inte betala så finns det hästägare som letar ickebetalande medryttare, välj en av dem.

SNär jag var dagmatte (som jag ville vara innan jag sj kunde köpa hund och längtade något så fruktansvärt ef egen hund) så fick jag 100 kr/gång för att hämta och ta hand om hennes två hundar någon gång då och då.

Jag har också hund. När denna går ur tiden så hade det varit trevlig att ha en ny hund, men eftersom tiden inte räcker är begränsad så hade det varit roligt att bara ha en hund lite då och då.
Eftersom du betalar så kommer jag gärna och lånar din hund någon timme ett par gånger i veckan för träning. När vi tränat ett tag vill jag gärna låna den lite längre stund kanske en dag för att åka och tävla.

Tidigare så gick jag kurser med den egna hunden men nu när jag kan låna din hund gratis, eller tom för betalning så hoppar jag det. Jag kan ju lära mig själv tillsammans med din hund.

Jag förutsätter att du har bra utrustning för hunden, jag vill gärna prova på lite olika grenar. Det är ju jättebra för mig om du tävlar och tränar själv med hunden för då kan jag ju lära mig så mycket.
Det skall bli jättekul att träna lite spår, jag har gjort det lite förr men har inte så mycket erfarenhet, så det kan nog blir lite stappligt...

Vad kul det skall bli. Det är ju skönt för dig att få någon timmes avlastning och så, dessutom får ju din hund lite extra träning, tja vi är kanske inte på samma nivå, men det gör ju inte så mycket.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 843
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 446
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 563
Anläggning Jag kommer få möjlighet att få hyra in mig på grannens ridbana. Ägaren skulle fundera på kostnad, men vad är rimligt att betala? För jag...
2
Svar
29
· Visningar
3 609
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar