när jag har skött/varit medryttare har det varit lite olika
första hästarna var en shettis och en åsna tsm med min kompis vi red dem 2ggr i veckan, tog in dem på kvällarna väggde upp och fixade mat/hö till dem, mockade osv. Vi betalade
150kr i månaden var för det. dock var det väldigt små hästar (åsna ;P) så det var ju inte så lätt för ägaren att hitta nå nsom kunde rida dem plus att åsnan var under inridning.
sen skötte jag en shettis på 116cm en sommar det enda jag skulle göra var att ta in henne borsta rida ta ut henne de sa inget om betlaning men sen i slutet av sommaren några veckor innan hon såldes kom de med en lapp där det stod vad vi skulle betala
det är inte seriöst att komma i EFTERHAND och kräva betelt :S betalade ca
250kr/månad i efterhand :S dessutom skrämde hästen min lilla-syrra så hon är fortfarande rädd för ex. hästar som bockar osv. och vägrade rida den shettisen igen.
-dessutom hade de 2 till skötare som helt plötsligt kom och red shettisen VARJE dag de sista månaderna! :O så jag kunde ju inte nyttja hästen fullt ut då kanske hon skulle blivit överansträngd -de var verkligen inte seriösa ^^,
sen hyrde vi (mamma) ett halvblodssto förra sommaren och fick gratis sommarebete hos min stora-syrras killes mamma 8D
totalgratis
D
då fick vi
bete
1 shettis valack att rida när vi ville -dock var (är) han väldigt busig o hingstig ;P
1 travare/Am. paint horse korsning som jag fick rida när jag ville 8) (med westernutrustning ^^,)
1 sto-shettis som jag fick rida in 8)
tillgång till boxar i det lilla stallet 8)
sadelkammare
jaa det blev billigt helt enkelt x'D
jag ska snart få komma och rida in en nordsvensk travare som står där med (samma ägare till alla hästar plus stallet)
-Gratis 8)
det är väldigt olika med betalning i vissa områden blir ju folk själaglada över att nån vill rida ders hästar och i andra områden för man betala över 500kr/månad och hjälpa till med in/ut släpp mockning osv.
jag tkr att det är rätt att du ska hjälpa till med de sakerna för lix. om du rider de dagarna ska ägaren åka ut och mocka ändå eller? ;P